Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså Erika?! Det var nog nåt av det töntigaste hittills i årets mello. Dessutom är country en av de tristaste genrerna! Gäsp!!
Bäst ikvällens extremt trista startfält: Cimberly. Oväntat så gillade jag Timo Räisänen också! Synd att han inte gick vidare!
Smash's sångare lät verkligen inget vidare ikväll. Väldigt ansträngt!
Hans kollega Tobbe Ek skriver såhär och jag är också jättenyfiken på denJag har precis läst Marcus Larssons artikel om den här veckans låtar. Jag blir väldigt nyfiken (läsa skräckblandad förtjusning) när jag läser vad han skrivit om Lilla Al Fadjis låt Delulu (som för övrigt är skriven av Edward af Sillén!
Vad ska man tro om Alexa? Hon ska tydligen ha ett spektakulärt och påkostat nummer med en udda uppbyggd låt.
Men vi som röstar, är inte vi lite för mello-mainstream för att ta till oss en amerikansk artist med bas i Sydkorea, med noll connection till Sverige och känd i en genre som är mycket smalare här än den vanliga mellomusiken? Jag känner mig klart skeptisk.
Ja det är så jag känner också. Och det kanske är därför låten ha inslag av annat också, typ schlagerrefräng, lite rap osv. För mig låter det jättekonstigt.Kpop är väldigt stort i vissa åldersgrupper! Men jag har svårt att se att Kpop skulle gå hem brett över alla grupperna.
Svårtippad vecka! Samtidigt blir det nog första veckan som alla låtar åker in på min spellista (ett par av dem åker sen ut rätt snabbt igen, men ändå).Lyssnar på snuttarna:
Alexa: rappen är bara tvärnej!! Avskyr den! Resten av låten är irrelevant för då jag avskyr rap. Blää!!
Juliett: svensk tråkpop med tjatig upprepande refräng.
Bladë: om beige var en låt...Man får anstränga sig för ens hitta en melodi. Gäsp! Toapaus på lördag!
Lilla Al-Fadji: det här kan bli en finalplats. Snutten var mindre knäpp än beskrivningarna av låten. Så vi får väl se hur hela är. Men känns definitivt som en utmanare om finalplats. Är det här barnens favorit i år? Mycket möjligt!
Vilhelm Buchaus: Hold me closer kopia. Men varken låt eller artist är lika bra som originalet. När jag lyssnar på den kan jag inte låta bli att föreställa mig den med Cornelias röst och känna att det hade lyft låten.
Sanna Nielsen: Upptempo gladpop. Inte så mycket schlager som jag trodde det skulle vara. Mer ren pop. Borde vara solklar finalplats i det här sällskapet.
Jag tror att Alexa kommer få en dedikerad fanskara som älskar låten! Jag tror också att den är ganska smal och inte täcker tillräckligt många av åldersgrupperna.
Min gissning: Sanna och Lilla AlFadji till final. Alexa på tredje plats. Bladë sist.
Äh, jag stavar sämre än Dollystyles fans. Molly, Holly, Polly, Yolly och Xolly såklart.Efter första smygtitten på numren står det nog klart att barnen kommer att motionera appen i morgon.
Alexa ser ut som den femte dollyn (Molly, Holly, Polly, Yollo och Xollo).
Och fabbro Al-Fadji har visserligen bara en blå träningsoverall (kunde de inte ha skojat till hans nummer lite mer?) men Shululu gaysen är ju en trallvänlig strof, som gjord för de minsta![]()