Bukefalos 28 år!

Min far, kvinnohataren

Tjahapp nu har jag brist på "feministisk insikt" och ödmjukhet också...

Tja, jag vet inte riktigt hur man argumenterar med nån som beskriver sig själv, helt ärligt, som "skarp och upplyst" haha. Ha en bra dag (natt kanske?)!
Du missade att det var de andra deltagarna i tråden som jag beskrev som skarpa och upplysta. För all del att jag inkluderade mig själv i meningen efter men det var liksom inte min huvudpoäng.

Du diskuterar ett ämne (feminism, patriarkatets mekanismer) med ett gäng människor som är väldigt kunniga på ämnet (genom levd erfarenhet och/eller bildning) och i den diskussionen kommer du och har uppenbarligen ringa kunskap och erfarenhet och ifrågasätter saker med hänvisning till ditt kön (jag som Man kan ge er ett Annat Perspektiv"). Det är inte det att du inte "får" diskutera så men du får ju ta responsen liksom.
 
Haha. Lärd att göra? Men kan du inte försöka lite mer att idiotförklara mig? Jag kan nämna negativa saker om manliga grupper också, om du vill..säg till i så fall hur många negativa egenskaper du vill ha :)

Jag tror jag får ta detta en mening i taget, så det blir extra tydligt.

"Sedan har flera här försökt förklara för dig vad du inte fattar."
Som är vadå?

"Det handlar inte om din uppfattning och erfarenhet."
Vad är "det" du menar? Mina enda inlägg om min erfarenhet var ett svar på erfarenheter från en annan person, det är fullt logiskt att om man svarar på någons inlägg, så pratar man om det man svarar på. Tex erfarenheter eller uppfattningar.

"Din manliga uppfattning och erfarenhet beskriver inte hur det är att vara kvinna."
Nej, och det har varken jag eller någon annan påstått. Självklart för de flesta, tycker jag. Exakt lika lite som din kvinnliga uppfattning beskriver hur det är att vara man!

"Det går inte att säga det ena eller det andra om en manlig respektive kvinnlig grupp när det inte går att veta genom erfarenhet."
?
Om du menar att man inte kan generalisera om grupperna baserat på någons enstaka erfarenheter så håller jag med dig, och det sa jag förut också.


"Att den kvinnliga gruppen inte är helt ärlig när du är med betyder inte att de inte är det när du är frånvarande.
Absolut, men jag kan heller inte gissa eller hitta på hur ni kvinnor är, eller hur? Återigen säger du en sak som jag redan håller med dig om (ingen har sagt nått annat än det du säger här). Det enda jag kan göra är att beskriva mina erfarenheter. Jag sa inte att du eller nån annan måste hålla med mig, men mina erfarenheter är fortfarande såsom de är. Du gör en höna av en fjäder, det enda inlägget där jag pratade om erfarenheter av grupperingar var ett svar på ett inlägg där exakt såna erfarenheter beskrevs!

"Det betyder inte heller att den enskilda gruppen är normativ."
Nej, den enskilda gruppen säger inte hur saker och ting bör vara. Återigen, ingenting jag sagt något annat än, eller inte håller med om. Ändå verkar det vara någon slags poäng nu?
Räcker med att svara på första stycket som du tog som personligt påhopp.
Ja, lärd att göra. Precis som varenda kotte i samhället. Se vad andra försöker skriva till dig. Det handlar inte om din manliga uppfattning, det handlar om en kvinna i samhället.
 
Haha. Lärd att göra? Men kan du inte försöka lite mer att idiotförklara mig?
Här har vi ett tydligt exempel på att du inte förstår sociala strukturer på samma sätt som vi andra i diskussionen gör. Nyss tryckte du själv på att du är en man och nu vill du inte kännas vid att du skulle vara en del av samhälleliga maktstrukturer (som vi andra "dödliga" är).
 
Du missade att det var de andra deltagarna i tråden som jag beskrev som skarpa och upplysta. För all del att jag inkluderade mig själv i meningen efter men det var liksom inte min huvudpoäng.

Du diskuterar ett ämne (feminism, patriarkatets mekanismer) med ett gäng människor som är väldigt kunniga på ämnet (genom levd erfarenhet och/eller bildning) och i den diskussionen kommer du och har uppenbarligen ringa kunskap och erfarenhet och ifrågasätter saker med hänvisning till ditt kön (jag som Man kan ge er ett Annat Perspektiv"). Det är inte det att du inte "får" diskutera så men du får ju ta responsen liksom.

Återigen, du definierar er/dig själv som "skarp och upplyst". Kom igen?

"Du diskuterar ett ämne (feminism, patriarkatets mekanismer)"
Nej, det gör jag inte.

"...och i den diskussionen kommer du och har uppenbarligen ringa kunskap och erfarenhet och ifrågasätter saker med hänvisning till ditt kön (jag som Man kan ge er ett Annat Perspektiv"). "
Intressant hur jag har "ringa kunskap" när du inte gillar mitt perspektiv eller mina åsikter. Återigen, jag har inte diskuterat feminism eller "patriarkatets mekanismer" här, det är bara ett påstående från dig som kom fram nu.

"och ifrågasätter saker med hänvisning till ditt kön (jag som Man kan ge er ett Annat Perspektiv"). Det är inte det att du inte "får" diskutera så men du får ju ta responsen liksom."
Hmm. Kan du inte visa på vad jag ifrågasatte med hänvisning till mitt kön som du påstår nu? Jag försökte verkligen aldrig komma in med den infallsvinkeln du beskriver nu här, och tar gärna att du isf citerar vad du menar så att jag kan få en chans att kommentera på det. Ja, ifall du vill ge "respons" det vill säga. Jag ÄLSKAR att få respons på mina åsikter och/eller tankar i allmänhet, så kör på bara som du säger! :)
 
Du missade att det var de andra deltagarna i tråden som jag beskrev som skarpa och upplysta. För all del att jag inkluderade mig själv i meningen efter men det var liksom inte min huvudpoäng.

Du diskuterar ett ämne (feminism, patriarkatets mekanismer) med ett gäng människor som är väldigt kunniga på ämnet (genom levd erfarenhet och/eller bildning) och i den diskussionen kommer du och har uppenbarligen ringa kunskap och erfarenhet och ifrågasätter saker med hänvisning till ditt kön (jag som Man kan ge er ett Annat Perspektiv"). Det är inte det att du inte "får" diskutera så men du får ju ta responsen liksom.

Återigen, du definierar er/dig själv som "skarp och upplyst". Kom igen?

"Du diskuterar ett ämne (feminism, patriarkatets mekanismer)"
Nej, det gör jag inte.

"...och i den diskussionen kommer du och har uppenbarligen ringa kunskap och erfarenhet och ifrågasätter saker med hänvisning till ditt kön (jag som Man kan ge er ett Annat Perspektiv"). "
Intressant hur jag har "ringa kunskap" när du inte gillar mitt perspektiv eller mina åsikter. Återigen, jag har inte diskuterat feminism eller "patriarkatets mekanismer" här, det är bara ett påstående från dig som kom fram nu.

"och ifrågasätter saker med hänvisning till ditt kön (jag som Man kan ge er ett Annat Perspektiv"). Det är inte det att du inte "får" diskutera så men du får ju ta responsen liksom."
Hmm. Kan du inte visa på vad jag ifrågasatte med hänvisning till mitt kön som du påstår nu? Jag försökte verkligen aldrig komma in med den infallsvinkeln du beskriver nu här, och tar gärna att du isf citerar vad du menar så att jag kan få en chans att kommentera på det. Ja, ifall du vill ge "respons" det vill säga. Jag ÄLSKAR att få respons på mina åsikter och/el
 
Räcker med att svara på första stycket som du tog som personligt påhopp.
Ja, lärd att göra. Precis som varenda kotte i samhället. Se vad andra försöker skriva till dig. Det handlar inte om din manliga uppfattning, det handlar om en kvinna i samhället.

"Räcker med att svara på första stycket som du tog som personligt påhopp."
Svårt att ta det på något annat sätt, när du pratar ner till mig på det sättet :) Men det är lugnt, jag är inte arg eller nått, jag bara markerade att jag inte tycker sån argumenteringsteknik är okej!
Vad trist att du inte vill svara på något av mina andra svar till dig. Tar det som att du håller med om allt det andra då.


"Ja, lärd att göra. Precis som varenda kotte i samhället. Se vad andra försöker skriva till dig. "
Nej, inte lärd att göra. Nej, inte precis som varenda kotte i samhället. Jag svarar alla som skriver till mig, så jag ser det verkligen..kan du inte stå för det du själv säger bara, jag lovar att svara på alla andras kommentarer till mig ändå!

"Det handlar inte om din manliga uppfattning."
Vad handlar inte om min manliga uppfattning?

Här har vi ett tydligt exempel på att du inte förstår sociala strukturer på samma sätt som vi andra i diskussionen gör. Nyss tryckte du själv på att du är en man och nu vill du inte kännas vid att du skulle vara en del av samhälleliga maktstrukturer (som vi andra "dödliga" är).

"Här har vi ett tydligt exempel på att du inte förstår sociala strukturer på samma sätt som vi andra i diskussionen gör."
Nej, ni är ju upplysta och skarpa, det är svårt att hänga med.;) Jag vet precis vad hon menade, men jag påvisade att det är en smutsig debatteknik att slänga ur sig nedvärderande personinriktade kommentarer på det sättet istället för att argumentera ämnet i fråga.

"Nyss tryckte du själv på att du är en man..."
Vet inte vad du menar med att jag "tryckte", men jag erkänner att jag är en man :)

"...och nu vill du inte kännas vid att du skulle vara en del av samhälleliga maktstrukturer (som vi andra "dödliga" är)"
Hmm. Vad menar du? Vilken samhällelig maktstruktur har jag förnekat vara en del av, och hur förnekade jag det? Nu börjar vi komma längre och längre från alla inlägg vi någonsin skrev innan den här karusellen började känner jag...
 
"Räcker med att svara på första stycket som du tog som personligt påhopp."
Svårt att ta det på något annat sätt, när du pratar ner till mig på det sättet :) Men det är lugnt, jag är inte arg eller nått, jag bara markerade att jag inte tycker sån argumenteringsteknik är okej!
Vad trist att du inte vill svara på något av mina andra svar till dig. Tar det som att du håller med om allt det andra då.


"Ja, lärd att göra. Precis som varenda kotte i samhället. Se vad andra försöker skriva till dig. "
Nej, inte lärd att göra. Nej, inte precis som varenda kotte i samhället. Jag svarar alla som skriver till mig, så jag ser det verkligen..kan du inte stå för det du själv säger bara, jag lovar att svara på alla andras kommentarer till mig ändå!

"Det handlar inte om din manliga uppfattning."
Vad handlar inte om min manliga uppfattning?



"Här har vi ett tydligt exempel på att du inte förstår sociala strukturer på samma sätt som vi andra i diskussionen gör."
Nej, ni är ju upplysta och skarpa, det är svårt att hänga med.;)

"Nyss tryckte du själv på att du är en man..."
Vet inte vad du menar med att jag "tryckte", men jag erkänner att jag är en man :)

"...och nu vill du inte kännas vid att du skulle vara en del av samhälleliga maktstrukturer (som vi andra "dödliga" är)"
Hmm. Vad menar du? Vilken samhällelig maktstruktur har jag förnekat vara en del av, och hur förnekade jag det? Nu börjar vi komma längre och längre från alla inlägg vi någonsin skrev innan den här karusellen började känner jag...
Nej. Det handlade om att du fick svaret på allt genom att svara på första stycket.
Men du har skrivit att du inte diskuterar feminismen och partiarkatet. Inte undra på att du inte förstår.
 
Ja precis, jag som ondskefull, vit, heterosexuell cis-man försökte förstås förtrycka Migo när jag påpekade att jag tyckte det var synd att hon målade ut mig som "åh en sån där MAN igen som bara ska komma och förstöra" det första hon gör :) Jag får nog ta mitt pick och pack och vandra tillbaka till herrklubben, där jag ska röka cigarrer och smida ränkor med patriarkatet så vi kan komma på fler planer att förtrycka dig :heart

Är det här attityden du plockar fram när folk inte dansar efter din pipa så ja, då är det nog bäst att du skuttar tillbaka till klubbhuset och umgås med de andra gossarna. Du kan inte på allvar förvänta dig att någon ska vilja diskutera seriöst med dig när du drar på dig offerkoftan och tycker att vi är Onda Feminister allihopa.
 
Nej. Det handlade om att du fick svaret på allt genom att svara på första stycket.
Men du har skrivit att du inte diskuterar feminismen och partiarkatet. Inte undra på att du inte förstår.
Hur kan jag få svaret på allt med bara den kommentaren när det rörde ett gäng olika saker? Om du inte orkar svara på alla punkter så säg det bara, det är okej.
 
Hur kan jag få svaret på allt med bara den kommentaren när det rörde ett gäng olika saker? Om du inte orkar svara på alla punkter så säg det bara, det är okej.
Jag hade kunnat skriva samma sak på varje fråga.
Det handlar inte om din uppfattning som man, det handlar om en kvinna i samhället. Samhällsstrukturen -som även du är en del av. Som genomsyrar även det TS tar upp. Det som en kvinna på olika sätt brottas med dagligen. Det som du som man bara kan få förklarat för dig eftersom du inte kan uppleva det själv.
 
Är det här attityden du plockar fram när folk inte dansar efter din pipa så ja, då är det nog bäst att du skuttar tillbaka till klubbhuset och umgås med de andra gossarna. Du kan inte på allvar förvänta dig att någon ska vilja diskutera seriöst med dig när du drar på dig offerkoftan och tycker att vi är Onda Feminister allihopa.

Ja gud, jag var väldigt seriös ;) Min hemska skämtsamma attityd, jag ska verkligen skämmas. Ska jag vara helt ärlig är jag inte ens medlem i en herrklubb...

...offerkoftan är inte här iaf, vars är den? Jag tycker ärligt talat detta är otroligt roligt, inte ofta man kan få diskutera i realtid med ~4 pers samtidigt. Nu fattar jag ju att du inte känner mig, men jag plågas verkligen inte av detta så det är ganska lugnt för min del.

Jag önskar bara vi kunde diskutera någonting annat än..ja vad är det ens vi pratar om längre? Huruvida jag är inkompetent eller ej? Det är inte ett intressant ämne!
 
Återigen, du definierar er/dig själv som "skarp och upplyst". Kom igen?
Kom igen vadå? Har du problem med att jag anser mig själv och flertalet andra här inne vara skarpa och upplysta?

"Du diskuterar ett ämne (feminism, patriarkatets mekanismer)"
Nej, det gör jag inte.

"...och i den diskussionen kommer du och har uppenbarligen ringa kunskap och erfarenhet och ifrågasätter saker med hänvisning till ditt kön (jag som Man kan ge er ett Annat Perspektiv"). "
Intressant hur jag har "ringa kunskap" när du inte gillar mitt perspektiv eller mina åsikter. Återigen, jag har inte diskuterat feminism eller "patriarkatets mekanismer" här, det är bara ett påstående från dig som kom fram nu
Men har du inte läst tråden? Eller... (vågar jag fråga?) vad tusan tror du att tråden handlar om? :confused:


Hmm. Kan du inte visa på vad jag ifrågasatte med hänvisning till mitt kön som du påstår nu? Jag försökte verkligen aldrig komma in med den infallsvinkeln du beskriver nu här, och tar gärna att du isf citerar vad du menar så att jag kan få en chans att kommentera på det. Ja, ifall du vill ge "respons" det vill säga. Jag ÄLSKAR att få respons på mina åsikter och/eller tankar i allmänhet, så kör på bara som du säger! :)
Ett axplock nedan, håll tillgodo!
Det är bara det att som kille är det ibland lätt att råka ut för att vara "kvinnohatare" om man kritiserar en kvinna, iaf har jag sett det hända.
det är la inget större problem med det, eftersom vi faktiskt är olika? I ett gäng med tjejer blir man som ensam kille också ofta analyserad såsom du säger, och jämförd med hur "alla andra killar" är.

Är detta inte bara normalt helt enkelt eftersom män och kvinnor är olika?
För jag och mina killpolare skulle iaf inte kräva att en tjej ska ta avstånd från någonting kvinnligt när vi umgås

Framför allt brukar killa värdera när folk står på sig för vad de tror på eller vem de är, tex om det nu var en kvinna bland en grupp killar så brukar sånt värdesättas.
Men om "ta ställning i feministiska frågor" innebär tex det du gjorde ovan när du jämför män med nazister t.ex. så kan jag förstå lite varför du kan få mothugg. Jag har sett män få en del skit av feminister,

Jag försöker bara presentera för dig ett perspektiv från "den andra sidan", ifall du råkar vara intresserad av det.

Du behöver inte kommentera varje citat ett och ett, poängen är att visa att du gör sådan affär av att veta så mycket i egenskap av Man att du anser dig kunna argumentera emot på enbart den grunden. Eftersom du dock inte är lika insatt som oss andra i vad vi pratar om (du håller ju inte ens med om ämnet :laugh:) så blir ditt motargumenterande ganska provocerande.
 
Jag hade kunnat skriva samma sak på varje fråga.
Det handlar inte om din uppfattning som man, det handlar om en kvinna i samhället. Samhällsstrukturen -som även du är en del av. Som genomsyrar även det TS tar upp. Det som en kvinna på olika sätt brottas med dagligen. Det som du som man bara kan få förklarat för dig eftersom du inte kan uppleva det själv.

Okej nu ska vi se..förstå mig rätt om jag måste tänka efter lite, är rätt många inlägg att hålla koll på nu. Nedan citerar jag inlägget i fråga (dina kommentarer i citat och mina i fetstil). Ditt svar, enligt dig, till samtliga punkter i inlägget nedan ska alltså vara det du skrev här:

"Ja, lärd att göra. Precis som varenda kotte i samhället. Se vad andra försöker skriva till dig. Det handlar inte om din manliga uppfattning, det handlar om en kvinna i samhället."

Detta funkar alltså enligt dig som svar till alla punkter nedan. Håller du verkligen fast vid det? För det är ganska enkelt att se att punkterna nedan inte alls besvaras av detta citat från dig. Ungefär alla punkter nedan var svar från mig i stil med "ja, jag håller med om det du säger, det är inget nytt och strider inte mot någonting jag sagt i tråden".

Så hur tänker du egentligen?

"Sedan har flera här försökt förklara för dig vad du inte fattar."
Som är vadå?

"Det handlar inte om din uppfattning och erfarenhet."
Vad är "det" du menar? Mina enda inlägg om min erfarenhet var ett svar på erfarenheter från en annan person, det är fullt logiskt att om man svarar på någons inlägg, så pratar man om det man svarar på. Tex erfarenheter eller uppfattningar.

"Din manliga uppfattning och erfarenhet beskriver inte hur det är att vara kvinna."
Nej, och det har varken jag eller någon annan påstått. Självklart för de flesta, tycker jag. Exakt lika lite som din kvinnliga uppfattning beskriver hur det är att vara man!

"Det går inte att säga det ena eller det andra om en manlig respektive kvinnlig grupp när det inte går att veta genom erfarenhet."
?
Om du menar att man inte kan generalisera om grupperna baserat på någons enstaka erfarenheter så håller jag med dig, och det sa jag förut också.


"Att den kvinnliga gruppen inte är helt ärlig när du är med betyder inte att de inte är det när du är frånvarande.
Absolut, men jag kan heller inte gissa eller hitta på hur ni kvinnor är, eller hur? Återigen säger du en sak som jag redan håller med dig om (ingen har sagt nått annat än det du säger här). Det enda jag kan göra är att beskriva mina erfarenheter. Jag sa inte att du eller nån annan måste hålla med mig, men mina erfarenheter är fortfarande såsom de är. Du gör en höna av en fjäder, det enda inlägget där jag pratade om erfarenheter av grupperingar var ett svar på ett inlägg där exakt såna erfarenheter beskrevs!

"Det betyder inte heller att den enskilda gruppen är normativ."
Nej, den enskilda gruppen säger inte hur saker och ting bör vara. Återigen, ingenting jag sagt något annat än, eller inte håller med om. Ändå verkar det vara någon slags poäng nu?
 
Jag önskar bara vi kunde diskutera någonting annat än..ja vad är det ens vi pratar om längre? Huruvida jag är inkompetent eller ej? Det är inte ett intressant ämne!
På riktigt? :meh:
1. Lämna tråden om ämnet inte faller i smaken, som du fått förklarat för dig ett x antal gånger ->
2. Läs tråden med nya glasögon så vet du vad den handlar om.

Så hur tänker du egentligen?
Hur går det för dig? ;)
 
Jag har en kul lek för mig nu. Gissa vilka fraser som kommer förekomma i användarens inlägg, innan jag faktiskt läser. För varje rätt får jag en poäng.

Jag har massa poäng, från bara den här sidan.
Får du dricka en klunk varje gång du får poäng? Skål i så fall!

Själv känner jag mest att

raw
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp