Min duktiga bebis

Glimfeather

Trådstartare
Min hund är så söt! Stället där han känner sig tryggast är duschen! När han blir ledsen vill han helst gå in dit och ställa sig. Det är ganska praktiskt för då behöver jag inte släpa in honom, det är bara att öppna badrumsdörren, öppna duschen och peka litegrann så går han och ställer sig :) och jag har inte ens tränat honom till det! Nåns hund som gör samma?
 
Sv: Min duktiga bebis

Åååå vad söt!
Min hund duschar gärna, men bara om jag har honom i famnen och duschar samtidigt.. Däremot tränar vi på att duscha i badkaret och han börjar väl inse att det inte är någon idé att protesterad... För att förhöja glädjen med duschen brukar jag lägga ner mycket tid att massera honom, bjuda honom på köttbullar och ge honom massvis med beröm - så nu försöker han inte hoppa därifrån längre i alla fall.

Pinglan
 
Sv: Min duktiga bebis

Min valp älskar att duscha.
Eftersom våran dusch är liten, så blir det lätt immigt där inne. Så jag brukar ha dörren på glänt. Hon är med hela tiden unden tiden man duschar, eller så går hon ut och in så man har fotspår och vatten överallt när man är klar.
Vi får ha en extra handduk till henne, för hon är genomblöt när man är klar. Hon älskar också att bli torkad, så det är inga problem.
 
Sv: Min duktiga bebis

Vår kille kastade sig på draperiet som den värsta Tarzan när han var valp.
Han ville alltid vara med i duschen.
När han blev större accepterade han att man duschade ensam. Men än i dag så går han - om än inte fullt så entusiastiskt - in i duschen. Han står där och viftar på svansen.
Och sedan kommer höjdpunkten! Att bli blåst av hårfönen. Det ÄLSKAR han.
Jag får aldrig vara i fred när jag ska blåsa mitt hår torrt, då kommer han direkt.
 

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 691
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 748
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 064
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 289
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp