Bukefalos 28 år!

Min häst är skrynklig.. ???

Sv: Min häst är skrynklig.. ???

Idag så har det regnat massor, och idag när jag kom ut och kollade på honom så finns inte detta kvar längre...
Jag får se hur han ser ut när han är torr och då också försöka ta bilder...
 
Sv: Min häst är skrynklig.. ???

Har det gått onormalt mkt salt från saltstenen ? Hade en åring som rätt vad det var fick noja att knapra saltsten, och jag reagerade inte först då saltstenen inte var i blickfånget utan det var just när jag såg att hon var helt skrynklig på halsen som jag insåg vad som hänt och då blev klok på hur mkt salt hon krängt i sig. Hon drack ju till synes helt normalt men inte på långa vägar så mkt som hon skulle behövt med allt det saltet hon åt. Fick väck saltstenen väldigt fort och det tog som tur var inte många dagar innan hon blev normal igen.
 
Sv: Min häst är skrynklig.. ???

Fast det ser ut att vara huden, han har så extremt kort sommarpäls så det ser ju ut att vara under pälsen det är.
Typ som blodåder fast det är tecknat som en skrynlig skjorta, ja det är svårt att förklara

Om det ser ut som blodådror kanske det är blodådror, Vissa hästar får jättetydliga blodådror ibland så att de ser "rynkiga" ut.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 235
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 076
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 430
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 897
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp