Bukefalos 28 år!

Men vad göööör du? Del XXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag varit på anställningsintervjun och ÅH vad jag vill ha det där jobbet. Tydligen två andra intervjuade också, så just nu sitter jag och ångrar att jag inte så vissa andra bra saker, tänker att de andra säkert är bättre än mig osv... menmen. Arbetsgivaren var mycket trevlig och jag gjorde ju det bästa jag kunde av situationen...

Sådär är det alltid. Jag brukar vakna kallsvettig av allt jag borde sagt och inte borde sagt. Man kommer på så otroligt mycket bra grejor i efterhand och så går man och grämer sig :crazy:

Du var säkert jättebra och här hålls det tummar, tår och tassar för att det går vägen! :)
 
Jag fick precis reda på att jag inte fått jobbet jag har sökt :(. De anställde 5 stycken men jag var inte en av dem. Har aldrig blivit så besviken över ett jobb jag inte fått. Jag ville verkligen ha ett jobb där. Men nä, det lyckades visst min kollega få istället. Det är knappt att jag orkar vara glad för hennes skull ens. :(

Men näää vad synd. Känn inte dåligt samvete för att du är avis och sur på den som fick jobbet. Det är helt normalt även om man gärna låtsas inför vänner och familj att man är glad för hen. ;)

Gå hem och gosa med dina pälsbollar istället. Finns ingenting som en kurrande katt på magen för att känna sig bättre. :love:
 
Men näää vad synd. Känn inte dåligt samvete för att du är avis och sur på den som fick jobbet. Det är helt normalt även om man gärna låtsas inför vänner och familj att man är glad för hen. ;)

Gå hem och gosa med dina pälsbollar istället. Finns ingenting som en kurrande katt på magen för att känna sig bättre. :love:
Får nog göra det. Känner mig otrolig mogen som gått runt och gråtit på jobbet för något sådant här. Men att jag inte riktigt trivs på mitt nuvarande jobb gör ju inte saken bättre. Jag hoppades nog lite för mycket på det här jobbet helt enkelt.
 
Får nog göra det. Känner mig otrolig mogen som gått runt och gråtit på jobbet för något sådant här. Men att jag inte riktigt trivs på mitt nuvarande jobb gör ju inte saken bättre. Jag hoppades nog lite för mycket på det här jobbet helt enkelt.

Ja, fast man alltid säger åt sig själv att inte hoppas för mycket så gör man det! Börjar drömma och planera.
 
Avskyr allt vad svensk byråkrati heter just nu. Fattar varför naturligtvis, men just blir jag lite galen. Varför kommer alla onda ting på samma gång?

Hur många dagar kan man äta pasta i rad, lunch och middag? :meh: Jag har ingenting hemma mer än sex olika sorters pasta och några pastasåser på burk.

Känner verkligen inte för att gå och handla. Men måste släpa mig iväg så småningom. Naturligt vis till lilla svindyra affären i stan som har kasst utbud. :down:
 
Sådär är det alltid. Jag brukar vakna kallsvettig av allt jag borde sagt och inte borde sagt. Man kommer på så otroligt mycket bra grejor i efterhand och så går man och grämer sig :crazy:

Du var säkert jättebra och här hålls det tummar, tår och tassar för att det går vägen! :)
Du har rätt! Jag sa faktiskt några bra saker också och eftersom jag tyckte att han som intervjuade var trevlig så tyckte han förhoppningsvis detsamma om mig. Kanske kan det vara till min fördel också att han inte var helt förberedd (det hände vissa saker på arbetsplatsen under morgonen som ställde till det så mycket att han egentligen velat skjuta på intervjun). Eller så var det till min nackdel... Äh. Jag gjorde mitt bästa. Får försöka tänka att det var bra träning i att gå på intervju eller något. Fast fy vad jag vill ha det där jobbet... Jag vill verkligen det.
 
Dagen har vart rätt kass. Nått stolpskott på jobbet har slarvat med packningen och vänt kartongen in och ut, vilket resulterar i att den knappt hålls ihop och jag tyckte det såg för jävligt ut (plus att böckerna skramlade omkring och man kunde se böckerna = risk att dom åker ur i posthanteringen...) så jag packade om. 2 jävla gånger idag! Undra hur många jag inte sett som var fel :banghead: Dessutom tror jag att samma stolpskott glömde bubbla en låda med böcker = locket gav vika när en kartong ställdes ovanpå :banghead: så jag fick öppna upp och fylla upp den med bubbel, (alltså luft i plast ;) ) tomt typ 20-25 cm mellan böcker och kartong :turd: Och på det så har jag ont i magen pga lingonveckan som börjat idag och dessutom har jag fruktansvärt ont i huvudet :turd: Mitt element i sovrummet är iskallt trots övriga är varma...
Förlåt för klagovisan men det är kämpigt just nu. :meh:
 
En rapport avklarad :cautious:

Bara att sätta sig med nästa då.... imorhon kör jag kvalitetskontroll och en rapport till :wtf:

Älskar rapporter, älskar rapporter, älskar rapporter :banghead:

Fan jag måste ju även in med en sammanställning av våra kem med idag :crazy:

Hänga Ainasoja känns lockande just nu :turd:
 

Hon inledde med "vi kan inte ha kvar dig om xx kommer tillbaka (tjänstledig kollega)". Där tappade jag lite tråden. Jag frågade tusen gånger innan jag tackade ja (och sa upp mig och flyttade 3,5 h bort från sambo och allt) så att tjänsten inte var beroende av "extrapengar".

Hade ju kunnat vara kvar lika länge på min gamla arbetsplats OCH sparat pengar OCH sluppit må då dåligt istället.

Sa att jag inte mått så bra och att det vart svårt att åka till jobbet ibland, det svarade hon inget alls på :cry:
 
Hon inledde med "vi kan inte ha kvar dig om xx kommer tillbaka (tjänstledig kollega)". Där tappade jag lite tråden. Jag frågade tusen gånger innan jag tackade ja (och sa upp mig och flyttade 3,5 h bort från sambo och allt) så att tjänsten inte var beroende av "extrapengar".

Hade ju kunnat vara kvar lika länge på min gamla arbetsplats OCH sparat pengar OCH sluppit må då dåligt istället.

Sa att jag inte mått så bra och att det vart svårt att åka till jobbet ibland, det svarade hon inget alls på :cry:
Fy tusan :(
Ruttna chefer verkar det gott om? Hoppas du hittar ett annat jobb snabbt. Med vettig chef!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Grenar Finns det någon/några här inne som håller på med/har hållt på med detta? Min otroligt snälle, bruna valack har blivit testad och...
Svar
0
· Visningar
473
Senast: Elo
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
3 044
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 111
Senast: Marita73
·
Svar
1 776
· Visningar
94 042

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp