Melodifestivalen final

Vilket/Vilka bidrag kommer få dina röster? (det går att välja flera...)

  • 1. Where You Are (Sávežan) – Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat. Adam Woods

    Röster: 11 11,6%
  • 2. Rhythm Of My Show – Tone Sekelius

    Röster: 7 7,4%
  • 3. One Day – Mariette

    Röster: 4 4,2%
  • 4. Air – Marcus & Martinus

    Röster: 4 4,2%
  • 5. On My Way – Panetoz

    Röster: 4 4,2%
  • 6. Never Give Up – Maria Sur

    Röster: 6 6,3%
  • 7. Six Feet Under – Smash Into Pieces

    Röster: 34 35,8%
  • 8. Where Did You Go – Kiana

    Röster: 4 4,2%
  • 9. Släpp alla sorger – Nordman

    Röster: 16 16,8%
  • 10. Tattoo – Loreen

    Röster: 57 60,0%
  • 11. Mer av dig – Theoz

    Röster: 5 5,3%
  • 12. Royals – Paul Rey

    Röster: 4 4,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    95
  • Omröstning stängd .
Är ni taggade? Eller känns det mest :eek: för att allt (åtminstone snacket på de flesta håll) handlar om ett enda bidrag och resten är statister?
Otaggad för att det känns orättvist. Jag hoppas som sagt på Maria Sur men ingen kommer ju ha nån chans mot loreenhypen som är överallt. Jag har dock en förhoppning att jag inte är ensam om att inte uppskatta det scenstatement hon ger utan uppskattar musik mer och därför röstar fram andra.
 
Jag tycker inte heller att det känns speciellt spännande. Euphoria tyckte jag var en RIKTIGT bra och storslagen låt, men sedan tycker jag inte att något annat som Loreen har gjort efter det har nått upp till den nivån...
 
Otaggad för att det känns orättvist. Jag hoppas som sagt på Maria Sur men ingen kommer ju ha nån chans mot loreenhypen som är överallt. Jag har dock en förhoppning att jag inte är ensam om att inte uppskatta det scenstatement hon ger utan uppskattar musik mer och därför röstar fram andra.

Hur är det orättvist? Just nu har "Tattoo" över 8 miljoner spelningar på Spotify. "Never give up" har ca 850000. Hur är det orättvist att den låt som folk gillar mest är favorit till att vinna?

Smash into Pieces låt har 2,6 milj. spelningar.
Marcus & Martinus 2,1 milj. spelningar.

Det blir liksom inte orättvist för att artisten med den mest hjärteknipande backstoryn inte är favorit. Jag önskar Maria Sur allt gott och hoppas att hon fortsätter inom musik för hon är duktig. Men i den här tävlingen finns det andra som folk gillar mer.
 
jag följer inte mello alls men råkade se Loreens show. :eek: Bland det värsta jag sett, som en skräckfilm. Varför känner man behov av att göra en mörk, krålande show med tanke på hur världen ser ut idag?
 
jag följer inte mello alls men råkade se Loreens show. :eek: Bland det värsta jag sett, som en skräckfilm. Varför känner man behov av att göra en mörk, krålande show med tanke på hur världen ser ut idag?

Jag ser den inte som mörk. Mer som en soluppgång! Upplyftande och härlig! Texten är jättefin!
 
jag följer inte mello alls men råkade se Loreens show. :eek: Bland det värsta jag sett, som en skräckfilm. Varför känner man behov av att göra en mörk, krålande show med tanke på hur världen ser ut idag?
Jag tycker att det vore konstigt att gå ifrån sitt konstnärskap av en sån anledning. Sen ser jag kanske inte skräckfilmstemat heller.

Jag tycker showen/numret är riktigt bra, men det är inte en av de starkaste låtarna i fältet - i mitt tycke.
 
Senast ändrad:
jag följer inte mello alls men råkade se Loreens show. :eek: Bland det värsta jag sett, som en skräckfilm. Varför känner man behov av att göra en mörk, krålande show med tanke på hur världen ser ut idag?
Vore jättekonstigt om Loreen gick upp på scen med höga klackar, rosa glitterklänning och sjöng trallvänlig pop?
Hon har ett speciellt uttryck som artist och vill väl visa just det, vem hon är och hur hon gör musik. Tycker både låten och hennes scenshow är väldigt mycket Loreen. Så som hon alltid varit :)
 
Hur är det orättvist? Just nu har "Tattoo" över 8 miljoner spelningar på Spotify. "Never give up" har ca 850000. Hur är det orättvist att den låt som folk gillar mest är favorit till att vinna?

Smash into Pieces låt har 2,6 milj. spelningar.
Marcus & Martinus 2,1 milj. spelningar.

Det blir liksom inte orättvist för att artisten med den mest hjärteknipande backstoryn inte är favorit. Jag önskar Maria Sur allt gott och hoppas att hon fortsätter inom musik för hon är duktig. Men i den här tävlingen finns det andra som folk gillar mer.
Men det känns ju som att hon inte är populär för låten utan för att det är hon. Låten hör jag fortfarande inte texten på. Melodin är dessutom väldigt samplad så inte unik alls. Jag trodde att det var en musiktävling, inte en popularitetstävling.
 
Vore jättekonstigt om Loreen gick upp på scen med höga klackar, rosa glitterklänning och sjöng trallvänlig pop?
Hon har ett speciellt uttryck som artist och vill väl visa just det, vem hon är och hur hon gör musik. Tycker både låten och hennes scenshow är väldigt mycket Loreen. Så som hon alltid varit :)

Hennes låt och nummer är verkligen hon och utan att egentligen kompromissa. Vilket gör att det känns väldigt äkta! Jag tror att folk svarar väldigt mycket på att det känns äkta det hon gör.
 
Men det känns ju som att hon inte är populär för låten utan för att det är hon. Låten hör jag fortfarande inte texten på. Melodin är dessutom väldigt samplad så inte unik alls. Jag trodde att det var en musiktävling, inte en popularitetstävling.

Det får stå för dig. När hon ställde upp med Statements så gick hon inte ens till final. Den var inte bra nog. Det hjälpte inte att det var Loreen då. Varför skulle det räcka nu? Jag tycker att låten och scenshowen tillsammans med att Loreen är Loreen (röst, uttryck på scen) gör att det är det i särklass starkaste bidraget ikväll! Det känns som att du idiotförklarar alla som tycker att Loreen ska vinna för att du tror att vi bara vill det för att det är Loreen. Det stä.mer inte för mig iaf. Hade hin kommit med nåt Statements-liknande hade hon definitivt inte fått min röst! Då hade den gått till Smash into Pieces istället. Utan tvekan!
 
Men det känns ju som att hon inte är populär för låten utan för att det är hon. Låten hör jag fortfarande inte texten på. Melodin är dessutom väldigt samplad så inte unik alls. Jag trodde att det var en musiktävling, inte en popularitetstävling.
Loreen gick inte ens till final senast hon var med. Så det handlar definitivt inte bara om att hon är populär. Hon sjunger och gör sitt scenframträdande på ett sätt som är typiskt henne, även om det finns melodislingor i låten som liknar andra.
Jag gillar låten oavsett om jag ser den eller bara lyssnar på den.
 
Det får stå för dig. När hon ställde upp med Statements så gick hon inte ens till final. Den var inte bra nog. Det hjälpte inte att det var Loreen då. Varför skulle det räcka nu? Jag tycker att låten och scenshowen tillsammans med att Loreen är Loreen (röst, uttryck på scen) gör att det är det i särklass starkaste bidraget ikväll! Det känns som att du idiotförklarar alla som tycker att Loreen ska vinna för att du tror att vi bara vill det för att det är Loreen. Det stä.mer inte för mig iaf. Hade hin kommit med nåt Statements-liknande hade hon definitivt inte fått min röst! Då hade den gått till Smash into Pieces istället. Utan tvekan!
Fast Statements hyllades av många och de hävdade att man typ var obildad om man inte gillade den.
Jag idiotförklarar ingen, jag förstår bara inte hypen alls.


Oavsett vem som vinner ikväll så hoppas jag att vi inte vinner esc, den svenska ekonomin är inre stark nog för det om ett år. För det blir en svt-produktion som alltså är statlig så kostnaden kommer hamna på skatten.
 
Fast Statements hyllades av många och de hävdade att man typ var obildad om man inte gillade den.
Jag idiotförklarar ingen, jag förstår bara inte hypen alls.


Oavsett vem som vinner ikväll så hoppas jag att vi inte vinner esc, den svenska ekonomin är inre stark nog för det om ett år. För det blir en svt-produktion som alltså är statlig så kostnaden kommer hamna på skatten.

Jag gillade inte alls Statements. Den var för knepig och scenshowen var också för knepig. Jag tror att många tyckte likadant. Däremot vet jag många ESC-fans som älskar den och undrar vad vi i Sverige pysslade med som inte ens tog den till final. Men jag gillade inte den alls!
 
Jag gillade inte alls Statements. Den var för knepig och scenshowen var också för knepig. Jag tror att många tyckte likadant. Däremot vet jag många ESC-fans som älskar den och undrar vad vi i Sverige pysslade med som inte ens tog den till final. Men jag gillade inte den alls!
Jag tycker ju samma nu. Hon ser bara läskig ut med klor på händerna och så mumlar hon så man inte hör ett ord av texten.
 
jag följer inte mello alls men råkade se Loreens show. :eek: Bland det värsta jag sett, som en skräckfilm. Varför känner man behov av att göra en mörk, krålande show med tanke på hur världen ser ut idag?
Jag associerar absolut inte till skräck, tänker mer på en ökenmiljö, en soluppgång i en sandstorm eller liknande. Gillar också det mörkare inslaget som kommer i den lilla instrumentella biten, med symboliken. Hennes låt handlar ju lite som jag tolkar det också delvis om att hon trotsar yttre omständigheter, då är det logiskt att det speglas i ett dramatiskt framträdande på något sätt. Jag gillar showen, det är som att transporteras från scenen till en helt annan miljö.
 

Liknande trådar

Kultur Startordning 1. Theoz - Mer av dig 2. Mariette - One day 3. Victor Crone - Diamonds 4. Tennessee Tears - Now I know 5. Elov & Beny -...
2
Svar
23
· Visningar
1 387
Senast: Lilla
·
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
6 499
Senast: Piaff
·
Kultur På lördag är det sista deltävlingen i årets Melodifestival. Här är startfältet: 1. Kiana - Where did you go 2. Signe & Hjördis -...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 440
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp