Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det är väl ett avgörande man gör vid varje köp? Alltså ”är detta värt pengarna för mig eller inte?” Det har ju inget med bara för att att göra.Jag köpte två glassar igår för 45 kr,nej tycker inte jordgubbar är så dyrt det heller. Betalar för det jag vill ha hellre än att låta bli bara för att.
Vad kul att du hittat samma sort!Åh jag köpte med Rumba förra veckan, fantastiskt goda (35kr/l) Igår var det istället Sonata som såldes för 50kr/l![]()
Jobbar på ett ica, vi tar 49:95 just nu. Skulle behöva ta mer men tycker det blir för dyrt för kundenVad kostar de svenska jordgubbarna i era butiker nu till midsommar?
På min Ica i går tog de 140 kr/kg, alltså 70 kr kartongen
(Jag undrar alltså över butikspriser, inte efter egenodlade, självplock eller grannens obesprutade ekologiska schysta frigående jordgubbar)
Garanterar att våra för 49:95 asken inte är höjda i pris inför midsommar, vi får dagligen nya inpriser på frukt och grönt och jordgubbarna speciellt har varit dyra senaste tiden...Ja, det är bedrövligt. Jag har köpt flera ggr de senaste veckorna, alltid för 50 kr/litern. Redan det är jättedyrt. Och sedan att höja så kraftigt bara för att det är midsommar är sniket. Tillgången på bär har sagts vara god i södra Sverige.
Just på midsommar, tror jag att de jordgubbar som säljs i små stånd här och var är betydligt dyrare än de som nått riktiga butiker med personal med kollektivavtal.Jag betalar gärna för fina jordgubbar plockade och sålda av människor med kollektivavtal.
Men inte för mögliga jordgubbar. Vår handlare borde plocka om lådorna oftare.