Min roligaste resa.

Sv: Min roligaste resa.

Men jag tycker det är jobbigt med folk som ska kommentera att det är djurplåger och ena med det andra. Att hundarna bara funkar för det sitter ett stackel på dom. det är för mycket folk här som tror dom vet allt kan allt när det gäller sånt, därför avstår ja.

Annars kan du ju förklara för dom som inte förstår :idea:
 
Sv: Min roligaste resa.

Men om de fungerar lika bra utan, varför har man det då? ;)

Blääää....:crazy:
För att dom känner för det kanske, lr för att dom anser att det är bra... Men nu vill ju inte Piru lägga ut bilder bara för att folk klagar om stackel å de bli värsta diskussionen, så då kan vi väl låta åtminstone den här tråden vara fri från såna diskussioner??

Då kanske Piru ändrar sej :idea:
För jag skulle gärna se lite bilder :D
 
Sv: Min roligaste resa.

Men om de fungerar lika bra utan, varför har man det då? ;)

För att man har ska kunna ta fatt i hunden ordentligt en gång istället för som många svenssons gör går o små rycker i sina hundar hela tiden. Sen tycker dom inte stackel är speciellt märkvärdigt hjälpmedel utan ljämnställs med helstryp.Sen många använder inte stackel som korrigering utan drifthöjande.

Jag kanske kan lägga upp några bilder senare men bara kanske.
 
Sv: Min roligaste resa.

Jag är ingen som "supportar" stackel men det lät som en mycket intressant resa så jag vill gärna se bilder jag också, men jag har full förståelse ifall du ändå inte vill visa.
 
Sv: Min roligaste resa.

Det kan du ge dig på jag går fortfarande och njuter av Jucan angrepp :love: kan säga att jag fortfarande har ont i ryggen efter han :angel:
en sån hund finns det bara en på 1.000.000 o det garanterar jag. Många säger att det är en av dom bästa dom nånsin sett. Och den har jag haft äran o få figgat för ;)

Hur kan man njuta av att bli attackerad och få ont iryggen?? :p
Förstår att det är sådand som du gillar, men får man ont i ryggen av det så kan det väl inte vara så värst trevligt?

/Jess som nästan skulle skita på sig bara den hunden kollade på mig
 
Sv: Min roligaste resa.

Som mig :angel: Jag vet inte ens vad stackel är:o

Men det låter som en otroligt rolig resa ni haft!

Det är ett halsband liknande ett helstryp men med "piggar" som är inåtvända.De "nyper till" i skinnet på hunden om kedjan spänns.
Det är förbjudet i Sverige men tillåtet i de flesta andra länder om jag inte har helt fel?? Cesar Millan ( Dog ehisperer på tv4+) använder det väldigt ofta på hundar som "gått överstyr".
 
Senast ändrad:
Sv: Min roligaste resa.

Det är väl inte förbjudet i Sverige, men det är inte tillåtet på Brukshundsklubbar om jag minns rätt?
 
Sv: Min roligaste resa.

Det är ett halsband liknande ett helstryp men med "piggar" som är inåtvända.De "nyper till" i skinnet på hunden om kedjan spänns.
Det är förbjudet i Sverige men tillåtet i de flesta andra länder om jag inte har helt fel?? Cesar Millan ( Dog ehisperer på tv4+) använder det väldigt ofta på hundar som "gått överstyr".


Tack:bow:
Nu vet jag vilket halsband ni pratar om då :D
 
Sv: Min roligaste resa.

Det är ett halsband liknande ett helstryp men med "piggar" som är inåtvända.De "nyper till" i skinnet på hunden om kedjan spänns.
Det är förbjudet i Sverige men tillåtet i de flesta andra länder om jag inte har helt fel?? Cesar Millan ( Dog ehisperer på tv4+) använder det väldigt ofta på hundar som "gått överstyr".

Det är inte förbjudet i Sverige med Pigghalsband men som Mitrolle säger så är det förbjudet på SKK och SBKs planer.
 
Sv: Min roligaste resa.

Men om de fungerar lika bra utan, varför har man det då? ;)

Kan ju också säga att detta med att använda stackel på en hund som Jucan, att dra till den med ett stackel det är som och ringa på klockan till sankte pär, en sån hund köper inte det. då börjar den och slåss. Då får man använda sin list i stället när den gör fel. så då använder man det inte negativt utan som positivt alltså drifthöjande.
 
Sv: Min roligaste resa.

Vilken resa du har gjort ;)

Några bilder kan du väl lägga in.. :cool:

hmm vi får se.

Jag ska hem med min dator i kväll den har varit på föryngring.
så ska jag titta på bilderna först :d även alla filmer jag har.
 
Sv: Min roligaste resa.

Du får gå igenom och censurera lite i bilderna innan du lägger ut dem :D :p
 
Sv: Min roligaste resa.

Du får gå igenom och censurera lite i bilderna innan du lägger ut dem :D :p

Nej fan det ser jag som rent larv. jag har inget och dölja dom körs med stackel thats it inget jag kan göra åt och det är fullt lagligt där nere också så.
 
Sv: Min roligaste resa.

Jag menade inte att du ska retuschera bilderna :rofl: :D

Men om det finns någon bild som ser riktigt illa ut, behöver du kanske inte lägga in just den :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 723
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 904
Senast: Mkb
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp