Melodifestivalen 2022 FINAL!

Men fy då.

Aja, insåg när jag hörde datumet (om det stämmer, en torsdag?) att jag kommer missa ESC (är på spa då, kanske väl valt, alla andra e kanske hemma hos tv:n..👍.) nu känns det inte lika tråkigt iaf....
 
1647118896321.png
 
Men fy då.

Aja, insåg när jag hörde datumet (om det stämmer, en torsdag?) att jag kommer missa ESC (är på spa då, kanske väl valt, alla andra e kanske hemma hos tv:n..👍.) nu känns det inte lika tråkigt iaf....

Semi alltid tisdag och torsdag (eftersom sa torsdag är vi semi 2) , finalen på lördag.
 
Jag kan verkligen inte få in låten i huvudet av hon som vann, den är inte dålig, bara intetsägande så jag inte kommer ihåg den. Så ja, det var roligt att ha sett mello för första gången på flera år, men det blir inget eurovision för min del.
Kul att Bagge åtminstone kom tvåa. 🙏
Fick rätt på vem jag ville skulle komma sist :up:
 
Jag kan verkligen inte få in låten i huvudet av hon som vann, den är inte dålig, bara intetsägande så jag inte kommer ihåg den. Så ja, det var roligt att ha sett mello för första gången på flera år, men det blir inget eurovision för min del.
Kul att Bagge åtminstone kom tvåa. 🙏
Fick rätt på vem jag ville skulle komma sist :up:
Ja ungefär så är det för mig också inget som jag minns inte ens från uttagningen har jag något minne av den.
 
Trist startfält i år. Skönt att vi inte skickar Anders "inspirational quote" Bagge med sin matchande PowerPoint, men tror inte vinnaren placerar sig bättre än plats 15-20 i Eurovision. Det händer liksom ingenting förutom att låten gradvis och ganska odramatiskt stegrar i tre minuter, sen är den slut? Hoppas att jag har fel såklart och att det går bra i Eurovision 😊
 
Även om jag också tycker låten är ganska tråkig så var det kanske bäst val ändå. Hon var den enda som fick höga poäng av både jury och folket. Anders låt saknade vissa kvalitéer och Medina var roliga och bra men sjunger väl egentligen inte så bra. Känns som deras låt bars upp av kören.

Men ändå lite tråkigt :p
 
Det är mitt intryck av ESC-fansens åsikter också!

Men, kvällens stora ESC-chock är att UK har en svinbra låt i år!! Den kan mycket väl vinna! Sam Ryder "Space man".
Den har jag inte lyssnat på ännu, men det hade varit riktigt roligt för tävlingen om det blev så! Jag har ju en allmän crush på Italien och en extra crush på Mahmood, och är mycket förtjust i deras bidrag i år med så de får gärna också vara med i toppstriden igen. 😊
 
Jag som inte följt mello gillar ändå att lyssna på vinnarbidraget varje år.

Tycker låten är Ok.
Lite intetsägande dock.

Känns väldigt mycket "Laleh" över låten, och sättet den sjungs. Rösten med
 

Liknande trådar

Kultur Det närmar sig den stora finalen! Men det saknas fortfarande fyra bidrag, och dessa ska utses på lördag! Det är dags för mellos...
2
Svar
30
· Visningar
1 905
Senast: voltis
·
Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 841
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det är dags för den sista deltävlingen i årets melodifestival! :eek::arghh::nailbiting: Kommer ngn av följande låtar...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 793
Senast: Lingon
·
Kultur Som ni har väntat! Men den nu är den här! FINALTRÅDEN! :banana: :banana: :banana: En väldigt stark final fick vi tillslut där ingen...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
10 815
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp