Min hund luktar!!

Sv: Min hund luktar!!

KL

Min erfarenhet av hundar som plötsligt börjat lukta "illa" är att njurarna inte mår helt bra.

Har sett fenomenet hos ett par av mina vänners hundar tyvärr. Så i TS skor hade jag tagit en tripp till farbror/tant veterinären och bett dem ta ett blodprov bara för att vara säker.

/Swat

:eek: Oj! Vilka andra symptom kan en sådan hund visa upp?
 
Sv: Min hund luktar!!

Tyvärr har de två som jag först kom att tänka på just lukten som enda symptom. Därefter blev den ena lite "risig i magen" lite från och till och den andre blev allmänt låg... Båda dessa hundar avlivades som relativt unga pga att njurarna "lade av" - innan tre års ålder om jag inte missminner mej.

Den sista hunden jag tänker på närmar sig 11 år och hos henne trodde ägarna och veterinären att det var svamp, fodret, tandsten, halsinfektion mm innan de efter viss övertalning testade hennes njurfunktion... Som visade sej vara nedsatt.
Hunden står nu på "njurkost" och mår rel bra och luktar mindre illa.

/Swat
 
Sv: Min hund luktar!!

Oj............. En hel del stämmer här, som vi inte fått nån förklaring till....... Vetten nästa!!!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nej, jag är inte det minsta pedantisk och jag bryr mig inte om lite djurdoft här hemma. Men - nu är det lite jobbigt. Hunden (Beauceron...
Svar
17
· Visningar
5 485
Senast: pippilotta
·
Hundhälsa Min 3åriga hane har haft problem med huden till och från i ett år nu. Han får hela ryggen och sidorna full med skorpor och krustor som...
Svar
13
· Visningar
3 043
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Min Beauceronhanne avskyr sommarvärmen, men älskar att bada - vi bor mitt mellan två underbara badsjöar, på snabbt promenadavstånd, och...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 083
Senast: Charlottee
·
Övr. Hund Kom igen och dela med er! Det kan ju knappast vara bara jag som har en kanske lite FÖR ouppfostrad hund som allt som oftast försätter...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
18 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp