Mikrofonen...

Guldaskig

Trådstartare
Jag har en bärbar dator med Windows Vista och det fungerar super! MEN nu skulle jag ha ett samtal i Skype och då fungerar inte mikrofonen :confused: Den har gjort det förr när jag har använt Skype så jag vet inte vad som är fel.

Det finns ju en inbyggd mikrofon i datorn, den är väl inte sådär jätte bra i vanliga fall (nu fungerar den ju inte alls) så jag kopplade in ett headset men det funkar inte heller.

När jag går in på "alternativ" på Skype så går det bara att välja "Windows standardenhet" som mikrofon även när jag har headsetet inkopplat. När jag går in på kontrollpanelen och på hantera ljudenheter så kommer det upp tre flikar. På en av flikarna står det inspelning och där står det "Det finns inga ljudenheter installerade".

VAD ska jag göra? Jag måste använda Skype en tid framöver och då är det ju en fördel om mikrofonen fungerar.
 
Sv: Mikrofonen...

Kolla om det står något fel i enhetshanteraren. Du kanske kan behöva installera om ljudkortet...
 
Sv: Mikrofonen...

Hur gör man det? Jag installerade om hela datorn och nu fattar den i alla fall när man stoppar in en mikrofon men den hittar inte den inbyggda. (shit vilka bra termer jag använder :D)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vi fick ärva en gammal iMac från sambons föräldrar. Utifrån vad jag förstår är det en iMac 11,2. Vi försöker nu återställa den...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: pajaztar
·
IT & mobiler En typ ny dator, max 2 månader. Fungerade felfritt tills idag. Det blev strömavbrott och efter det så funkar den inte som den ska...
Svar
0
· Visningar
519
Senast: astronaut
·
IT & mobiler Slänger ut en halvdesperat tråd och ser om det finns någon som är duktig på datorer här. Har ett seminarium på måndag som ska redovisas...
Svar
6
· Visningar
576
Senast: Snurrfian
·
IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp