Bukefalos 28 år!

Medeltidsvecka 2008, Leksand, hästidentifiering!

Sv: Medeltidsvecka 2008, Leksand, hästidentifiering!

Bild nummer 6 i vänsterspalten: Herman af Rudbäcksdahl.
Hans häst heter Qvadden och är en travare!

Bild nummer 7 i vänsterspalten: Bernard den store.
Hans häst är ett sto, korsning mellan nordsvensk och arab.

Båda rider i Infensus :)

Längst ner till vänster ser det misstänkt likt ut Riddare Stålhandske, med sin vallack "Goldie", men det är inte hans vanliga schabrak.... Om det är Stålhandske är hans häst i alla fall en Quartervalack efter Golds Rebel Charm!
 
Sv: Medeltidsvecka 2008, Leksand, hästidentifiering!

Vad kul att du tagit så fina kort:)

Min dotter tränar med några av grabbarna på dina bilder:)

Fortis Insania heter den gruppen.Gå in på: http://www.fortisinsania.se/ ,och maila nån av killarna,så får du nog svar på alla dina frågor:)
 
Sv: Medeltidsvecka 2008, Leksand, hästidentifiering!

Tack för svaren! Dock är det inte jag som har fotat bilderna men har tillstånd att låna dom om jag kan identifera hästar till våran databas med stamtavlor :D

Har mailat båda grupperna och hoppas på svar!
 
Sv: Medeltidsvecka 2008, Leksand, hästidentifiering!

Lycka till med allt.Det är ju bättre om du får svar direkt fr killarna själva,för även om jag kan namn och raser ,så vet jag inte nån stam på nån av hästarna..

Hälsa fotografen och säg att det är superfina bilder:)
 
Sv: Medeltidsvecka 2008, Leksand, hästidentifiering!

Bild 8 till höger är en Nonius (ungersk häst ) Herkules heter han
Rids av Riddareroth Af Lundsbrunn på Bilden, annars rids han av Riddare Lejongap
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 396
Körning finns ju så sjukt många olika varianter på vagnar och ännu mer varianter på körhästar :). så nu är det dax att bomba tråden med bilder...
Svar
18
· Visningar
4 748
Senast: hollypolly
·
Ridning Hej! Har en sexårig ponny som sjuåriga dottern ridit in samtidigt som hon själv lärt sig att rida. På ridbanan vågar jag låta dom...
2
Svar
21
· Visningar
2 843
Hästmänniskan Så här, jag ska i slutet av nästa månad hämta hem ett föl :love:! Fölet finns drygt 60mil bort och jag har letat lite mellan dom olika...
Svar
7
· Visningar
1 486
Senast: moster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp