Bukefalos 28 år!

Med växt aggresiv

N

Nelson01

Det är så att min kanin har alltid varit aggresiv . eller ja när hon är i buren å när man ska ta fram henne . när man håller i henne så vågar hon inte göra ngt men hon kan visa att hon är smått sur då med .

att hon är aggresiv i buren är vell för att försvara sitt eget revir skulle ja tro ?
men hur kan man träna bort det ?
hon är ca 2 år , blandning mellan . dvärgvädur, löwen(lejon) och angora ,
hennes bror har också blivit agresiv å så för har snackat med uppfödarn om det ,

så ja . nå tips på hur man kan försöka träna bort det för när man ska ta matskålen å så å fylla på den så hugger hon mot en .

64742_1235862474.jpg
 
Sv: Med växt aggresiv

Är hennes bror också aggressiv, låter det som om det är något "genetiskt".
Just därför man inte ska avla på kaniner med tveksamt temperament, då det faktisk kan gå i arv.
Har märkt att sådana kaniner, som fått aggressiviteten från sina föräldrar, är svårare att få bukt med än kaniner är det beror ex på hormoner (tonåren) eller liknande.

När det gäller aggressiva/ilskna kaniner handlar det mycket om tålamod, och att fortsätta hantera dem som vanligt.
Men i en del fall kan det vara bäst om kaninen får somna in.
En kanin om jämt är ilsk, mår i sig inte bra.
 
Sv: Med växt aggresiv

Är hennes bror också aggressiv, låter det som om det är något "genetiskt".
Just därför man inte ska avla på kaniner med tveksamt temperament, då det faktisk kan gå i arv.
Har märkt att sådana kaniner, som fått aggressiviteten från sina föräldrar, är svårare att få bukt med än kaniner är det beror ex på hormoner (tonåren) eller liknande.

När det gäller aggressiva/ilskna kaniner handlar det mycket om tålamod, och att fortsätta hantera dem som vanligt.
Men i en del fall kan det vara bäst om kaninen får somna in.
En kanin om jämt är ilsk, mår i sig inte bra.

okej men enligt dom ja köpte hon av så var det tjuvparning . så ja
 
Sv: Med växt aggresiv

ja jag har funderat på det . men mamma tjatar på att vi ska para hon ist . men gör vi det så blir hennes ungar förmodligen oxå aggresiv . men så fort ja har råd så tar ja hon till sterilisering (:
 
Sv: Med växt aggresiv

Om hon inte haft ungar innan är det defiinitivt för sent att ta första kullen nu, och ja, det finns ju en risk att aggressiviteten förs vidare till ungarna.
Så satsa på kastrering istället, minskar dessutom risken för tumörer och annat sket de kan råka ut för. :)
 
Sv: Med växt aggresiv

ja sen så har ja alltid varit emot att hon skulle få en kull .
det skulle bli extra mkt jobb .
kosta exrra mkt mer för mej .
åså .
men ska testa kastrering ja (:

tack för all hjälp (:
 
Sv: Med växt aggresiv

Jag har en kanin, Lipton. han är ganska gammal, eller ja.. 5 år eller nåt. han är väldigt "revir tänkande" och är aggresiv när man t.ex. tar ut matskålarna och så. Men jag har märkt att han inte alls är lika mycket så när jag "är på samma nivå" som honom. alltså jag sätter mig ner med huvudet i samma höjd och bara pratar med honom. efter ett tag kommer han fram. man kan ge en kaningodis eller nåt. när man sitter ner. efter det så är han inte lika mycket så. jag tror att han lixom förstår att det är jag och ingen annan mupp som kanske vill ta hans saker.. :D så prova med det! :p
 
Sv: Med växt aggresiv

Nu tillför jag verkligen ingenting, och det ber jag om ursäkt för.

Men din rubrik var verkligen den värsta särskrivningen jag sett på väldigt länge.

(Jag röstar på att det går i generna alternativt någon hjärnabnormalitet)
 
Sv: Med växt aggresiv

Det där tyckte jag var elakt. :( :mad:

Ja, men jag har som jag skrev ingen aning om hur kaniner fungerar.
Det kan väl vara något annat också, såsom något fel med kroppen som gör den aggressiv. Jag refererade bara runt hundar och så.
 
Sv: Med växt aggresiv

Men vänta lite nu... syftar du på kaninen alltså? Jag trodde du menade TS särskrivning... :o
 
Sv: Med växt aggresiv

Men vänta lite nu... syftar du på kaninen alltså? Jag trodde du menade TS särskrivning... :o

Nej, du citerade fel sak isåfall, jag svarade på det du citerade och trodde att du tyckte hjärnabnormaliteter var elakt att säga.

Jag tycker fortfarande det är en hemsk särskrivning.
 
Sv: Med växt aggresiv

Fast jag fattade som att det hon skrev inom parentes inte syftade till rubriken, utan kaninens beteende.
Att aggressiviteten är genetisk, eller beror på något fel i skallen.
Vilket är det jag misstänker också, att det kommer från föräldrarna. :p
 
Sv: Med växt aggresiv

Ja, det må så vara, men att förklara den med hjärnabnormalitet alternativt något genetiskt tycker jag var att överdriva. :D

Hahaha, jag menade inte att TS har en hjärnabnormalitet pga sin särskrivning.

Jag menade givetvis kaninen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa jag och min sambo har börjat prata om att ta bort border collin men hur förklara för brodern? Border collin är 9år gammal, har ont i...
2
Svar
27
· Visningar
3 400
Senast: Lejonelle
·
Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 312
R
Övr. Djur ja har lite smått börjat träna min dvärgvädur att hoppa enkare hinder å funderar på å ställa upp i en mindre kaninhoppningstävling så...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: B1an
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp