Mens efter missfall

M

MajBarn

Hallå där igen, nu är jag tillbaka:)

Jag fick ju missfall den 10 september, skulle ha haft mens den 5 september så det kom ju rätt fort på.

Enligt min cykel tidigare skulle jag haft mens i måndags, 3 sept men den har inte kommit ännu.

Ni som har få missfall, hur länge tog det innan er kom tillbaka? Vi vill ju kunna börja om:)

( sen inte för att jag tror att det finns en möjlighet, men för nyfikenhets skull måste jag fråga:)

Två veckor efter att den uteblivna mensen i september skulle ha kommit fick jag riktigt tjocka äckliga flytningar, som ÄL - flytningar. Inte kan väl ÄL komma bara dagar efter att missfallet kommit ut?
 
Sv: Mens efter missfall

Efter första missfallet så var det ungefär en mÅnad senare jag fick tillbaka mensen. Efter andra missfallet hann jag inte få någon mens innan jag var gravid igen. Där plussade jag efter dryga tre veckor bara, så nog kan ÄL komma rätt fort efter ett missfall tror jag.
 
Sv: Mens efter missfall

Har du varit inne och kollat så att allt verkligen kommit ut. Det kan vara så att det fortfarande ligger kvar en del och då tror kroppen att den fortfarande är gravid och en skrapning kan behöva göras.
 
Sv: Mens efter missfall

Har en kompis som fick missfall. Hon hann inte få tillbaka sin mens innan hon var gravid igen.
 
Sv: Mens efter missfall

Jag var inne på VUL på tisdagen, (började blöda på lördagen)och då var nästan allt ute, sedan dess har jag inte varit där så det är ju omöjligt att veta.

Jag hade ett test kvar sdan förra gången och tog det igår och det fanns inga utslagsgivnde HCG nivåer kvar. Om det inns något kvar av graviditeten och kroppen tror att man är gravid - fortsätter den bilda HCG då?
 
Sv: Mens efter missfall

Vad jag har fösrstått (jag är inte på ngt sett en expert så fråga gärna någon som verkligen kan) så är det så att om det finns rester kvar så kan kroppen tro att den fortfarande är gravid och då blir det varken mens eller möjlighet att bli gravid igen. Det vanligaste ingreppet är då skrapning.
Är allt borta så ska det fungera som vanligt ifråga om mens och chans till graviditet!
 
Sv: Mens efter missfall

Efter första missfallet så var det ungefär en mÅnad senare jag fick tillbaka mensen. Efter andra missfallet hann jag inte få någon mens innan jag var gravid igen. Där plussade jag efter dryga tre veckor bara, så nog kan ÄL komma rätt fort efter ett missfall tror jag.

Precis samma för mig.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 305
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 335
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 213
Senast: Ms_Antrop
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp