Är det här en definition som passar det du menar?Nu skrev jag sexuella trakasserier. Vet du inte vad det är kan du ju kolla lagen?
https://www.1177.se/Tema/Sex-och-relationer/Vald-och-overgrepp/Sexuella-trakasserier/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det här en definition som passar det du menar?Nu skrev jag sexuella trakasserier. Vet du inte vad det är kan du ju kolla lagen?
Är det här en definition som passar det du menar?
https://www.1177.se/Tema/Sex-och-relationer/Vald-och-overgrepp/Sexuella-trakasserier/
Ok ja då håller jag med, då har nog i princip 100% av män gjort det.Absolut.
Och troligen rätt många kvinnor med, i alla fall där det inte är frågan om att meningen är att trakassera men det upplevs stötande eftersom det är oönskat.Ok ja då håller jag med, då har nog i princip 100% av män gjort det.
Ja kvinnor också. Så 100% av människor har nog någon gång gjort något på den listan.Och troligen rätt många kvinnor med, i alla fall där det inte är frågan om att meningen är att trakassera men det upplevs stötande eftersom det är oönskat.
Men att därifrån göra detta med meningen att trakassera, förnedra och trycka ner - då är det nog helt klart vanligast att det är män som är skyldiga.
Är det bara bra och positiva saker som kan vara manliga och ha nåt med mansrollen att göra?En viss grupp hävdar det utifrån att det gynnar deras syften. Men det innebär inte att det är sant, den typ av mobbing du beskrev är fegt och motsatsen till manligt.
@Saeta påpekar gång på gång att alla män är det.Men det är ju ingen som säger att alla män är förövare. Hur kan man missförstå så illa?
Är mitt beteende manligt? Hur då?
Anser du på riktigt att jag har ett manligt beteende?
Jag har aldrig nämnt offerkoftor eller halmdockor.
Men du tycker alltså att ett typiskt manligt beteende är "när en förlöjligar andra och tar till en attityd och "klappar på axeln"?
Jag menar det manliga beteendet som män växer upp med. Det pojkar får lära sig från det att dom föds. Självklart finns det kvinnor och ickebinära som också har ett manligt beteende. Men det är verkligen inte jämförbart då det i metoo-frågan är ett ickeproblem.
Ja visst behöver vi diskutera problematiskt beteende av olika slag, men varför i en tråd som per definition handlar om mäns trakasserier av kvinnor?
Hur får du till det?????De du diskuterar med är uppenbarligen av åsikten att:
Alla män sextrakasserar, ergo alla män är svin.
Kvinnor som sextrakasserar finns inte.
Träd som faller i skogen faller alltså inte alls så länge ingen ser när det faller![]()
@Saeta påpekar gång på gång att alla män är det.
@FrauleinLeo påpekar att alla män har en kollektiv skuld genom att bara vara män.
Hela trådens andemening är att alla män är kollektivt skyldiga. Utom när ett par användare försöker påstå något annat och då får vi verbalt stryk.
"Verbalt stryk"? Jösses så överdrivet.
eller inte.
när du kör härskartekniker i din diskussion.
Som "jösses, så överdrivet".
härskarteknik att förstärka med jösses."Härskarteknik" att kalla något för överdrivet?Då är du ju själv skyldig till det ett antal gånger i tråden, mig veterligen. Ja, jag tycker verkligen att kalla motargumentation för "verbal stryk" är himla överdrivet.
härskarteknik att förstärka med jösses.
Sakliga motargument är inte problematiskt.
Att dra in någons yrke är en härskarteknik, liksom att, som du gjort i ett tidigare inlägg, gjort bedömningar av hur jag möjligen bemöter transpersoner. Helt lösryckt, helt ovidkommande. Och en härskarteknik.
Jag är dock rätt säker på att du inte själv är medveten om att du ganska ofta gör på det sättet "i stridens hetta".
Och för att det blir löjeväckande meningslöst att säga ifrån många gånger.För att det pojkar utsatts för av, för att citera @ptr , samma män, ligger bakom pojkarnas beteenden senare i livet?
För att de pojkarna, som är lika mycket offer, har blivit hårt bombade att inte stå upp för någon annan; de kan ha sett hur den som försöker stå upp och ifrågasätta orättvisor, blir sönderslagna verbalt eller fysiskt?
Vi definierar tydligen härskartekniker på olika sätt. Det skulle bli ganska påfrestande för egen del att anse sig bli utsatt för en härskarteknik varje gång någon använder förstärkande ord som "jösses". Men whatever. Nej, ditt yrke är väl ändå allt annat än ovidkommande när du benämner man = 46, XY. Hade jag varit icke-binär eller transperson hade jag aldrig velat bli bemött på ett sådant sätt av människor som arbetar inom vården. Trist att du inte tar det till dig.
Där låter det snarare som det är en psykopat, som i och för sig utnyttjar sex, än sexuella trakasserier i "vanlig" bemärkelse och problemet handlar om långt mer än respektlöshet på det sexuella området.