Mens i två veckor

Exakt vad jag försökte skriva men det gick inte så bra!

@sthu jag skulle inte alls sluta med medicinen. Att sluta nu kommer ju fucka upp hormonerna ännu mera. Hormoner tar sin tid. Följ protokollet nu bara.
Fast om jag tar den enligt schemat kommer jag ha mens typ hela tiden. Nej tack. Jag testar hellre utan.
 
Men nu känns det som att du inte alls ens vill försöka. Kontakta hellre din läkare om du är osäker
Jag är inte det minsta osäker. Vad skulle jag vara osäker på?
Jag är säker på att tranexamsyran inte hjälper, och att primolut bara skjuter problemet framför mig.
 
Jag är inte det minsta osäker. Vad skulle jag vara osäker på?
Jag är säker på att tranexamsyran inte hjälper, och att primolut bara skjuter problemet framför mig.
Men du verkar inte riktigt förstå varför du ska äta primolut. Jag menar att läkaren har en tanke bakom den (det som beskrevs tidigare i tråden) och åd måste man ju följa de råden för att de ska funka. Inte bara sluta för att man inte förstår.
 
Men du verkar inte riktigt förstå varför du ska äta primolut. Jag menar att läkaren har en tanke bakom den (det som beskrevs tidigare i tråden) och åd måste man ju följa de råden för att de ska funka. Inte bara sluta för att man inte förstår.
Varför ska jag ta något som bara skjuter problemet framför mig när jag precis lika gärna kan vänta ut det? Jag har inga problem med utebliven ägglossning eller något sånt.
 
Varför ska jag ta något som bara skjuter problemet framför mig när jag precis lika gärna kan vänta ut det? Jag har inga problem med utebliven ägglossning eller något sånt.
Därför att du får behandling mot menorragi men du verkar inte förstå vad medicinen gör? Det är inte alls sagt att du kan vänta ut det heller.

Eftersom det verkar vara oklart för dig vad medicinen gör och varför du ska ta den så rekommenderar jag dig alltså att kontakta gyn eller läkaren för att få en förklaring eller kanske nåt annat alternativ (intr för att jag vet vad det skulle vara, primolut är nog det man ger liksom)

Var det en gynekolog som skrev ut medicinen?
 
Därför att du får behandling mot menorragi men du verkar inte förstå vad medicinen gör? Det är inte alls sagt att du kan vänta ut det heller.

Eftersom det verkar vara oklart för dig vad medicinen gör och varför du ska ta den så rekommenderar jag dig alltså att kontakta gyn eller läkaren för att få en förklaring eller kanske nåt annat alternativ (intr för att jag vet vad det skulle vara, primolut är nog det man ger liksom)

Var det en gynekolog som skrev ut medicinen?
Ja det var en gynekolog. Han gav ingen förklaring alls till varför han skrev ut den och jag är inte intresserad av att vara skjuta problemet framför mig så jag tänker testa utan. Funkar det inte går jag väl ta den igen. Men som sagt, jag har inga problem med ägglossning eller oregelbundenhet. Problemet kom av hormonell behandling.
 
Ja det var en gynekolog. Han gav ingen förklaring alls till varför han skrev ut den och jag är inte intresserad av att vara skjuta problemet framför mig så jag tänker testa utan. Funkar det inte går jag väl ta den igen. Men som sagt, jag har inga problem med ägglossning eller oregelbundenhet. Problemet kom av hormonell behandling.
Du har menorragi. Och du får adekvat behandling. Enligt vad du skriver så vet du inte riktigt vad du får för medicin och varför.
 
Du har menorragi. Och du får adekvat behandling. Enligt vad du skriver så vet du inte riktigt vad du får för medicin och varför.
Jag trodde menorragi var rika blödningar över tid, inte en gång. Nu tror jag snarare det beror på hormonbehandling än något annat.

Nej, jag vet inte varför han skrev ut primolut när jag klart och tydligt sagt att jag vill bli gravid.
 
Med primolut kommer jag ha mens, skjuta på den några dagar, få mens igen, skjuta på den osv. Jag ser inte poängen
 
att mens och ägglossning ska stabiliseras så att du kan få en regelbunden cykel och därmed kunna bli gravid.
Fast jag har ju regelbunden ägglossning. Han såg på ultraljudet att det var ägglossning när jag var där. Blödningen beror på p-pillren.
 
Fast jag har ju regelbunden ägglossning. Han såg på ultraljudet att det var ägglossning när jag var där. Blödningen beror på p-pillren.
Och tabletternak an hjälpa dig att få regelbunden blödning och ägglossning som är i synk med varandra. Eller du trivs med hur du har det nu?
 
Och tabletternak an hjälpa dig att få regelbunden blödning och ägglossning som är i synk med varandra. Eller du trivs med hur du har det nu?
Fast det blir ju inte regelbundet. Det blir ett uppehåll på några dagar, sen börjar det om igen. Jag trivs verkligen inte med att ha det så här, men tabletterna gör det inte bättre. Jag blöder ju när jag har ägglossning! Det är verkligen inte i fas. Och tabletterna kommer inte göra det bättre, för on jag tar dem enligt föreskrift kommer jag bara skjuta mensen framför mig " in i ägglossningen" så att säga.
 
Kan meddela att, förutom att han inte lyssnat på vad jag sagt, har skrivit i journalen att blödningen beror på hormonspiralen.
 
Fast det blir ju inte regelbundet. Det blir ett uppehåll på några dagar, sen börjar det om igen. Jag trivs verkligen inte med att ha det så här, men tabletterna gör det inte bättre. Jag blöder ju när jag har ägglossning! Det är verkligen inte i fas. Och tabletterna kommer inte göra det bättre, för on jag tar dem enligt föreskrift kommer jag bara skjuta mensen framför mig " in i ägglossningen" så att säga.
Nej men kör på utan och strunta i vad en utbildad läkare säger till dig. Förhoppningsvis stabiliserar det sig tids nog, även om behandlingen skulle göra att det går fortare. Lycka till.
 
Fast det blir ju inte regelbundet. Det blir ett uppehåll på några dagar, sen börjar det om igen. Jag trivs verkligen inte med att ha det så här, men tabletterna gör det inte bättre. Jag blöder ju när jag har ägglossning! Det är verkligen inte i fas. Och tabletterna kommer inte göra det bättre, för on jag tar dem enligt föreskrift kommer jag bara skjuta mensen framför mig " in i ägglossningen" så att säga.
Men hur vet du att det är det som kommer bli effekten på lite längre sikt? typ några månader eller så.
 
Men hur vet du att det är det som kommer bli effekten på lite längre sikt? typ några månader eller så.
Det vet jag inte. Jag vet bara att medicinerna ger biverkningar som jag inte vill ha.

@Enya läkaren må vara utbildad men han ignorerade totalt allt jag sa. Jag har inget förtroende för att han ville mitt bästa på något sätt, det kändes mest som att han skrev ut primolut för att jag inte "ville" ta mer tranexamsyra (för det hjälpte inte)
 
Det vet jag inte. Jag vet bara att medicinerna ger biverkningar som jag inte vill ha.
Ok. Jag tänker mest att det utifrån din beskrivning inte allas går att säga om det skulle vara något annat än en fortsättning på det problemet som skulle behandlas?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 957
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
19 235
Senast: corzette
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp