Mest enerverande jullåten?

Jag hatar den där som börjar "And so this is christmas", War is over tror jag den heter, för den finns i en miljard varianter och varenda liten popstjärna stööönar fram den. Framförallt har jag nog problem med att alla popstjärnor som ska spela in julsånger måste stöna fram dem och gärna tappa takten också.
John Lennon :heart jag älskar den låten
 
Radio P4 spelar i princip inte kristen musik, eller annan religiös musik. Enda undantaget är väl om det är ring så spelar vi, eller något sånt. De flesta gamla jullåtarna har ju kristet innehåll så därför blir det moderna istället, och av dom är det få som är bra! Så tacka vet jag Nu tändas tusen juleljus... "i varje hjärta armt o mörkt sänd du en stråle blid, en stråle av Guds kärleks ljus i signad juletid".
 
"I dreaming of a White christmas"ger mig kalla kårar av irritation. :wtf:
Likaså "tänd ett ljus och låt det brinna" (sen kan du gärna försvinna....om du frågar mig, då :angel:)
"Tomte jag vill ha en riktig jul" är också gräslig, men inte lika hemsk. :cautious:

Sjöng i kyrkans ungdomskör under hela min uppväxt och då var det traditionella kyrkliga psalmer man sjöng.
Favoriter är bland annat
"jul, jul strålande jul" i fyrstämmig a capella. :love: Sjöng andrastämman och det var riktigt svårt, men trots det så är det en stor favorit.

"Gläns över sjö och strand" är också en favorit. :love:

Likaså "nu tändas tusen juleljus" och inte minst " O Helga natt" framförd av Jussi Björling eller någon som åtminstone kan sjunga den på någorlunda liknande sätt. :love:

Tycker för övrigt att "uppoppade" psalmer är inte är något vidare heller. :o :up:
 
Är det bara jag som får en längre och längre lista på jobbiga jullåtar ju närmre julafton vi kommer?

I början av december är det lite mysigt när Jingle Bells spelas i butiker, sedan blir det irriterande när Last Christmas är överallt och folk suckar "minns du Love Actually :love:?" Efter första julbordet dröms det mardrömmar om Feliz Navidad och lagom till White Christmas tappar man julklappspåsarna i en vattenpöl när man letar efter bilnyckeln.

:D
 

Liknande trådar

Kultur Vill se om jag kan utöka julspellistan i år, och är ute efter era mest obskyra/personliga jullåtar. Lägg gärna in en YouTube-video så...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
4 793
Senast: Mirre
·
Tjatter Vad ser ni mest framemot vad gällande hösten? Jag ser framemot krispig luft, massor av tända ljus, stalla in hästarna, tända brasor och...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
3 738
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
380
Senast: tott
·
Hemmet Har upptäckt att jag älskar tända ljus sen vi flyttade till huset. Inte doftljus utan vanliga ljus men gärna olika former etc. Nu vill...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp