X
xAmberx
Hej, jag har en omplacerings hund som är ca 4år. Vi har haft honom i 2 år. Vi fick veta att han hade haft det jätte svårt och blivit slagen av tidigare ägare och han hade inte varit rumsren. Sen när vi väl hade kommit hem så hade han legat i mitt knä påvägen hem från det stället vi hämtade honom. Och då så "vaktade" han mig. Ifall jag t.ex gick ut kunde ingen annan gå ut förrens jag kom hem för då vaktade han dörren. Nu har han vaktat alla i familjen förutom min lillebror. Just nu vaktar han min pappa vilket han har gjort det senaste året och kommer antagligen fortsätta med det om vi inte gör ngt nu!
Man kan t.ex inte gå nära honom om han är vid en dörr om pappa har gått ut då biter han en. Man kan inte komma till honom i sängen för då biter han. Men vi kom på ett sätt att ändra det. I våran källare har vi ett "varmt" rum där vi bäddad upp och fixat så där sover han nu. Men detta är jätte jobbigt att han ständigt vaktar pappa och man kan inte gå ut med honom när pappa är med heller. Men ifall pappa inte är hemma är han världens underbaraste!
HJÄLP! vad ska vi göra?!
Han har bitit alla i våran familj och vi vill försöka att göra ngt innan han biter ngn allvarligt ! Vi funderar på att ta bort honom.. men det är så himla svårt beslut!
TACKSAM FÖR SNABBAST SVAR!
Man kan t.ex inte gå nära honom om han är vid en dörr om pappa har gått ut då biter han en. Man kan inte komma till honom i sängen för då biter han. Men vi kom på ett sätt att ändra det. I våran källare har vi ett "varmt" rum där vi bäddad upp och fixat så där sover han nu. Men detta är jätte jobbigt att han ständigt vaktar pappa och man kan inte gå ut med honom när pappa är med heller. Men ifall pappa inte är hemma är han världens underbaraste!
HJÄLP! vad ska vi göra?!
Han har bitit alla i våran familj och vi vill försöka att göra ngt innan han biter ngn allvarligt ! Vi funderar på att ta bort honom.. men det är så himla svårt beslut!
TACKSAM FÖR SNABBAST SVAR!