Mest luftning

Jag är så himla omotiverad till mitt jobb för tillfället. Det är ett vikariat på heltid som jag har fram till 30/6. Vi har nyss fått en ny kollega som är peppad och på och jag vill inte påverka henne (eller någon annan!) negativt, men jag är inte så bra på fake it 'til you make it-tekniken 😅 .

Jobbet är nog fel för mig då jag relativt ofta kommer till liknande dippar. Samtidigt så säger folk jag jobbar med tvärtom (att jag passar till jobbet). Vem har rätt egentligen?

Men jag har förstås själv rätt i hur det KÄNNS här och nu, för det kan ju ingen annan känna.

Jag vill inte att mina fina kollegor ska få en oengagerad och tråkig kollega. Samtidigt vet jag inte hur jag ska bita ihop och engagera mig ändå... Jag vill inte säga upp vikariatet tidigare för jag behöver pengarna.

Tur att mina problem är relativt små... De är bråkiga nog ändå för mig.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: escodobe
·
  • Artikel
Dagbok Jag velar mycket fram och tillbaka, om jag borde söka jobbet eller inte. Det låter egentligen som ett riktigt lyxproblem (vilket det...
Svar
3
· Visningar
563
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 274
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp