Metacam till människa?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill tillägga stt just andningssvårigheter ha en egen akutknapp på akuten. Den och hjärtproblem.
Jag har alltid fått använda andningsproblemknappen, men det innebär bara att jag har högre prio, inte att alla släpper allt för min skull. Däremot har jag alltid upplevt att de har extra koll på mig, och jag sitter kvar eftersom jag vet att jag får hjälp så fort de har tid och ingen dör för att de hjälper mig. Man får ha lite tålamod, och är man dålig är det kanske svårt men det är ju därför man är där.
 
Då skulle jag ha struntat i alla som avrådde också? Bra, där är vi överens. ;)
Men allvarligt talat, sökte på meloxikam när jag fick svaret ang. mänsklig användning under annat namn och såg då att det visst stämde att meloxikam användes till människa och smådjur också. Var lätt att ta fram lämplig dosering tack vare det.

Ja, meloxicam är godkänt till människa. Och används mot artros och Bechterews sjukdom.
Inte mot besvär i munnen pga tandinflammation/infektion.
Receptbelagt dessutom.

Visserligen är det ju generellt sett bra att människor ägnar sig åt egenvård, men att börja äta hästmedicin utan att veta om bindeämnena för att få det till oral pasta (för jag gissar att det var den formen hästmedicinen hade?) är något som människor tolererar, verkar ju sådär. Framför allt när det finns gott om receptfria alternativ till människa - och då menar jag inte Alvedon, som ju inte är ett NSAID.
 
Ja, meloxicam är godkänt till människa. Och används mot artros och Bechterews sjukdom.
Inte mot besvär i munnen pga tandinflammation/infektion.
Receptbelagt dessutom.

Visserligen är det ju generellt sett bra att människor ägnar sig åt egenvård, men att börja äta hästmedicin utan att veta om bindeämnena för att få det till oral pasta (för jag gissar att det var den formen hästmedicinen hade?) är något som människor tolererar, verkar ju sådär. Framför allt när det finns gott om receptfria alternativ till människa - och då menar jag inte Alvedon, som ju inte är ett NSAID.
Hoppsan, finns det medicin mot artros? Är den mot smärtan? Jag har ONT.
 
Oj vilken tråd! Hoppas allt är bra med dig TS. Jag fick dra ut visdomstanden och citodon var det som hjälpte mot smärtan
 
Ja, meloxicam är godkänt till människa. Och används mot artros och Bechterews sjukdom.
Inte mot besvär i munnen pga tandinflammation/infektion.
Receptbelagt dessutom.

Visserligen är det ju generellt sett bra att människor ägnar sig åt egenvård, men att börja äta hästmedicin utan att veta om bindeämnena för att få det till oral pasta (för jag gissar att det var den formen hästmedicinen hade?) är något som människor tolererar, verkar ju sådär. Framför allt när det finns gott om receptfria alternativ till människa - och då menar jag inte Alvedon, som ju inte är ett NSAID.

Och hur i hela friden ska man lyckas dosera ”rätt” av en oral pasta?
 
Visdomständer är ett jävla skit. Det enda som är hållbart i längden är att dra ut möget. Har haft 4 visdomständer, en är kvar och ska dras ut om ett par veckor. Så himla skönt att slippa alla problem, de tillför inget gott öht.
Visst är de riktigt jobbiga? :S Förstår dig! Önskar jag vågade, är så sjukt tandläkarrädd så jag försöker hålla kvar mina in i det sista. Varför har vi dom ens? Så dumma!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa För 2 dagar sen började vår Staffe Iris att skaka och så småningom även hässja kraftigt. Vi avvaktade nån timme men beslöt snart att åka...
Svar
7
· Visningar
1 370
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 128
Senast: WildWilma
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
2 974
Senast: mackan
·
Hästvård I måndags messade stallägaren mig och berättade att min åring hade en liten bula uppe på halsen nära ganaschen. Han var inte öm och inte...
2
Svar
29
· Visningar
7 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp