Metacambehandling

Fast det är ju inte SÅ individuellt utan beror främst på vad skadan/problemet är . Metacam är ett snällt, milt inklammationshämmande medel i första hand. Så det varesig botar eller släcker smärta om det är större saker .
Jag syftade på NSAID som humanpreparat. NSAID för hästar kan jag inte mycket om. För människor gäller dock att Ipren i maxdos är ungefär lika smärtlindrande som Voltaren i maxdos på gruppnivå. Däremot skiljer sig behandlingseffekten mycket för enskilda personer för respektive preparat vilket @mandalaki också berörde.
 
Jag syftade på NSAID som humanpreparat. NSAID för hästar kan jag inte mycket om. För människor gäller dock att Ipren i maxdos är ungefär lika smärtlindrande som Voltaren i maxdos på gruppnivå. Däremot skiljer sig behandlingseffekten mycket för enskilda personer för respektive preparat vilket @mandalaki också berörde.

Men nu handlar det ju om metacam för häst och djur som sagt . Utifrån det har reflektionerna kommit .
 

Liknande trådar

Hästvård Hur smärtstillande är metacam? Kan man utesluta att ett beteende beror på smärta om man inte märker någon skillnad när hästen behandlas...
Svar
12
· Visningar
1 024
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
780
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 200
Senast: Lutten
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp