Mellan två storlekar

Triax

Trådstartare
Köpte en cob baksele till min new Forest på 142 cm i mkh (kraftig dam), men bakselen var näst intill för liten. Hade jag på yttersta hålet på bakläderremmarna så satt den åt om rumpan (gick att trycka in en hand). Det går att göra ett hål till, men frågan är om det räcker.... Har inte haft på någon vagn när jag provat.

Bytte till en full storlek, men då blev den stor istället. Om jag ska ha den måste jag göra många hål på bakläderremmarna och klippa av dem då de blir alldeles för långa.
Suck. Hur hade ni gjort? Bytt tillbaka till cob och gjort ett nytt hål och hoppats på att lädret töjer sig, eller behållt full och klippt av det överflödiga? Kändes även som bärremmarna kom lite för långt fram i full storlek, framför virveln, men det kanske inte gör så mycket?
 
Sv: Mellan två storlekar

Var har du köpt den?
På selar.se får man utan problem byta vissa delar i selen till en annan storlek. Så man har möjlighet att få den att passa även om hästen ligger lite tokigt i standardstorlekarna.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska köpa ett RAMBO MICKLEM MULTIBRIDLE till min unghäst. Hon fyller 3 år i maj iår så hon är inte helt färdigväxt. Hennes mor som...
Svar
9
· Visningar
6 586
Senast: iafia
·
Utrustning Suck ,jag har sådan beslutsångest Köpte ett nytt remont träns idag till unghästen , har inte använt remont på evigheter . Tror att...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: kitty79
·
D
Körning Snål som man är "fyndade" jag en begagnad bröstsele (standard) i storlek shettis på internet. Fick hem den idag och glad i hågen...
2
Svar
27
· Visningar
2 545
Senast: Goat lover
·
E
Körning Jag håller på att prova ut sele till min häst en tinker född 02. Han är på gränsen mellan cob och full. Full sitter bra på alla ställen...
Svar
10
· Visningar
1 062
Senast: nillabjorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp