Mina nya kattungar är heffaklumpar

M

MissDaisy

De är endast 14 dagar men killarna väger 340 gram och tjejen 290 gram, de ser löjligt stora ut när de ligger och diar :crazy:
Har nån här varit med om liknande???
Kika gärna på dem på hemsidan:
http://medlem.spray.se/merlynlindahl/
De är jättesöta :love: :love:
 
Sv: Mina nya kattungar är heffaklumpar

De är verkligen enorma! :eek: Och väldigt söta! :love: Jag var och hälsade på tre femveckors dunbollar idag och de var ju inte alls sådär stora! :o :D

/Erica
 
Sv: Mina nya kattungar är heffaklumpar

Mums-Mums från min första kull vägde 390 g vid 14 dagars ålder. :D
Men i övrigt så har de kattungar jag haft vägt runt 300 g vid den åldern (Mellan 275g-302g).

Cheeserica: Om raggisungarna du såg inte vägde mer än 350 g vid 5 veckors ålder så är det något som är fel... :crazy: De borde väga 600-700 g eller så... (Om det nu var dem du syftade på...)

Hur gick det förresten? Föll du för någon av pojkarna?
 
Sv: Mina nya kattungar är heffaklumpar

Jaaa, hade de vägt så lite hade jag blivit orolig! Enligt hemsidan så vägde de nästan ett halvkilo för 10 dagar sedan så de är nog alldeles lagom. ;) Jag menade bara att de såg små ut jämfört med MissDaisys bollar! Fast jag såg dem aldrig dia mamman heller, och så är de bara tre.

Kattungarna var jättesöta, såklart! :love: Och Joshua var sååå häftig! :d Kunde knappt lyfta honom ju, där kan man snacka om stor katt! :eek: Och jättekelig, det var ovant mot min busiga kattunge som inte har tid att kela. ;)

Kattungarna var ännu lite små och ostadiga så det är ju svårt att säga hur de är. Killen som jag är mest intresserad av är helt perfekt tecknad, ganska mörk, fint v i ansiktet, vitt band som "krage", alla ben vita och så en fin fläck på ryggen! :love: Men han är helt klart mest tillbakadragen och lugn av de tre. Han tvättar sig och går på upptäcktsfärd medan de andra brottas. Jag vill ju ha en lite lugnare och han kommer ju bli kattungebusig han med, men så hör man hela tiden att man ska välja den som är mest framåt och välutvecklad osv. :confused: Jag tycker det är svårt att välja kattunge, hur vet man vad som är rätt egentligen? Jag ska iaf komma tillbaks om någon eller några veckor och se hur kattungarna har utvecklat sig. Hon kommer iaf inte tinga bort honom till någon annan innan. :)

/Erica
 
Sv: Mina nya kattungar är heffaklumpar

Jag tycker man ska ta det där med en nypa salt, alltså att man ska ta den kattungen som är mest framåt. Det man menar med det är ju att man inte ska välja kattungar som verkar skygga eller rädda, och som kanske springer och gömmer sig.
Men inte heller det stämmer alltid. Mina kattungar blev alltid jätterädda så fort det ringde på dörrklockan... Då sprang de och gömde sig... :smirk:
Jag försökte träna dem i det, men det var alltid läskigt. Vissa av kattungarna kom fram på en gång, andra avvaktade lite längre.
Om någon kom på besök utan att plinga på (tex kom tillsammans med mig eller sambon) så var det inga problem.
Alla dessa kattungar är idag hur sociala och goa som helst.
Jag tror alltid att det blir så att det är någon i kullen som är lite mer tillbakadragen. Det betyder inte alls att det är något fel på den ungen, eller att den kommer bli osocial som vuxen.

Cloud, tex, i min förra kull, var ganska avvaktande mot främlingar. Men har var verkligen vääärlden gospropp när man väl lärde känna honom. Låg gärna i knäet och bara gosade.
Numera är han inte alls skygg mot främlingar.
 
Senast ändrad:
Sv: Mina nya kattungar är heffaklumpar

Ett tillägg: Ja, Joshua är verkligen en imponerande katt! Och så himla go! Han hade till och med tid att kela när jag var där med Sammi. :-) Han var nåågot distraherad då, men lite kel måste man ju alltid ha! :D
 
Sv: Mina nya kattungar är heffaklumpar

Vad skönt att höra, det var så jag tänkte också. Och han var faktiskt inte rädd på något sätt, bara lite avvaktande. Jag fick intrycket av att han var mer eftertänksam och analyserande än de andra som bara levde livet. :D Och jag hoppas ju såklart att han blir lika gosig som pappa, då är han perfekt. :love: Ska bli så kul att se hur han utvecklas!

Och Dimma har idag hittat muspekaren, lite svårt att skriva med ett luddigt katthuvud 1 cm ifrån skärmen. :D

/Erica
 
Sv: Mina nya kattungar är heffaklumpar

Ja, visst är de söta? och otroligt gosiga :love: De har tagit efter pappa väldigt mycket tror jag :D
Men jag har aldrig varit med om sådana bamsar förut, skönt att veta att det inte är nån fara för dem att växa så fort och att det finns fler därute........

Skall bli kul att se slutresultatet...
 
Sv: Mina nya kattungar är heffaklumpar

Hej!
Ellens bebisars vikter vid 14dagar var mellan, lägst 280g (hona) och 330g (den enda hanen)
Dom var 6st, 5 honor & en hane!
Dom såg ungefär ut som dina när dom diade, så söta! :d

-------
http://suid.mine.nu
 

Liknande trådar

Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 390
Senast: Sel
·
Övr. Katt Hej Fick en kattunge för ca 4 veckor sen och den är hur härlig som helst. Kille är det. Nu har vi fått en till en liten tjej. Den...
Svar
3
· Visningar
1 166
Senast: MissFideli
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 822
Senast: Luff
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
2 868
Senast: Otter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp