Melodifestivalen 2026 och Eurovision 2026

Bukefalos 30 år!

Jag och mina barn hade enats om att BCS och Felicia får våra röster ikväll. Jag kanske mer lutar åt Felicia och barnen mer åt BCS :p
I övrigt:
Arwin var lite trallig och trevlig men stack inte direkt ut.
Laila Adele - jag är inget fan av ballader i Mello.
Robin B - trist, kommer inte ens ihåg den, och ja visst skönt han falskt där i början.
Klara Almström lät som väldigt många andra...

Än så länge är det en helt ok final =)

Hoppas inte BCS får hjärtsnurp bara. Men de borde ju ha bra hälsa om de fortfarande jobbar som brandmän ;)

Tyckte inte detta var en bra deltävling.

Arwin var tuggummipop och väldigt intetsägande. Den äldre kvinnan hade en bra röst men tråkig låt.

Felicias röst tycker jag har en lite gnällig/nasal ton och låten är inget för mig. Robin tycker jag hade den bästa låten men i denna omgången säger det inte så mycket. 🙈

Bransta är ju dansbandiga och glada men inte riktigt min smak. Den unga tjejen kommer jag inte ens ihåg?

Tyckte inte detta var en bra deltävling.

Arwin var tuggummipop och väldigt intetsägande. Den äldre kvinnan hade en bra röst men tråkig låt.

Felicias röst tycker jag har en lite gnällig/nasal ton och låten är inget för mig. Robin tycker jag hade den bästa låten men i denna omgången säger det inte så mycket. 🙈

Bransta är ju dansbandiga och glada men inte riktigt min smak. Den unga tjejen kommer jag inte ens ihåg?

Laila är 47 år. Är det verkligen en äldre kvinna?

Jag ifrågasätter att en 22-åring är en ung tjej och en 47-åring är en äldre kvinna.
Det är ett ytterst märkligt sätt att använda språket.

Mnja... En 35åring är ju yngre än en 37åring som är äldre.

Tror mer det är hur den som läser uppfattar det än hur en som skriver så lägger (ingen alls) mening med det.

Och jag som fyller 50+ kallar mej fortfarande tjej. dvs inte ens kvinna. Medans många tycker det är "stötande" att som i mitt fall det finns KVINNOR som kallar sej tjej. Så ... Var å en har helt enkelt olika värderingar bara... Så mitt råd är ... Släpp det !

Mnja... En 35åring är ju yngre än en 37åring som är äldre.

Tror mer det är hur den som läser uppfattar det än hur en som skriver så lägger (ingen alls) mening med det.

Och jag som fyller 50+ kallar mej fortfarande tjej. dvs inte ens kvinna. Medans många tycker det är "stötande" att som i mitt fall det finns KVINNOR som kallar sej tjej. Så ... Var å en har helt enkelt olika värderingar bara... Så mitt råd är ... Släpp det !

Det är uppenbart att du inte förstod påpekandet. Hade det skrivits om en yngre kvinna och en äldre kvinna är det korrekt. Nu skrevs det om en ung tjej och en äldre kvinna. Det är inte riktigt samma sak.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka