Metacam till människa?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ingen jourtandläkare, de stänger 12 helger.
Det är klart det finns en jourtandläkare? Googla ditt område + tandläkarjour så kommer något nummer upp.

Jag har privat tandläkare och när privattandläkarjouren av någon anledning inte kunde hjälpa mig bad de mig ringa Folktandvårdens jour. Även om de inte kan ta emot dig NU så kan du ju få rådgivning via telefon och ev boka akuttid till imorgon.
 
Jag har antagligen en infektion eller inflammation i munnen orsakad av en visdomstand, haft feber och smärta samt svullnad i munnen i snart en vecka. Har de senaste timmarna fått tilltagande andningssvårigheter då området under hakan svullnat upp och börjar känna att det är för jobbigt att vara kvar på akuten då jag har svårt att andas när jag sitter upp.

Har Metacam till häst hemma. Är det farligt att ta en liten dos till mig själv för att förhoppningsvis minska svullnaden i halsen?
Varför tror du att en hästmedicin skulle kunna hjälpa dig bättre än annan medicin? Det är väl klart att du ska stanna kvar på akuten och vänta in vård och medicin som är anpassad för dina problem!
 
Det är klart det finns en jourtandläkare? Googla ditt område + tandläkarjour så kommer något nummer upp.

Jag har privat tandläkare och när privattandläkarjouren av någon anledning inte kunde hjälpa mig bad de mig ringa Folktandvårdens jour. Även om de inte kan ta emot dig NU så kan du ju få rådgivning via telefon och ev boka akuttid till imorgon.
De stänger 12. https://www.1177.se/Dalarna/hitta-vard/kontaktkort/Folktandvarden-helgjour-Falun/
 
Åkte hem för nu för att jag har mycket enklare att andas när jag ligger på sidan. Googlade på Metacams verksamma ämne och dosering till människa, tror jag fick ihop det rätt. Vad är det värsta som kan hända, att jag dör? :angel: (Snälla Aftonbladet, ta det här som mitt sista citat om jag faktiskt dör)
 
Åkte hem för nu för att jag har mycket enklare att andas när jag ligger på sidan. Googlade på Metacams verksamma ämne och dosering till människa, tror jag fick ihop det rätt. Vad är det värsta som kan hända, att jag dör? :angel: (Snälla Aftonbladet, ta det här som mitt sista citat om jag faktiskt dör)

Det där är faktiskt något av det dummaste jag läst här. Man experimenterar ICKE med mediciner om man inte har relevant utbildning! I bästa fall händer inget eller man blir lite illamående, i värsta fall dör man. Överdosering av meloxicam kan bla ge lever- och njursvikt. En annan möjlig effekt vid överdosering är hjärtstillestånd. Inget jag hade velat leka med.
 
Det där är faktiskt något av det dummaste jag läst här. Man experimenterar ICKE med mediciner om man inte har relevant utbildning! I bästa fall händer inget eller man blir lite illamående, i värsta fall dör man. Överdosering av meloxicam kan bla ge lever- och njursvikt. En annan möjlig effekt vid överdosering är hjärtstillestånd. Inget jag hade velat leka med.
Så dumt så man inte tror det är sant.
 
Snälla du, det är bland det mest idiotiska jag hört på länge. Jag hoppas att du skämtar.

Metacam kommer dessutom inte vara ett dugg mer effektivt än en Ipren eller Voltaren, det är precis samma sorts läkemedel bara i annan koncentration. Om du redan har tagit Ipren/Voltaren eller liknande ska du oavsett inte ta något mer NSAID, varken för häst eller människa... Överdosering ger inte bättre effekt, bara mer biverkningar. Blödande magsår är inte så skoj.
 
Snälla du, det är bland det mest idiotiska jag hört på länge. Jag hoppas att du skämtar.

Metacam kommer dessutom inte vara ett dugg mer effektivt än en Ipren eller Voltaren, det är precis samma sorts läkemedel bara i annan koncentration. Om du redan har tagit Ipren/Voltaren eller liknande ska du oavsett inte ta något mer NSAID, varken för häst eller människa... Överdosering ger inte bättre effekt, bara mer biverkningar. Blödande magsår är inte så skoj.

Jag fick ta bort min häst efter behandling med Metacam, så nej det är verkligen inte att leka med. Så himla korkat av TS.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa För 2 dagar sen började vår Staffe Iris att skaka och så småningom även hässja kraftigt. Vi avvaktade nån timme men beslöt snart att åka...
Svar
7
· Visningar
1 365
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 128
Senast: WildWilma
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
2 974
Senast: mackan
·
Hästvård I måndags messade stallägaren mig och berättade att min åring hade en liten bula uppe på halsen nära ganaschen. Han var inte öm och inte...
2
Svar
29
· Visningar
7 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp