Bukefalos 28 år!

Min kanins andning..

P

PyretBellaGinnielou

Enda sedan min kanin var liten har hon kuttrat och "pratat", låter ungefär som ett marsvin fast inte lika högt. Hon gör det när man klappar och bär henne. Många säger till mig att jag borde kolla upp detta och gå till en veterinär, men eftersom hon har vart så ända sen hon föddes tycker inte jag att det är något konstigt.
Men däremot idag, när jag klippte klorna på henne, blev hon lite stressad och jag märkte att hon andades annorlunda än vad hon brukar. Hon andades vädligt högt. Som det kan vara för oss människor när vi är täppta i näsan typ. Man hörde tydligt hjärtat slå och hon "kuttrade" högre än vanligt.
Jag blir väldigt orolig över detta, borde jag gå till veterinären, för säkerthetsskull? Hon är trots allt 6½ år nu.
Jag tänkte i alla fall ring till veterinären och höra..
I övrigt är hon precis som vanligt. Äter,dricker,bajsar, tvättar sig, skuttar runt osv.
Någon som vet vad detta kan bero på?..

Tack på förhand
Bella :)
 
Sv: Min kanins andning..

hej bella jag är en ganska så erfaren kanin uppfödare, först vill jag säga grattis till vilken duktig kanin ägare du är få en kanin att bli så pass gammal är inte vanligt. förmodligen så är din kanin född med trånga luft rör (har själv en sån, och hon är precis som du beskriver din) det finns inget att göra någonting åt och dom lider inte av det. att det har blivit värre nu beror på att den är så pass gammal som din kanin är.
 

Liknande trådar

Äldre Jag vet inte om det bara är mina hjärnspöken eller om jag borde ta händelsen på allvar, så ni får gärna hjälpa mig att reflektera. Igår...
2
Svar
30
· Visningar
4 731
Senast: Singoalla
·
Däggdjur Var hos veterinären med min kanin för kanske 6 veckor sedan då han drack dåligt och bajsade små, mörka kulor istället för stora...
Svar
11
· Visningar
5 655
Senast: Yrja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 153
Senast: cassiopeja
·
Däggdjur Jag har länge tänkt skaffa något/några sällskapsdjur men vet inte riktigt vad. Hade snöat in på hamster men kikar nu även på möss -...
Svar
13
· Visningar
1 570
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Fästingmedel på innekatt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp