Redan där skulle du knipit igen!! Vem fan bryr sig om vad du tror??
Håller din pappa, din sambo, din morfar, farfar, sambons far, farfar på så?
I så fall bör du söka dig ett nytt umgänge. (alt är du 15 år, då är du förlåten)
:mad::mad::mad:

Men fyfan vilken otrevlig människa du är. Mitt tips till dig är att du kanske skulle behöva lite kärlek från dina medmänniskor. Du verkar inte må speciellt bra :(

Sluta haka upp dig på siffror, det räcker väl med alla problem som redan finns. Varför göra fler problem liksom. Fokusera på det viktiga = mäns vidriga beteende, utrota patriarkatet & machokulturen.
Vaddå haka upp sig??
Du påstår ju saker som du inte har en jävla aning om på ett internetforum och förväntar dig medhåll.
Du presenterar ju din åsikt som fakta när det bara är propaganda o inget annat för just din åsikt.

Sluta haka upp dig på siffror, det räcker väl med alla problem som redan finns. Varför göra fler problem liksom. Fokusera på det viktiga = mäns vidriga beteende, utrota patriarkatet & machokulturen.
Jag hakar inte upp mig på siffror, jag var nyfiken på din definition. När man slåss för en kamp och en god sak så gör man bäst i att hålla sig till fakta och sanning, man behöver inte överdriva eller hitta på.

Om du inte vet så är det bättre att säga att du inte vet eller hålla dig till mer breda begrepp som många. Att säga i princip alla och liknande är bara för effekt och fyller ingen funktion om man inte sedan kan backa upp påståendet. Det är ok att inte veta helt säkert, man kan ha en poäng ändå utan att behöva ta till chockvärde.

Men fyfan vilken otrevlig människa du är. Mitt tips till dig är att du kanske skulle behöva lite kärlek från dina medmänniskor. Du verkar inte må speciellt bra :(
Detsamma. Rena dumheter har jag mycket svårt för så fortsätt du sprida dynga.
Blockad, mer skräp av dig står jag inte ut med.

Vaddå haka upp sig??
Du påstår ju saker som du inte har en jävla aning om på ett internetforum och förväntar dig medhåll.
Du presenterar ju din åsikt som fakta när det bara är propaganda o inget annat för just din åsikt.
Du verkar dåligt insatt i hur många kvinnor som drabbats o fortfarande drabbas av sexuella trakasserier. Det är inte en åsikt, det är fakta.

Märkligt hur nästan alla kvinnor någon gång har utsatts för någon form av sexuella trakasserier och/eller övergrepp av nästan inga män.

:angel:

En del ligger i dag och natt för att hinna med ...:grin:

Seriöst tror jag att massor med män på fullt allvar tror att de är roliga och/eller uppskattande gentemot kvinnor när de i själva verket inte har en susning om hur det de gör uppfattas.

Om det uppfattas negativt av kvinnor är det kvinnorna det är fel på... De har ingen humor, är brutalfeminister eller något annat som de "skojiga" och "uppskattande" männen uppfattar som negativt.

Om jag får kommentaren "snygg rumpa" när jag passerar en främmande man så kan det ju vara så att jag inte blir glad över komplimangen. Det kan vara så att jag faktiskt inte vill att främmande män ska kommentera mitt utseende. Det betyder inte att jag inte har någon humor. Det beror på att jag inte vill att främmande män ska kommentera min rumpa.

Jag hakar inte upp mig på siffror, jag var nyfiken på din definition. När man slåss för en kamp och en god sak så gör man bäst i att hålla sig till fakta och sanning, man behöver inte överdriva eller hitta på.

Om du inte vet så är det bättre att säga att du inte vet eller hålla dig till mer breda begrepp som många. Att säga i princip alla och liknande är bara för effekt och fyller ingen funktion om man inte sedan kan backa upp påståendet. Det är ok att inte veta helt säkert, man kan ha en poäng ändå utan att behöva ta till chockvärde.

Det är ingen som har överdrivit eller hittat på.
Det ÄR ett chockvärde, fler än 0 är ett chockvärde. Och det ÄR ett stort problem hos män. Punkt och slut. Det går inte att säga emot det.

Detsamma. Rena dumheter har jag mycket svårt för så fortsätt du sprida dynga.
Blockad, mer skräp av dig står jag inte ut med.

:rofl::banghead:

Det är ingen som har överdrivit eller hittat på.
Det ÄR ett chockvärde, fler än 0 är ett chockvärde. Och det ÄR ett stort problem hos män. Punkt och slut. Det går inte att säga emot det.

:rofl::banghead:
Om nu i princip alla är låt oss säga 96% är det då så att du tror att 96% av män har tafsat på bröst och rumpa? Om inte, vilken procent tror du?

Det är mest för att det blir svårt med vad som är det vs vad som skulle räknas som något sådant rent juridiskt, jag är inte så inläst på vad exkta definitionerna är för vad som är vad. Men för enkelhetens skull kan jag hålla med om att det är olika varianter av övergrepp och trakasserier, det är inte så att jag ifrågasätter den delen i sig utan mer att jag inte vill säga något jag inte vet precis vad det innebär.

Okej, så det som inte är juridiskt straffbart är lite tveksamt huruvida det faktiskt klassas som trakasserier hos dig, och du vill inte stå för någonting som hamnar utanför lagen? Som att kalla BHsprättning för sexuella trakasserier, till exempel. Knappast olagligt, men ändå ett talande exempel på en språngbräda för många, många unga män.
Håller du med om det?

Okej, så det som inte är juridiskt straffbart är lite tveksamt huruvida det faktiskt klassas som trakasserier hos dig, och du vill inte stå för någonting som hamnar utanför lagen? Som att kalla BHsprättning för sexuella trakasserier, till exempel. Knappast olagligt, men ändå ett talande exempel på en språngbräda för många, många unga män.
Håller du med om det?
Jag tycker att det är helt oacceptabelt beteende och är i mitt tycke något som skulle kunna räknas som sexuella trakasserier. Jag var mest lite för ocd angående definitionen, jag tror att vi egentligen är på samma våglängd angående vad det är och inte är.

Jag har ingen aning om siffror. Och det kvittar. Det blir ingen förändring av att diskutera siffror.
Så du har ingen aning om siffror men drar ändå till med väldigt höga siffror för att? Man behöver inga överdrifter och påhittade påståenden i den här diskussionen, det är alldeles för mycket skit som pågår utan att man behöver blåsa upp det. Så håll dig till det du vet och om det är saker du tror eller gissar så var tydlig med det. Det kommer både du och kampen mot skiten tjäna på.

Redan där skulle du knipit igen!! Vem fan bryr sig om vad du tror??
Håller din pappa, din sambo, din morfar, farfar, sambons far, farfar på så?
I så fall bör du söka dig ett nytt umgänge. (alt är du 15 år, då är du förlåten)
:mad::mad::mad:

Absolut stensäker på vissa manliga släktingar, lite sisådär på andra. Detsamma gäller gamla familjevänner. Det är verklighet och det är sant och det kanske börjar bli dags att vi pratar med dem också. Jag har aldrig gjort det, för det är förbaskat obekvämt... men idag är kanske dagen?
Istället för att söka nytt umgänge, då.

Så du har ingen aning om siffror men drar ändå till med väldigt höga siffror för att? Man behöver inga överdrifter och påhittade påståenden i den här diskussionen, det är alldeles för mycket skit som pågår utan att man behöver blåsa upp det. Så håll dig till det du vet och om det är saker du tror eller gissar så var tydlig med det. Det kommer både du och kampen mot skiten tjäna på.

Jag varken överdriver eller hittar på något. Sluta haka upp dig på varenda ord jag skriver och börja inse att inte det heller kommer leda någon vart.

Vem blåser upp? Du gör ju allt för att bagatellisera eländet.
Dessutom är dina försök till vuxenuppfostran väldigt ocharmiga o nedlåtande, inte första gången du gör det i denna tråd.

Vem blåser upp? Du gör ju allt för att bagatellisera eländet.
Dessutom är dina försök till vuxenuppfostran väldigt ocharmiga o nedlåtande, inte första gången du gör det i denna tråd.
Så jag ska låta henne hållas och påstå vadsomhelst bara för att det är för den goda sakens skull?

Vaddå haka upp sig??

Fast att det stämmer att så enormt många fler än vad ni män tror gör skit stämmer om man ser till vad alla vi kvinnor här vittnar om.

Pratar jag med de kvinnor jag möter i jobbet och mina vänner så framträder en bild som är skrämmande. Det är pappor, sambos, bröder etc som många har tveksam kvinnosyn och någon gång under sitt liv gjort något som är över gränsen.

Det har på intet vis något att göra med vilka umgängeskretsar det är. Samhället ser så ut.
Och ni män får oftast inte höra om det bara.

Vad som gör mig glad är att de jag har i min närhet, av manligt kön, oavsett ålder har börjat fundera kring sitt eget uppförande och övriga mäns uppförande av det här.
De menar många på att det är jääävligt jobbigt(att få insikt i hur stort problemet är och i att de själva förmodligen någon gång gjort ngt som inte är helt ok). En del skäms för att vara man rakt av just nu. Men de tycker fortfarande det är bra.

Jag tycker det är riktigt vidrigt att män ska komma och bli förbannade över att vi kvinnor påstår att det är ett så allvarligt problem. Det ÄR det. Det har jag och många, många med mig fått uppleva.
Och det helt utan att det är män som är grisiga as i övrigt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka