Bukefalos 28 år!

Min far, kvinnohataren


Återigen, du definierar er/dig själv som "skarp och upplyst". Kom igen?
Kom igen vadå? Har du problem med att jag anser mig själv och flertalet andra här inne vara skarpa och upplysta?


"Du diskuterar ett ämne (feminism, patriarkatets mekanismer)"
Nej, det gör jag inte.

"...och i den diskussionen kommer du och har uppenbarligen ringa kunskap och erfarenhet och ifrågasätter saker med hänvisning till ditt kön (jag som Man kan ge er ett Annat Perspektiv"). "
Intressant hur jag har "ringa kunskap" när du inte gillar mitt perspektiv eller mina åsikter. Återigen, jag har inte diskuterat feminism eller "patriarkatets mekanismer" här, det är bara ett påstående från dig som kom fram nu
Klicka för att se mer...
Men har du inte läst tråden? Eller... (vågar jag fråga?) vad tusan tror du att tråden handlar om? :confused:



Hmm. Kan du inte visa på vad jag ifrågasatte med hänvisning till mitt kön som du påstår nu? Jag försökte verkligen aldrig komma in med den infallsvinkeln du beskriver nu här, och tar gärna att du isf citerar vad du menar så att jag kan få en chans att kommentera på det. Ja, ifall du vill ge "respons" det vill säga. Jag ÄLSKAR att få respons på mina åsikter och/eller tankar i allmänhet, så kör på bara som du säger! :)
Klicka för att se mer...
Ett axplock nedan, håll tillgodo!

Det är bara det att som kille är det ibland lätt att råka ut för att vara "kvinnohatare" om man kritiserar en kvinna, iaf har jag sett det hända.

det är la inget större problem med det, eftersom vi faktiskt är olika? I ett gäng med tjejer blir man som ensam kille också ofta analyserad såsom du säger, och jämförd med hur "alla andra killar" är.

Är detta inte bara normalt helt enkelt eftersom män och kvinnor är olika?

För jag och mina killpolare skulle iaf inte kräva att en tjej ska ta avstånd från någonting kvinnligt när vi umgås

Framför allt brukar killa värdera när folk står på sig för vad de tror på eller vem de är, tex om det nu var en kvinna bland en grupp killar så brukar sånt värdesättas.

Men om "ta ställning i feministiska frågor" innebär tex det du gjorde ovan när du jämför män med nazister t.ex. så kan jag förstå lite varför du kan få mothugg. Jag har sett män få en del skit av feminister,

Jag försöker bara presentera för dig ett perspektiv från "den andra sidan", ifall du råkar vara intresserad av det.
Du behöver inte kommentera varje citat ett och ett, poängen är att visa att du gör sådan affär av att veta så mycket i egenskap av Man att du anser dig kunna argumentera emot på enbart den grunden. Eftersom du dock inte är lika insatt som oss andra i vad vi pratar om (du håller ju inte ens med om ämnet :laugh:) så blir ditt motargumenterande ganska provocerande.

Herreminskapare..detta går ju fanken inte att citera knappt. Gjorde mitt bästa, det går (kanske) att se vem som sagt vad?

Nu var det en massa på en gång, och jag tackar verkligen för att du tog dig tid att citera och inte bara kommentera allmänt ur luften på vad jag tydligen anser. Ska bara se om detta blir tydligt att reda ut och svara på...

"Kom igen vadå? Har du problem med att jag anser mig själv och flertalet andra här inne vara skarpa och upplysta?"
Ja..kom igen. Jag tycker det är lite komiskt att glida in i en tråd med "hörrödu, här ska du inte komma med din okunnighet och tro att du kan prata med oss om det här, vi är faktiskt skarpa och upplysta". Det lät ROLIGT för mig. Och jag har väl lite svårt för icke-ödmjukhet bara sådär, men visst, jag köper att självsäkerhet är rätt bra det med :)

"Sezziyanen: Hmm. Kan du inte visa på vad jag ifrågasatte med hänvisning till mitt kön som du påstår nu? Jag försökte verkligen aldrig komma in med den infallsvinkeln du beskriver nu här, och tar gärna att du isf citerar vad du menar så att jag kan få en chans att kommentera på det. Ja, ifall du vill ge "respons" det vill säga. Jag ÄLSKAR att få respons på mina åsikter och/eller tankar i allmänhet, så kör på bara som du säger! :)
Trani: Ett axplock nedan, håll tillgodo!"

Okej så nu ska vi se vad du tänker jag har ifrågasatt med hänvisning till "jag är man!". Jag fattar att jag inte behöver kommentera på vartenda, men varför inte! (mina citat nedan, kommentarer i fetstil). Ur perspektivet som du tog upp, dvs att du påstår att jag har ifrågasatt (vadå?) med orsaken av att jag är man. Ärligt talat är din frågeställning lite ofullständig, och det vore lättare att svara om du tydliggjorde den något.


Det är bara det att som kille är det ibland lätt att råka ut för att vara "kvinnohatare" om man kritiserar en kvinna, iaf har jag sett det hända.
Ja, det har jag sett hända, och det kunde även en kvinna sett hända.

det är la inget större problem med det, eftersom vi faktiskt är olika? I ett gäng med tjejer blir man som ensam kille också ofta analyserad såsom du säger, och jämförd med hur "alla andra killar" är.
Japp, det blir man, det var en kommentar på Snow's beskrivning om hur det kan vara som kvinna i en grupp män.

Är detta inte bara normalt helt enkelt eftersom män och kvinnor är olika?
Håller du inte med om detta?

För jag och mina killpolare skulle iaf inte kräva att en tjej ska ta avstånd från någonting kvinnligt när vi umgås
Nope, det skulle vi inte, tycker du det är dåligt?

Framför allt brukar killa värdera när folk står på sig för vad de tror på eller vem de är, tex om det nu var en kvinna bland en grupp killar så brukar sånt värdesättas.
Jupp, det var min erfarenhet.

Men om "ta ställning i feministiska frågor" innebär tex det du gjorde ovan när du jämför män med nazister t.ex. så kan jag förstå lite varför du kan få mothugg. Jag har sett män få en del skit av feminister,
Okej detta var ju ett halv citat? Men det viktigaste jag menade var att det är fult att jämföra mäns gruppbeteende med nazisters gruppbeteende.

Jag försöker bara presentera för dig ett perspektiv från "den andra sidan", ifall du råkar vara intresserad av det.
Ursäkta för det då, det är tydligt för mig nu att ni inte är intresserade av ett sådant perspektiv.

Slutligen, tycker du det är konstigt att mina åsikter eller erfarenheter har något att göra med det faktum att jag är en man?
 
Jag blev lurad av en italienare att dricka bubbligt rödvin på en kurs förra sommaren. Det var faktiskt helt okej!
Trevligt! Spontant föreställer jag mig något i stil med rioja kört i en soda stream men jag kan tänka mig att vidga mina vyer. Är inte den som är den! Finns det mousserande rödvin på systemet?
 
Poängen är att visa att du gör sådan affär av att veta så mycket i egenskap av Man att du anser dig kunna argumentera emot på enbart den grunden. Eftersom du dock inte är lika insatt som oss andra i vad vi pratar om (du håller ju inte ens med om ämnet :laugh:) så blir ditt motargumenterande ganska provocerande.

Missade detta, så fick bli en separat post.

"poängen är att visa att du gör sådan affär av att veta så mycket i egenskap av Man att du anser dig kunna argumentera emot på enbart den grunden. "
Nu hittar du på och tolkar fritt igen. Du har sammanställt en massa citat där jag nämner nått om kvinnor och/eller män eller grupperingar eller dylikt. Men de var alla i svar till andra inlägg från andra personer, och i den kontexten var det relevant eftersom jag svarade på något i liknande stil som det jag skrev. Att jag "argumenterar emot på enbart den grunden" är något du tar ur luften nu.

"Eftersom du dock inte är lika insatt som oss andra i vad vi pratar om (du håller ju inte ens med om ämnet :laugh:) så blir ditt motargumenterande ganska provocerande."

Haha. Ledsen att du tycker argumenterandet är provocerande, det var inte meningen. Jag gillar detta och försöker vara noggrann med att svara på allt som kommer min väg. Eftersom ni är flera stycken nu som jag pratar separat med så blir det en hel del text från mig (puh).. det var därför jag föreslog PM förut, men ingen ville ju det. Anledningen till att jag inte "håller med om ämnet" var att vi pratade om helt andra saker innan du började nämna att jag tydligen debatterade feminism och makstrukturer ;)
 
Trevligt! Spontant föreställer jag mig något i stil med rioja kört i en soda stream men jag kan tänka mig att vidga mina vyer. Är inte den som är den! Finns det mousserande rödvin på systemet?

Jag vet inte, det här var nån fin egenimporterad modell som jag aldrig fick namnet på. Vi drack nämligen tre andra sorter först. (vilket, vid närmare eftertanke, kan ha spelat in i bedömningen av smakligheten...)
 
Men NEJ du fattar inte alls! Det var inget personangrepp över huvud taget utan hon syftade på din inlärda könsroll som man.

Haha, okej :laugh:

På riktigt? :meh:
1. Lämna tråden om ämnet inte faller i smaken, som du fått förklarat för dig ett x antal gånger ->
2. Läs tråden med nya glasögon så vet du vad den handlar om.


Hur går det för dig? ;)

1. Jag sa faktiskt tidigare att jag var villig att lämna tråden om ni alla var överens om att jag inte var välkommen, fick inget svar dock.
2. Dumdidum.

Tack som frågar.. Alltså det är ganska kämpigt att svara på er alla samtidigt, särskilt när ni i princip säger samma sak ändå, men jag vill inte vara oschysst och ignorera nån.
 
Slutligen, tycker du det är konstigt att mina åsikter eller erfarenheter har något att göra med det faktum att jag är en man?
Kuggfråga? Alltså nej jag är inte förvånad, om det är det du menar.

Det jag och andra menar är att du tar på dig en märklig roll i diskussionen. Diskussionen handlar om att förhålla sig till misogyna män/patriarkatet och du kommer och säger att vi borde lyssna på dig för du är man. Dina invändningar är väldigt banala och visar bara att du inte förstår det vi pratar om, men du tror ändå att det du säger är extra intressant eftersom du är man. Vad för typ av "annan sida" anser du att du är på som ger ett så fantastiskt belysande perspektiv att vi andra måste ta del av det?

Anledningen till att jag inte "håller med om ämnet" var att vi pratade om helt andra saker innan du började nämna att jag tydligen debatterade feminism och makstrukturer ;)
Igen då, vad tror du att tråden handlar om? Du läser den på ett sätt som går på tvärs emot de andra deltagarnas tolkning och jag begriper inte hur. "Fäders misogyni och relation till sina döttrar" är i högsta grad något som handlar om feminism och maktstrukturer. Här är frågeställningen i trådstarten:
Hur förhåller ni andra kvinnor med kvinnofientliga eller antifeministiska fäder er till dem? Vad tänker ni om det?
Hur fan har det inte med feminism att göra?
 
Åhå ni var vakna!

Kuggfråga? Alltså nej jag är inte förvånad, om det är det du menar.

Det jag och andra menar är att du tar på dig en märklig roll i diskussionen. Diskussionen handlar om att förhålla sig till misogyna män/patriarkatet och du kommer och säger att vi borde lyssna på dig för du är man. Dina invändningar är väldigt banala och visar bara att du inte förstår det vi pratar om, men du tror ändå att det du säger är extra intressant eftersom du är man. Vad för typ av "annan sida" anser du att du är på som ger ett så fantastiskt belysande perspektiv att vi andra måste ta del av det?


Igen då, vad tror du att tråden handlar om? Du läser den på ett sätt som går på tvärs emot de andra deltagarnas tolkning och jag begriper inte hur. "Fäders misogyni och relation till sina döttrar" är i högsta grad något som handlar om feminism och maktstrukturer. Här är frågeställningen i trådstarten:

Hur fan har det inte med feminism att göra?

Du behöver inte vara så misstänksam, jag försöker inte sätta dit dig..
Och jag har förstått att ni är flera personer nu, du måste inte säga det varje gång ;)

"du kommer och säger att vi borde lyssna på dig för du är man."
Nä, det har du hittat på.

"Dina invändningar är väldigt banala..."
Ånej :(

"du tror ändå att det du säger är extra intressant eftersom du är man."
Yes! Precis som vi planerade på herrklubben. Mu ha ha.

"bla bla.. ger ett så fantastiskt belysande perspektiv att vi andra måste ta del av det?
Ugh inte detta, igen? Synd att du tycker jag är så fruktansvärd, dock är det du som hittar på att du/ni "måste" ta del av någonting jag säger.

Nu orkar jag faktiskt inte citera samma sak igen, och du nämner äntligen trådstarten vilket ju är bra. Om du nu bryr dig så mycket om varför jag började kommentera i den här tråden kan du ju gå tillbaka och läsa mina första kommentarer igen. Jag har redan svarat på det minst en gång, känner att det räcker med att säga samma flera gånger och sen vara nöjd, i hopp om att vi inte måste sitta och köra samma cirkle-jerk en hel vända till?


Det blir ju ganska svårt att diskutera när du tolkar det som vi andra anser vara en bekräftad vetenskaplig teori som ett personligt påhopp.

Du hittade på att mina åsikter inte var mina. Eller snarare, att jag inte kan tänka fritt såsom er skarpa och upplysta varelser. Vetenskap :love:

Abropå ingenting och allting. Hittade en värd sak här på forat som jag tänkte passade dig:

När du diskuterar:
1. för fram dina åsikter om ämnet, inte dina åsikter om åsiktsmotståndaren
2. tala inte om för åsiktsmotståndaren vad den tycker, om du ändå måste så skriv "jag uppfattar att du tycker så här, stämmer det"
3. även om åsiktsmotståndaren är en idiot så är det aldrig ok att skriva det i detta forum

Peace?
 
Abropå ingenting och allting. Hittade en värd sak här på forat som jag tänkte passade dig:

Peace?
Bah. Låt mig illustrera med ett meme:
150.png
 
Ursäkta om du blev upprörd, men det var inte mitt syfte @Invicta . Jag blev lite trött i skallen av att svara på 4-5 inlägg i stöten några timmar i sträck bara, därav min senare fjantighet. Tja, och handen på hjärtat, det var ni som startade en fjantig lek som var till för att skratta åt mig, eller hur ? :) Jag bara tycker det är roligare att skratta med, följa strömmen lite och inte ta allt på värsta möjliga fruktansvärda sätt. Förr i tiden var jag mer så, och ärligt talat var det påfrestande till slut. Det är mycket lättare att bara se hela den här karusellen som en rolig upplevelse, så slipper man bli upprörd hela tiden.

Dvs, jag har sett så mycket sånt här förut, så numera blir det bara underhållning för mig. Och då kan jag bli lite fjantig till slut, det tål att erkännas :bump:

Haha, tja, jag är väl en sån där typisk man då. Usch och fy:p Ni fagra, skarpa, upplysta damer har kammat hem ännu en seger mot patriarkatet :up:;)

Nej nu blev jag larvig igen. Dags att sova!

Sov så gott!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp