Kommer jag att få missfall =(

Ringde en Barnmorska nu, hon var inte speciellt pratglad men hon sa att förmodligen var det missfall men behövde inte vara, sklle ta ett gavtes igen om två veckor o se. Var det fortfarande positivt så skulle jag höra av mig igen så dom fick göra ett ultraljud, precis som ni har sagt :).
Jag håller tummarna men det känns annorlunda i kroppen så jag misstänker fortfarande missfall tyvärr:cry:.

Vänta två långa veckor......
Exakt du kan ju ta ett test tidigare!
 
Det låter väldigt likt mitt missfall i höstas (v. 6+3). Hade också väldigt lite blod men kände på mig att det var ett missfall och mina symptom försvann.
Jag blev gravid 2 månader senare igen och är nu i v. 11.
 
Ja jag har ju inte haft speciellt ont eller mycket blödning men den har dock varit klumpig :wtf:.
Precis som du säger så känns det annorlunda i kroppen nu, även om barnmorskan sa att det behöver inte vara något och samtidigt som man läser överrallt om att det KAN vara normalt så går man o hoppas att det inte ska vara någon men hjärtat säger att det är ett missfall. Går nu bara o väntar på att blödningen ska sluta så jag kan ta ett nytt test och sluta fundera OM, KANSKE eller NEJ så man vet i alla fall :cry:
 
Ja jag har ju inte haft speciellt ont eller mycket blödning men den har dock varit klumpig :wtf:.
Precis som du säger så känns det annorlunda i kroppen nu, även om barnmorskan sa att det behöver inte vara något och samtidigt som man läser överrallt om att det KAN vara normalt så går man o hoppas att det inte ska vara någon men hjärtat säger att det är ett missfall. Går nu bara o väntar på att blödningen ska sluta så jag kan ta ett nytt test och sluta fundera OM, KANSKE eller NEJ så man vet i alla fall :cry:
Jag hade en liknande rejäl blödning när jag väntade min tvåa, så det kan gå bra också. Jag håller tummarna för det. Testa att ta ett nytt test igen ganska snart. Kram.
 
Ja jag har ju inte haft speciellt ont eller mycket blödning men den har dock varit klumpig :wtf:.
Precis som du säger så känns det annorlunda i kroppen nu, även om barnmorskan sa att det behöver inte vara något och samtidigt som man läser överrallt om att det KAN vara normalt så går man o hoppas att det inte ska vara någon men hjärtat säger att det är ett missfall. Går nu bara o väntar på att blödningen ska sluta så jag kan ta ett nytt test och sluta fundera OM, KANSKE eller NEJ så man vet i alla fall :cry:


Jag hade inte ont alls, bara som normal mensvärk. Min BM tyckte bara jag skulle slappna av. Men som en del säger det behöver ju inte vara missfall. I mitt fall så tyckte jag ändå det var skönt när det blev bekräftat så vi kunde börja om igen, det jobbigaste var att gå och tveka och inte veta om man bara inbillade sig en graviditet eller inte. När det blev bekräftat tänkte jag mest att vi var glada för att vi visste att vi iaf var så pass fertila att jag kunde bli gravid och att jag hellre tog ett så tidigt missfall än att behöva skrapas eller upptäcka dött foster vid ultraljud, nu hade min kropp tagit hand om det själv och vi kunde försöka i princip samma dag vi kom hem. Det kanske hade tagit sig igen ännu fortfare om vi tajmat äl direkt men det tog sig iaf den första gången efter missfallet som jag vet att vi prickade äl.
 
Ja jag har ju inte haft speciellt ont eller mycket blödning men den har dock varit klumpig :wtf:.
Precis som du säger så känns det annorlunda i kroppen nu, även om barnmorskan sa att det behöver inte vara något och samtidigt som man läser överrallt om att det KAN vara normalt så går man o hoppas att det inte ska vara någon men hjärtat säger att det är ett missfall. Går nu bara o väntar på att blödningen ska sluta så jag kan ta ett nytt test och sluta fundera OM, KANSKE eller NEJ så man vet i alla fall :cry:
Åh, det är inte särskilt trevligt alltså.

Säger kroppen att det inte är rätt så är det kanske inte det. Enligt gyn som jag såklart träffade efter ÄL (uppenbarligen..) ska man gärna vänta en mens för att kroppen ska få ut allt efter graviditeten men det är ju många som har kört på direkt utan problem.

Enklast är att ställa in sig (om man kan) på MF så har man kanske tur att bli positivt överraskad i stället om det inte var missfall. Bevisligen kan du ju bli gravid så jag håller tummarna för att det tar sig fort igen om det blir konstaterat MF.
 
Ja det där att bara vänta är ju olidligt!

Men du behöver ju inte vänta två veckor innan du testar igen. Testa när du slutat blöda så får du ju en indikation och slipper gå med oro i onödan om det ändå är missfall.
Fast vad jag förstått så behövs de där två veckorna för att inte testet ska reagera på hormoner från missfallsgraviditeteten, så testa direkt kan vara missledande.
 
Fast om testet blivit svagare än tidigare eller helt blankt vet man ju hur det ligger till. Ett positivt test kan ju som du säger i detta fallet betyda vad som helst.
 
Fast vad jag förstått så behövs de där två veckorna för att inte testet ska reagera på hormoner från missfallsgraviditeteten, så testa direkt kan vara missledande.

Ja absolut (som jag också skrev innan) så kan man testa positivt två veckor senare (och ännu längre än så om det inte går helt bra). Därför är ju inte ett positivt test när man slutat blöda något som helt tecken på att det inte var ett missfall.

Däremot om man testar negativt efter att man slutat blöda vet man ju att det var ett missfall och behöver inte gå och vänta ett par veckor i ovisshet i onödan :)

(Sen är det ju inte heller alla som slutat blöda efter två veckor så dessa perioder behöver ju inte vara olika).
 
Fast vad jag förstått så behövs de där två veckorna för att inte testet ska reagera på hormoner från missfallsgraviditeteten, så testa direkt kan vara missledande.
Inte nödvändigtvis. Jag testade ju negativt redan efter någon dag när blödningarna slutade. MF i v. 5 tror jag det var. Vissa är ju testomaner och vill gärna testa tidigt för att se åt vilket håll det bär så jag ser inget fel alls med att ts testar när hon känner att det är dags.
 
Hej igen!
Gjorde ett test i morse för blödningarna tog slut igår, testet visade Negativt :( så det var ju ett missfall jag fick.

Vad gör jag nu? Ska jag ta kontakt med någon eller det behövs inte? var ju ganska tidigt, vecka 4 någonting.

Är det bara till att försöka igen? eller jag ska vänta lite?
 
Hej igen!
Gjorde ett test i morse för blödningarna tog slut igår, testet visade Negativt :( så det var ju ett missfall jag fick.

Vad gör jag nu? Ska jag ta kontakt med någon eller det behövs inte? var ju ganska tidigt, vecka 4 någonting.

Är det bara till att försöka igen? eller jag ska vänta lite?

Vad tråkigt :( Men skönt att kroppen ändå tog hand om det själv. Kan tyvärr inte svara på vad du ska göra. Jag var inne för ultraljud när de såg att jag inte var gravid, då gjorde de ett vaginalt ultraljud också för säkerhets skull och konstaterade att det inte fanns några som helst rester kvar och då sa de att vi kunde försöka direkt igen men vänta en mens (och på att svaret på blodprovet skulle komma om det fanns hormoner kvar i kroppen) om det skulle finnas rester var som inte syntes (typ utomkveds). Eftersom jag var tämligen säker på att jag hade haft missfall när jag hade blödningen så struntade jag faktiskt i att vänta en mens och vi försökte direkt. Blodprovet visade negativt som jag trodde. Det tog sig så fort vi tajmade ägglossning (tog någon månad eftersom det blev lite virrigt med vart i cykeln jag var) så det gick fort att bli gravid igen.
 
Det är bara att försöka igen.
Strular det med långdragen blödning osv är det läge att kontakta sjukvården.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 229
Senast: Sedna
·
Gravid - 1år Jag vet inte riktigt vad jag vill ha ut av den här tråden. Stöd? Igenkänning? Jag har ett friskt barn och har under två år försökt få...
2
Svar
26
· Visningar
5 469
Senast: Milene
·
Gravid - 1år Jag har äntligen blivit gravid igen efter mitt MA och skrapning i november. Vilket jag är helt överlycklig för! Igår köpte jag mig ett...
Svar
7
· Visningar
1 626
Senast: Whirlie
·
Gravid - 1år För en vecka sedan fick jag ett tidigt missfall och det här har varit en fruktansvärd vecka. (Självklart är det som bonus kaos på jobbet...
Svar
19
· Visningar
2 231
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp