– Min ponny blev mördad

Sv: – Min ponny blev mördad

finner inga ord!!:cry::cry::cry:hemska tanke!!sååå hemskt!hur kan man göra sååå!!!:eek::eek:/becca
 
Sv: – Min ponny blev mördad

Gud,sÅ FruktansvÄrt !!!
MÅtte Dom Hitta Aset.
Och MÅtte Hans Straff Bli Stening PÅ Torget !!!
Till DÖds !!!
AllmÄn Varning : LÅs In Era Ston.
 
Sv: – Min ponny blev mördad

VaRfÖr Skriver Du SÅhÄr?


Detta var helt vidrigt stackars tjej och stackars stackars djur!
 
Sv: – Min ponny blev mördad

en grusom opplevelse vil jeg tro men hva er en "vettvilling" ? er det det jeg tror ? (mannlig idiot som tenner på hester ?)
 
Sv: – Min ponny blev mördad

Visst är det här vidrigt! Stackars familjen, javisst men stackars ponnyn! Vilket frukt ansvärt djurplågeri! Vad som är det värsta? Den här Nissen får lite böter och på sin höjd betala skadestånd. Hade det gällt en människa hade det blivit livstid. Som om inte ett djur har lika ont när det lider?:eek::cry::mad::confused:
 
Sv: – Min ponny blev mördad

Vettvilling betyder ungefär galning eller dåre. Inget särskilt alltså utan lite variation i språket bara :)
 
Sv: – Min ponny blev mördad

Gud vad arg jag blir, vilket hemskt öde. Jag blir tårögd, lider verkligen med ponnyn & flickan. Hoppas ni kan minnas ponnyn som något underbart, och hylla hennes liv. Hedra hennes tapperhet.
Jag känner med er, hoppas du lilla tjej någon gång hittar tillbaka
& kan få en annan ny liten ponnyvän, för att hedra det du lärde dig på Silver.

Lycka till
 
Sv: – Min ponny blev mördad

Visst är det här vidrigt! Stackars familjen, javisst men stackars ponnyn! Vilket frukt ansvärt djurplågeri! Vad som är det värsta? Den här Nissen får lite böter och på sin höjd betala skadestånd. Hade det gällt en människa hade det blivit livstid. Som om inte ett djur har lika ont när det lider?:eek::cry::mad::confused:

och livstid i sverige är inte mer än 25 år!!!

LIVSTID SKA FÖR FAN VARA LIVSTID!!!

ABSOLUT MINST 70 ÅR..

fram med giljotinen!! AVRÄTTA DET JÄVLA ASET!!!
 
Sv: – Min ponny blev mördad

Den här Nissen får lite böter och på sin höjd betala skadestånd. Hade det gällt en människa hade det blivit livstid. Som om inte ett djur har lika ont när det lider?:eek::cry::mad::confused:

Om det varit en människa som gjort detta med en annan människa hade det blivit rättspsykiatrisk vård på, till en början med, låst anstalt.
Inte livstids fängelse.
 
Sv: – Min ponny blev mördad

Tack för alla era kommentarer och era tankar till oss! Det är mycket uppskattat vill jag lova. Vi lever fortfarande i ett vacuum och det är svårt att hitta en "vardag" i dagens läge.

Polisen, SVA, SKL osv har gjort ett fantastiskt jobb och vi vet idag vem gärningsmannen är - en 40-årig man - bror till en granne! Det är iof skönt att veta vem han är, men han kommer inte bli frihetsberövad innan rättegången vilket vi har svårt att förstå och ta till oss.

Hela familjens grundtrygghet har ryckts bort. Vi kan inte längre strosa runt på våran gård utan att känna oss iaktagna och sårbara. Visst har vi installerat larm i stallet osv, men det hjälper föga. Danai som ofta går ner till stallet tidigt på morgonen och rider ett träningspass innan skolan har fått lägga om sina vanor. Hon vill inte vara ensam i stallet längre även om solen skiner - och jag har full förståelse!

Det har även blivit andra "ringar på vattet" hos oss. Danai har en annan ponny som står i boxen intill där Silver blev misshandlad. När Danais morfar en dag var i stallet så fick den andra ponnyn total panik - han stegrade sig och föll över baklänges i sin box, och skrek som om han var stucken med en kniv... Han trodde att gärningsmannen hade kommit tillbaka! Stackars lilla ponny som normalt är så trygg...:cry:

Jag vill se denna man i vitögat för jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur en människa som gör något sådant ser ut. Det sägs att han även har sambo/fru och barn... Helt ofattbart!

Det enda positiva i det hela är all medmänskslighet vi har upplevt. Vi har fått brev och blommor ifrån människor vi inte ens känner från hela Sverige och det har hjälpt oss enormt mycket. Att en häst förolyckas på ett eller annat sätt är tragiskt men sådant som händer, men att ens ponny mördas i sin box är bara sådant som man aldrig någonsin kan drömma om....

TACK!
 
Sv: – Min ponny blev mördad

Vet ni något om varför han gjorde det här? Det går förstås inte att hitta en vettig förklaring men har ni fått veta något?

Mannen måste ju vara psykiskt sjuk på något sätt. har han gjort otrevligheter innan? Vad säger mannens bror som tydligen är en granne om detta?

Jag vill inte verka påträngande och svara bara om du vill.

jag tänker inte heller tävla i att hitta på tortyrmetoder mot mannen för det hjälper ju knappast er. Däremot tycker jag att han borde häktats i varje fall om misstanken är stark. Det hade gett er lite trygghet om han satt inlåst i varje fall.
 
Sv: – Min ponny blev mördad

Gärningsmannen erkänner inte, så vad det gäller "varför" så har vi ingen aning i dagens läge.

Tyvärr så har varken vi eller någon annan i trakten kontakt med hans bror som bor här, så vi har inte fått veta något från det hållet.

Du TomasN, som många andra, undrar varför denna människa inte häktats - det har jag också gjort vill jag lova. Om jag har förstått det hela rätt så ligger det till så här (men ni som kan juridik får gärna rätta mig om jag har fel - jag är novis på ämnet men har lärt mig mer än vad jag någonsin velat göra). När det gäller djurplågeri så finns det inte två skalor, dvs djurplågeri och grovt djurplågeri. För att häkta så måste det hamna på den "grova" skala, alltså med en brottsrubricering som har minst 1-års fängelsestraff som påföljd. Tyvärr så finns inte det under "djurplågeri, utan det börjar på dagsböter och slutar med 2års fängelse, även om vi hoppas på att det i slutändan hamnar i den högre skalan. Jag har vänner som håller på att granska fallet och jag hoppas på att det ska ske en förändring/förbättring och kan inte annat än hålla tummarna.

Det kommer bli en tuff Jul för oss, inte bara pga allt som skett våran familj, våran ponny och inte minst min 12-åriga dotter, men pga att vi inte vet var tusan han befinner sig. Tänk om han firar Jul här i trakten...
 
Sv: – Min ponny blev mördad

NÄEJ!!! Nu får det för sjutton vara nog!!! Att man mördar människor är fruktansvärt, men att gå på helt oskyldiga djur... DET ÄR FÖR FAAN INTE KLOKT! Dumma sviiiin!!! stackars alla anhöriga... Stackars ponny! :cry:
 
Sv: – Min ponny blev mördad

Sänder en varm tanke till Dig och Din familj som har fått uppleva och upplever denna förskräckliga händelse. :cry:

Jag hoppas att gärningsmannen får sitt rättmätiga straff så att ni kan känna er trygga på eran gård igen.

Tycker så synd om din lilla dotter, en sjuk människa har tagit ifrån henne det hon älskade mest, sin lilla ponny! Så grymt mot ett barn.

Vi får hoppas att mannen som gjort detta mår riktigt dåligt och inte kan få ro någonsin förrän han erkänner...

Kramar till er!!
 
Sv: – Min ponny blev mördad

Usch, börjar gråta bara jag tänker på hur det hade varit om det var någon av mina hästar ..
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 689
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Hästnyheter När norrskenet spelade upp en vacker scen vid Isabells gård bestämde hon sig för att ge sig ut och fota – med hästen Årvar i förgrunden...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Några ungdomar lämnade sin fest och gick in i Jennys hästhage. Där tjuvred de hästen Effie, stod på hennes rygg och stal en traktor. –...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När Sofia Gunnarsson skadade sig på sitt jobb i ett stall stod hon helt utan försäkring. Hon hade nämligen inte fått betalt i pengar...
Svar
6
· Visningar
1 235
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp