Medel mot knott, tips någon?

janna

Trådstartare
Kan någon tipsa om ngt som funkar mot knott till valp? Gärna så giftfritt som möjligt :)

En av mina hundar (valp 4 mån) är hårt ansatt, efter en snabb kissrunda så kryper det massvis med knott i pälsen, och hon är biten överallt stackarn :( Hon har massor med päls (lhasa) och verkar vara lite känslig mot knottbetten. Min andra hund (korthårig) verkar dom inte vara intresserade av alls, utan bara den lilla pälsbollen.... Tips mottages tacksamt :D

(har testat centaura på inrådan av vet, blev ingen större skillnad)
 
Vet inte hjälper din hund, men jag rollar mina hundar med vanlig MyggA för människor. Luktar inte så gott för hundarna, men har fungerat bra mot mygg.
 
Jag använder själv Sjö & Hav mygg-och fästingspray på mig sen några år och från att bli hysteriskt biten, får jag typ inga myggbett alls. Min hanhund älskas av mygg, så jag brukar spraya i min hand och stryka över hans panna och kinder och det hjälper. Kanske hjälper det även mot knott ? Kommer jag ihåg så torkar jag av honom med en våtservett när vi kommer hem för att få bort lite av medlet, men glömmer jag så märks inget på hunden så det verkar inte vara någon fara att använda i pälsen i alla fall även på hund. Jag vill mest torka av ifall någon av de andra hundarna slickar och donar på honom :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Planerar att köpa ett till hund förmodligen till nästa år, under vår/sommaren(mest för att slippa rumsrenhets träningen under...
Svar
8
· Visningar
1 448
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 055
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 170
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp