medel mott knott och fästingar

Sv: medel mott knott och fästingar

Rolle skrev:
Jodå, köpte på granngården för knappt 2 veckor sedan.Köpte sista flaskan men mer var beställt. Gå in och kolla:
http://www.lactamin.se/

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift

Den där sidan va uppdaterad 2003.... :smirk:
Men om du köpte det över disk på Granngården borde det jufinnas här i stan oxå? Eller?
 
Sv: medel mott knott och fästingar

Jo det är Granngården som är återförsäljare. Här i Tomelilla har de inte hört talas om Chevalet trots det, utan jag får åka till Granngården i Sjöbo som har bättre koll och handla. Lactamin ingår i Lantmännen där Granngården ingår vilket inte innebär att alla Granngården vet vad som ingår i deras sortiment :confused:

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift
 
Sv: medel mott knott och fästingar

Vi har varit på Granngården här i stan, men dom hade inte Chevalet i sitt sortiment.

Men eftersom du har köpt det på Granngården i Sjäbo, borde ju Linköping ha samma sortiment tycker man, och iom det kunna ta hem. Eller?
 
Sv: medel mott knott och fästingar

Granngården här brukar ha Chevalet.Fast man får smörja lite oftare,tror det stod på förpackningen att man ska amörja en gång i veckan.
 
Sv: medel mott knott och fästingar

majblomma skrev:
Granngården här brukar ha Chevalet.Fast man får smörja lite oftare,tror det stod på förpackningen att man ska amörja en gång i veckan.

Men en gång i veckan?
Har dom ändrat receptet?
 
Sv: medel mott knott och fästingar

jag såg det på eko-hallen..
om de finns ngn i närheten av dig :)
 
Senast ändrad:
Sv: medel mott knott och fästingar

Jag använder bromsbroms och tycker att det funkar bra på min polle. Han får även vitlök.
Jag köper bromsbroms på internet . Kolla på näcken.nu.
/ Elisabeth
 
Sv: medel mott knott och fästingar

Tyvärr inte... Var på Granngården igår och kollade, men hittade det inte. Glömde fråga personalen eftersom jag hade så mycket annat jag skulle fixa med. Jag får väl ringa och höra med dom...
 
Sv: medel mott knott och fästingar

Vilka bilder! :rofl:

Fast det stod inget om hästprodukterna som jag kunde se? :confused:
 
Sv: medel mott knott och fästingar

Kan man kombinera tex Flusa/Switch med Chevalet? Lillgrabben har hur mycket som helst!! :cry:

Och de sitter ju i ljumskarna och mellan frambenen...

Veterinären rekomenderade Switch på ovansidan och undertill snackade han om att spreya nåt, kan det varit horosol, jag minns inte...

/marijaa
 
Sv: medel mott knott och fästingar

Jag blandar vitlök,vinäger, fett o stryker på.
Tips jag fått här på buke, alt Nylanders.
Är nojjig på för giftiga medel. Man kan ju låta dem stå inne när det är som värst. Alt täcke.
Vi har inte så jättemycket odjur på betet, mer än vildsvin.
:devil:
 
Sv: medel mott knott och fästingar

Jag brukar göra eget. Det fungerar ganska bra om man behandlar med det ofta. Men broms tar det inte tyvärr... känns ganska skönt i alla fall att göra mitt eget som jag vet vad jag har i och vilka doser det är..
 
Sv: medel mott knott och fästingar

Har kört med RB86 i flera år och aldrig haft bett el fästingar... och bor ändå i fästingstätt område....
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, nu börjar ju tyvärr knott och liknande komma fram och letar nu efter något bra medel som kan underlätta för hästen så han slipper...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: Jamie
·
Kläder & Bli fin Vad använder ni får ansiktstvätt/ ansiktsvatten? Just nu har jag Apotekets Spotstop, tycker att den fungerar bra, men skulle vilja ha...
Svar
15
· Visningar
611
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 574
Hästvård Har en häst av större kallblodsras som dom senaste åren haft problem med klåda. Han är under fortsatt utredning av veterinär som är...
Svar
17
· Visningar
1 640
Senast: maddie202
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp