Medföljande/lyxhustru

Ja, en del som jag träffar har urtrågiga liv, typ latte och nagelsalong.

Det finns massor med distanskurser om det inte finns möjlighet till jobb så finns det ju välgörenhet.
Det är väl inte urtråkigt om man har intresse för det? Verkar rätt kul med naglar om man inte vore djurmänniska 🤣
 
Jag ryser av tanken. Jag skulle aldrig någonsin vilja vara ett bihang till någon annan.

I min mans bransch är det inte riktigt så illa. De flesta bor längre på samma ort än vi gör och de flesta fruarna är smarta och gör vettigare sker än jag
 
Utöver det som många redan tagit upp med ekonomi och framtida pension, så funderar jag på det här med relationer. Om man flyttar varje år måste det vara svårt att upprätthålla långvariga relationer. Det blir nya kontakter hela tiden och hur blir det då med fördjupningen? För mig känns det ytligt. Jag vet inte om jag skulle vara intresserad av att bara ha nya bekantskaper.
 
Hon gjorde naglar på mig till mitt ena barns bröllop och ärligt talat, hade jag inte haft så extremdåliga naglar själv så hade jag fortsatt. Det var så skönt att slippa fundera på om naglarna skulle trasas sönder för att jag packade hö utan handskar (ja, mina naglar är så urkass att jag inte har några naglar kvar utan blödande nagelbädd bara om jag gör det utan handskar en gång) men eftersom mina egna är så urkass så mådde de inte bättre med gjorda naglar precis så det gick i stöpet.
 
En riktigt genuin djurmänniska jag känner gör naglar och har alltid superfina naglar själv. Det hindrar henne inte alls i umgänget med djuren :)

Enda "problemet" jag upplevde var att jag bröt av dem. Hindrade gjorde de inte alls. Men jag mördade dem (mina egna naturliga). Det är fö enda fördelen med att vara hästlös. Nu håller naglarna.

Har många vänner med häst och fixade naglar. Så är man inte klantig som jag borde det om man vill inte vara problem varken ha det eller jobba med det. Men jag vet inte vad man måste göra med sina naglar om man ska slå ihjäl mer än marginellt med tid?
 
Hon gjorde naglar på mig till mitt ena barns bröllop och ärligt talat, hade jag inte haft så extremdåliga naglar själv så hade jag fortsatt. Det var så skönt att slippa fundera på om naglarna skulle trasas sönder för att jag packade hö utan handskar (ja, mina naglar är så urkass att jag inte har några naglar kvar utan blödande nagelbädd bara om jag gör det utan handskar en gång) men eftersom mina egna är så urkass så mådde de inte bättre med gjorda naglar precis så det gick i stöpet.
Nu menade jag att de satt på salongen, inte jobbade där 🤪
 
Enda "problemet" jag upplevde var att jag bröt av dem. Hindrade gjorde de inte alls. Men jag mördade dem (mina egna naturliga). Det är fö enda fördelen med att vara hästlös. Nu håller naglarna.

Har många vänner med häst och fixade naglar. Så är man inte klantig som jag borde det om man vill inte vara problem varken ha det eller jobba med det. Men jag vet inte vad man måste göra med sina naglar om man ska slå ihjäl mer än marginellt med tid?
Haha nä, då får man göra om dem många gånger per dag om man ska ha det som heltidssysselsättning :rofl:
 
Enda "problemet" jag upplevde var att jag bröt av dem. Hindrade gjorde de inte alls. Men jag mördade dem (mina egna naturliga). Det är fö enda fördelen med att vara hästlös. Nu håller naglarna.

Har många vänner med häst och fixade naglar. Så är man inte klantig som jag borde det om man vill inte vara problem varken ha det eller jobba med det. Men jag vet inte vad man måste göra med sina naglar om man ska slå ihjäl mer än marginellt med tid?

Jag vet inte heller hur man dödar tid på salong, kanske växlar med frisör och hudvård? Träffar sådana, men det är inte riktigt min grej
 
Jag vet inte heller hur man dödar tid på salong, kanske växlar med frisör och hudvård? Träffar sådana, men det är inte riktigt min grej

Fast man kan ju ändå inte gå dit var och varannan dag tänker jag? Men säg man tar manikyr och pedikyr och frissan och masagae och ansiktsbehandlingar osv. Då blir det ju en heldag. Eller två halvdagar för all del. Men resten av veckan, vad gör man då?

Med häst och gård skulle jag lätt lalla hemma med full lön. Men utan det, liksom vad fan ska man göööra med tiden? (om plugga/jobba inte är med i ekvationen alltså)
 
Jag ska säga helt ärligt att jag hade inga problem alls att sysselsätta mig när vi bodde utomlands (vi flyttade för att han fick jobb och jag hängde på), fika med vänner, käka långluncher, dyka, sola, bada, ta en båttur runt ön, ta en dagstur till Sicilien (vi bodde på Malta), plugga, etc. Var nog ärligt talat den bästa perioden i mitt liv. Sedan blev det tråkigt och jag startade egen firma som frilansjournalist och fick jobb åt en NGO med flyktingar. Som sagt. Bästa perioden i mitt liv.

Sedan kom verkligheten ikapp och karln var otrogen, vi separerade och det blev otroligt jobbigt att komma ur bubblan. MEN, jag hade tur som träffade min nuvarande man på ön innan jag flyttade hem som höll mig flytande över ytan för den perioden var oerhört tuff. Nu är vi i ett liknande läge igen där han har fått ett toppjobb och pendlar till Prag, det är helt ok och jag följer gärna med, men denna gång har jag lärt mig av misstagen jag gjorde då och kommer inte att lämna mitt egna arbete utan ha en rejäl back up plan. Så det är väl tipset jag kan ge till TS, ha en backup plan. Har du hästen med så se till att du har "fuckoff-money" på något sätt så du faktiskt kommer hem med den. Min vän flyttade med sin man och det blev slut, hon fick lov att lämna hästen för att hon inte hade råd att plocka hem den. Jag hade ju ingen häst på Malta, men det blev dyrt att flytta hem med barn och packning ändå. Inte ett öre fick jag av karln när jag bestämde mig för att bryta upp utan fick låna pengar för hotellvistelse och flyghem sista veckan för mig och barnen. Har man bara sig själv är det en sak, men har man någon annan att tänka på så är det bra om man har det ordnat om det skiter sig och partnern inte är medgörlig att hjälpa till.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp