Mest enerverande jullåten?

Förutom det där skriksjungande barnet är det nog ingen speciell jullåt som jag ogillar, men jag AVSKYR när schlagersångare och div allehanda popartister misshandlar O Helga Natt :arghh::arghh::arghh:
Varför, varför ska alla ge sig på den??? :banghead:

Det ska vara Jussi Björling! :rage::rage::rage:

+ på den!!!

Rör inte den!
 
Förutom alla hemska varianter av O Helga Natt (tänk Christer Sjögren, Carola m fl) är nog Tänd ett ljus den mest vedervärdiga jullåten. Någonsin.
 
Den som Mix megapol spelar led en tondöv unge som skriksjunger något om tomten jag vill ha en riktig jul.
Mina öron blöder.

Jag med! Avskyr den!

Och så spelade de en låt som jag tror hette "12 days of christmas" också vid ett tillfälle (som jag höre iaf). Den var hemsk! Den bara fortsatte och fortsatte med samma upprepande text hela tiden... Jag höll på och bli knäpp redan vid första lyssningen!

Annars älskar jag julmusik! Men vissa covers är så hemska att jag blir knäpp.
 
Jag hörde någon helt värdelös låt där de ylade något om änglar och jul... tror det var Vikingarna eller Arvingarna eller vad det nu var. :yuck:
Sedan hatar jag Driving home for christmas eller vad den heter... sååå tråkig.
All I want for christmas is you är föralltid på min kräkslista.
 
Jag hatar den där som börjar "And so this is christmas", War is over tror jag den heter, för den finns i en miljard varianter och varenda liten popstjärna stööönar fram den. Framförallt har jag nog problem med att alla popstjärnor som ska spela in julsånger måste stöna fram dem och gärna tappa takten också.
 
Jag hatar den där som börjar "And so this is christmas", War is over tror jag den heter, för den finns i en miljard varianter och varenda liten popstjärna stööönar fram den. Framförallt har jag nog problem med att alla popstjärnor som ska spela in julsånger måste stöna fram dem och gärna tappa takten också.

Merry Christmas (war is over) med John Lennon och Yoko Ono/Plastic Ono Band. Älskar den - i original, alltså. :heart
 
Hatar också Feliz Navidad. Och, otippat nog eftersom jag älskar Paul McCartney:


Den är så tjatig. Precis som Feliz Navidad, då.

Jag gillar inte heller Tomten jag vill ha en riktig jul, eller All I want for Christmas are my two front teeth - den senare hör man inte så ofta här dock.

Så spyr jag på All I want for Christmas is you, men det är väl mest för att jag avskyr Mariah Careys röst. Jag kan gladeligen höra andra versioner, den är ju ändå lite svängig.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: Enya
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 557
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 257
Senast: Madalitso
·
Kultur Vill se om jag kan utöka julspellistan i år, och är ute efter era mest obskyra/personliga jullåtar. Lägg gärna in en YouTube-video så...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
4 793
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp