Min häst gör ljud när han betar

Beaniz

Trådstartare
Hej! Jag har börjat beta min häst för hand lite varje dag för att vänja in honom på gräs och har lagt märke till att han låter en del medans han betar. Det är ett lågt hummande ljud och ibland låter det som ett lågt, kort och mörkt stön. Han låter ingenting när han äter hö utan det är bara när han betar gräs. Han frustar dessutom oftast minst en gång när vi är påväg hem igen. Vad kan det bero på? Han ser väldigt nöjd ut i övrigt. Har betat honom både i träns och grimma.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
3 825
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 705
Senast: Egonson_
·
Foder & Strö Hej Har en häst jag ägt i ca 1 år. Fd ägaren sa att han blev väldigt lös i magen varje höst efter betet, de fodrade dock med ensilage...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
17 528
Senast: caradan
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 031
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp