Melodifestivalen final

Vilket/Vilka bidrag kommer få dina röster? (det går att välja flera...)

  • 1. Where You Are (Sávežan) – Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat. Adam Woods

    Röster: 11 11,6%
  • 2. Rhythm Of My Show – Tone Sekelius

    Röster: 7 7,4%
  • 3. One Day – Mariette

    Röster: 4 4,2%
  • 4. Air – Marcus & Martinus

    Röster: 4 4,2%
  • 5. On My Way – Panetoz

    Röster: 4 4,2%
  • 6. Never Give Up – Maria Sur

    Röster: 6 6,3%
  • 7. Six Feet Under – Smash Into Pieces

    Röster: 34 35,8%
  • 8. Where Did You Go – Kiana

    Röster: 4 4,2%
  • 9. Släpp alla sorger – Nordman

    Röster: 16 16,8%
  • 10. Tattoo – Loreen

    Röster: 57 60,0%
  • 11. Mer av dig – Theoz

    Röster: 5 5,3%
  • 12. Royals – Paul Rey

    Röster: 4 4,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    95
  • Omröstning stängd .
jag följer inte mello alls men råkade se Loreens show. :eek: Bland det värsta jag sett, som en skräckfilm. Varför känner man behov av att göra en mörk, krålande show med tanke på hur världen ser ut idag?
Haha, va? Var tvungen att kolla på det bara för det, det var väl inget överdrivet udda med detta? Tycker snarare estetiken med naglarna ser lite Lady Gaga ut, och dansen kanske lite inspirerat att Kate Bush. Dvs. ändå rätt mainsteam?
 
Jag tycker nog inte att något bidrag i år är ett solklart vinnarbidrag faktiskt, men att Loreens kommer närmast. Blir nästan nostalgisk över Six feet under låten och associerar lite till Linkin Park, så den får gärna komma tvåa eller kanske till och med vinna även om jag tror Loreen har en större chans i Eurovision och därför hoppas lite mer på henne. Trots att låten kanske inte är riktigt den bästa hon gjort är ju själva helheten med låten, framträdandet och hennes närvaro väldigt bra.
 
Jag associerar absolut inte till skräck, tänker mer på en ökenmiljö, en soluppgång i en sandstorm eller liknande. Gillar också det mörkare inslaget som kommer i den lilla instrumentella biten, med symboliken. Hennes låt handlar ju lite som jag tolkar det också delvis om att hon trotsar yttre omständigheter, då är det logiskt att det speglas i ett dramatiskt framträdande på något sätt. Jag gillar showen, det är som att transporteras från scenen till en helt annan miljö.

Jag tror det är en hyllning till hennes ursprung. Hennes släkt är berber från äken och bergsområden i Marocco. Symbolerna på den övre skärmen är tatueringar som kvinnorna i hennes stam brukat ha. Jag älskar den symboliken! Det är så fint! Jag älskar också hur hon skapar ett eget litet universum på scenen!
 
Jag tror att Loreen vinner. Och det är mycket för scenframträdandet tror jag för det är verkligen annorlunda och det kommer inte kunna genomföras i eurovision på det sättet som det är nu så frågan är då om låten/framträdandet kommer vara lika bra då?
 
Tänker folk så? Jag gillar låten, det är nog det enda bidrag jag kan refrängen på.

Jag tycker att hon är så mycket bättre än låten! Låten låter gammal, trist och en vi hört ungefär 5 miljoner gånger förr i både mello och ESC. Hon är däremot riktigt bra! Tyvärr räcker det inte. Men en hjärteknipande backstory brukar tilltala det svenska folket så hon får nog en del röster iaf. Men vilken annan sångerska som helst som sjungit den låten hade kommit längre ner i resultatlistan är jag rätt övertygad om.
 
Jag tror att Loreen vinner. Och det är mycket för scenframträdandet tror jag för det är verkligen annorlunda och det kommer inte kunna genomföras i eurovision på det sättet som det är nu så frågan är då om låten/framträdandet kommer vara lika bra då?

Varför skulle det inte kunna genomföras på samma sätt i ESC? Det brukar alltid gå att lösa. Jag tror nog att SVT tillsammans med BBC löser det på ett bra sätt!
 
Jag tror det är en hyllning till hennes ursprung. Hennes släkt är berber från äken och bergsområden i Marocco. Symbolerna på den övre skärmen är tatueringar som kvinnorna i hennes stam brukat ha. Jag älskar den symboliken! Det är så fint! Jag älskar också hur hon skapar ett eget litet universum på scenen!
Det låter väldigt logiskt att det är en hyllning till det, musiken som kommer in precis där tyder ju också på det, och jag håller med, hon har verkligen lyckats skapa sin egen värld och tar publiken dit. Jag är glad att hon inte har slängt in en massa onödiga dansare och annat på scen, hon står ensam och det är tio gånger bättre så, tror det förstärker känslan i hennes framträdande.
 
Jag är inte supertaggad eftersom jag tycker Loreen känns rätt klar som vinnare och jag hellre hade skickat något skojigare.

Dottern hejar på Theos.
 
Haha, va? Var tvungen att kolla på det bara för det, det var väl inget överdrivet udda med detta? Tycker snarare estetiken med naglarna ser lite Lady Gaga ut, och dansen kanske lite inspirerat att Kate Bush. Dvs. ändå rätt mainsteam?
Kul att du skrattar åt folks kommentarer? Bra att du gillar det, jag gör det inte.
 
Varför skulle det inte kunna genomföras på samma sätt i ESC? Det brukar alltid gå att lösa. Jag tror nog att SVT tillsammans med BBC löser det på ett bra sätt!
För den tar för lång tid att sätta upp, är för tung, osv. Fanns en artikel om det tidigare idag på Aftonbladet tror jag.
Det var paus före bidraget och efter bidraget i första tävlingen och det kommer inte gå på eurovision att det läggs in paus både före och efter.
 
För den tar för lång tid att sätta upp, är för tung, osv. Fanns en artikel om det tidigare idag på Aftonbladet tror jag.
Det var paus före bidraget och efter bidraget i första tävlingen och det kommer inte gå på eurovision att det läggs in paus både före och efter.

Det finns många pauser i ESC eftersom en del länder sänder det i reklamkanaler och därför har reklampauser. Det är alltid så att de lägger nummer som tar längre tid att sätta upp efter en paus. Det har aldrig varit nåt problem innan. sen är ju frågan om de kan hänga upp nästan 2 ton i taket i Liverpool. Men jag är övertygad om att de kommer lösa det så det blir en snygg show även i Liverpool.
 
Jag är egentligen inget speciellt fan av varken ESC eller Loreen. Brukar inte lyssna på hennes musik till vardags. Men har lyssnat på Tattoo om och om igen senaste veckorna. Tycker att det är en grymt bra låt, den sätter sig verkligen på hjärnan och det är lätt att sjunga med i refrängen.
Första gången jag hörde den och såg hennes uppträdande tyckte jag inte att den var något särskilt men efter fler lyssningar satte den sig rejält. Kul om hon vinner 😊
 
Det finns många pauser i ESC eftersom en del länder sänder det i reklamkanaler och därför har reklampauser. Det är alltid så att de lägger nummer som tar längre tid att sätta upp efter en paus. Det har aldrig varit nåt problem innan. sen är ju frågan om de kan hänga upp nästan 2 ton i taket i Liverpool. Men jag är övertygad om att de kommer lösa det så det blir en snygg show även i Liverpool.
Det får tydligen ta max 30 sek att sätta upp. Och scenen i Liverpool saknar de bärande element som krävs för den tunga ledskärmen.
 
Det får tydligen ta max 30 sek att sätta upp. Och scenen i Liverpool saknar de bärande element som krävs för den tunga ledskärmen.

Ja, de löser det säkert :) Annars får de väl justera i numret lite. De löser de nog.

Om de bara kan hänga upp den tar den nog mindre än 30 sek att hissa ner inför hennes nummer och mindre än 30 sek att hissa upp igen. Men har de inte bärande element så hjälper det ju inte. Men de verkar inte veta i dagsläget om det går eller inte. Det är ju rätt vanligt att det svenska numret är snyggare i Mello än i ESC för att SVT är bättre på det tekniska än de flesta andra. Cornelias nummer förra året var snyggare på Mello. Kameramännen var inte lika skickliga i Italien tyvärr.
 
Det finns många pauser i ESC eftersom en del länder sänder det i reklamkanaler och därför har reklampauser. Det är alltid så att de lägger nummer som tar längre tid att sätta upp efter en paus. Det har aldrig varit nåt problem innan. sen är ju frågan om de kan hänga upp nästan 2 ton i taket i Liverpool. Men jag är övertygad om att de kommer lösa det så det blir en snygg show även i Liverpool.
Ja men det är aldrig paus före OCH efter numret. En paus går säkert att få till men inte två direkt efter varandra
 
Ja men det är aldrig paus före OCH efter numret. En paus går säkert att få till men inte två direkt efter varandra

Det tar nog inte så lång tid att hissa upp den. Det är monteringen av den som tar tid. Så går det bara att hänga upp den så gör de ju det en vecka-två veckor innan ESC-finalen börjar. Frågan är bara om lokalen klarar av vikten eller om Loreens team får jobba på att minska på vikten.
 
Otaggad för att det känns orättvist. Jag hoppas som sagt på Maria Sur men ingen kommer ju ha nån chans mot loreenhypen som är överallt. Jag har dock en förhoppning att jag inte är ensam om att inte uppskatta det scenstatement hon ger utan uppskattar musik mer och därför röstar fram andra.

Jag gillar Loreen och hoppas hon vinner, men det betyder ju inte att jag uppskattar musik mindre än vad du gör? :confused: Jättekonstigt antagande.

Jag förstår å andra sidan inte hur Maria Sur ens kom vidare från deltävlingen då jag tycker det var en tråkig låt, ett intetsägande framträdande och sura toner.

Sen tycker jag att melodifestivalen handlar om både musik och framträdande, annars hade det kunnat gå på radio likväl.
 
Jag är väl halvpepp på ikväll, hela familjen är sjuka med feber, hosta och halsont så vill helst sova bort kommande dagar. :sleep:

Hoppas på extremt mycket bättre manus till Jesper, annars vet jag inte hur vi ska genomlida kvällen, det har varit många bottennapp. Hoppas även på roliga/bra mellanakter!

Äter popcorn och choklad om jag känner någon smak, tveksamt...:arghh:
 

Liknande trådar

Kultur Startordning 1. Theoz - Mer av dig 2. Mariette - One day 3. Victor Crone - Diamonds 4. Tennessee Tears - Now I know 5. Elov & Beny -...
2
Svar
23
· Visningar
1 387
Senast: Lilla
·
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
6 500
Senast: Piaff
·
Kultur På lördag är det sista deltävlingen i årets Melodifestival. Här är startfältet: 1. Kiana - Where did you go 2. Signe & Hjördis -...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 440
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp