Mindre roliga egenskaper hos partnern

Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

Hans beteende känner jag igen lite i mig själv i början av min och min pojkväns förhållande. Han kunde vara väldigt "på", smsa om struntsaker när jag var med vänner etc. Jag blev väldigt irriterad på just detta då när jag var med vänner, ville gärna spendera den tiden med dem och inte sitta och smsa en massa med min pojkvän som jag annars alltid snackade med.

Ett tips är att ta avstånd med smsandet. Du kan väl begära att han skickar något till dig i form av "Jag mår bra, puss", men allt det andra tycker jag att du ska lägga ned med så länge. Låt honom få ta steget med att höra av sig först ibland. Han måste ju få chansen att börja undra om du mår bra också. Kanske lite krångligt skrivet men jag hoppas att jag fick fram min poäng ändå :)
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

Tack för era svar! Jag måste troligen backa ett steg. Förstår allt ni säger.
Det jag faktiskt bara begärt i de fall jag tyckt att han kunnat höra av sig är just "vi hörs sen. puss"
Och det är gånger när han sagt att han ska messa men inte gjort det, som jag tagit illa vid mig. Allt ligger hos mig som sagt och jag är medveten om problemet. Jobbar som sagt på det och det är skönt att få andras åsikter
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

Jag och min pojkvän hade lite kommunikationsmissar i början, dels att han tyckte att om man inte hörs på 3-4 dagar så gör det inget men jag tyckte att man åtminstone kunde slänga iväg ett sms varje dag om båda var i samma land (i olika land blir det ju lite annorlunda ändå).
Han blev mycket bättre på att höra av sig och jag är väldigt glad för det, annars hade jag gått och ältat att han inte hört av sig i flera dagar och inte velat vara för på osv osv :). Hade nog inte orkat fortsätta med honom just då eftersom jag hade det bekräftelsebehovet.

Nu bor vi iofs ihop och vid det här laget är det ju inga konstigheter, däremot tycker jag det är konstigt att man inte kan slänga iväg ett sms typ jag ringer sen om man är upptagen. Så det hade iallafall jag undrat lite över.

Tror du får fundera på om du orkar med om han inte hör av sig ibland, han verkar ju inte så villig att försöka bli bättre för din skull.
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

Huruvida du är för kontrollerande eller om den här snubben faktiskt har egenskaper som inte är kompatibla med dig kan vi här omöjligt svara på. Därför blir jag lite illa berörd när du skriver att allt ligger på dig.

Jag har inga åsikter om vems "fel" det är eller dylikt, men om min syn på sms och umgänge kan hjälpa dig att förstå hur andra kan funka är jag glad.
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

däremot tycker jag det är konstigt att man inte kan slänga iväg ett sms typ jag ringer sen om man är upptagen. Så det hade iallafall jag undrat lite över.

Jag hade inte slängt iväg ett sådant sms, eftersom jag inte ens hade sett att någon försökt nå mig. När jag träffar mina vänner vill jag inte sitta och dela min uppmärksamhet mellan dem och telefonen. Således har jag ingen signal för sms och har ofta telefonen i väskan.
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

Oj du hade hatat mig, jag måste ha mitt space oavsett om det är partner eller kompisar.
Jag är kass på att svara när det ringer och ännu värre om man smsar, men ibland är jag jättesnabb på att svara och inte ett endaste dugg nonchalant är jag.
Men jag har min mobil på ljudlöst så gott som alltid om jag inte vet att jag väntar ett viktigt samtal.
Så jag hör den inte, dessutom tycker jag inte mobilen är så himla viktig numera och har den inte fastklistrad mot kroppen.
Svarar jag så svarar jag eller så gör jag inte det.
Är det något viktigt ringer folk oftast min sambo för att få tag på mig.
Umgås jag med vänner så umgås jag med vänner och inte med mobilen!
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

Huruvida du är för kontrollerande eller om den här snubben faktiskt har egenskaper som inte är kompatibla med dig kan vi här omöjligt svara på. Därför blir jag lite illa berörd när du skriver att allt ligger på dig.

Jag har inga åsikter om vems "fel" det är eller dylikt, men om min syn på sms och umgänge kan hjälpa dig att förstå hur andra kan funka är jag glad.

Någons fel är det väl inte men vi funkar olika. Jag har stort närhetsbehov och särskilt nu när jag mår dåligt. Så det känns ju som att allt hänger på mig att det inte ska bli konflikter bara för att jag reagerar som jag gör. Han behöver säkert det spacet ni pratar om och jag vill inte förlora honom pga att jag är för på och riskerar att kväva honom.
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

Kl

Det är ju en balansgång. Man hör väl av sig till sin partner om man bestämt något och inte dyker upp i tid precis som med vilken kompis som helst. Däremot skulle jag tycka det var jobbigt med en partner som vill ha koll på mig och kräver att jag hör av mig i tid och otid. Min sambo har en golfkompis som har en sambo som kräver att han är hemma en viss tid. Min sambo tycker att detta är lite märkligt eftersom en golfrunda kan ta olika lång tid och han tycker att hon är kontrollerande. Jag skulle själv inte stå ut med en sådan partner.
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

Kl

Det är ju en balansgång. Man hör väl av sig till sin partner om man bestämt något och inte dyker upp i tid precis som med vilken kompis som helst. Däremot skulle jag tycka det var jobbigt med en partner som vill ha koll på mig och kräver att jag hör av mig i tid och otid. Min sambo har en golfkompis som har en sambo som kräver att han är hemma en viss tid. Min sambo tycker att detta är lite märkligt eftersom en golfrunda kan ta olika lång tid och han tycker att hon är kontrollerande. Jag skulle själv inte stå ut med en sådan partner.

Jag tyckeratt man hör av sig på något sätt om man sagt att man ska. Såklart kan saker hända men det är ju en annan sak. Jag är noga själv med att meddela mig vare sig det är till vänner eller partner. Men får prova att hålla mig på min kant lite mer o se vad som händer
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

Jag hade inte slängt iväg ett sådant sms, eftersom jag inte ens hade sett att någon försökt nå mig. När jag träffar mina vänner vill jag inte sitta och dela min uppmärksamhet mellan dem och telefonen. Således har jag ingen signal för sms och har ofta telefonen i väskan.

Fast har man sagt dagen innan att vi hörs imorgon eller att man inte kommer hem när man brukar så tycker jag att man hör av sig, det jag syftade på nu är att om jag inte kommer hem när jag brukar så skickar jag ett sms och säger att jag ska träffa en vän och ringer sen, så jag kan lägga ifrån mig telefonen och umgås med mina vänner.
Har man inget bestämt är det klart att man inte måste höra av sig hela tiden, men jag tycker iallafall att det är trevligt att man ringer/smsar godnatt om man inte hörts på hela dagen.
För mig är det normalt att göra så och jag vill gärna att min pojkvän hör av sig på samma sätt till mig. Men alla är vi olika :).
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

Javisst, det är självklart för mig också. Jag förutsatte och förstod det som att det i ts exempel redan var klargjort att pojkvännen skulle vara upptagen under kvällen och att det därför rörde sig om småprat per sms, typ.
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

Javisst, det är självklart för mig också. Jag förutsatte och förstod det som att det i ts exempel redan var klargjort att pojkvännen skulle vara upptagen under kvällen och att det därför rörde sig om småprat per sms, typ.

Jahaa, nej då får man låta bli att störa! :D
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

Fast att skicka sms("störa") är ju helt okej, men att bli upprörd över uteblivet svar är väl det som jag inte hade tyckt var okej.:)
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

*kl*
Detta har iofs inte med ts att göra men det slog mig hur tiderna har förändrats, på kort tid...

Jag tänker på hur det var "förr i världen på min tid", när inga mobiler fanns. Det kunde det gå, ve och fasa, flera timmar innan man visste var folk befann sig;), man var hänvisad till hemtelefonerna och telefonkioskerna på stan. Missade man en buss så fick man lita på att ens dejt stod och väntade på stationen när man väl kom fram. Var man den som stod och väntade fick man också vackert lita på att man inte blivit dumpad utan att något annat helt enkelt kommit emellan:).

Idag, när jag kan känna att jag kan knappt lämna huset förrän ungarna eller maken ringer för att FRÅGA om de mest triviala och korkade saker, saker som de är fullt kapabla att antingen lugna sig med att veta eller helt enkelt ta reda på själv... ja då känns det djeffla skönt att mobilen har ett ljudlöst läge:laugh: och att jag är sådär lagom olydig att jag inte kollar den förrän jag tycker att det är läge för det.
Jag tror att det hade varit så mycket lugnare inom oss om vi hade kunnat ha en lite större acceptans när folk är "okontaktbara", att vi inte läser in så himla mycket i ett uteblivet sms, ett samtal som inte besvaras osv.
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

Någons fel är det väl inte men vi funkar olika. Jag har stort närhetsbehov och särskilt nu när jag mår dåligt. Så det känns ju som att allt hänger på mig att det inte ska bli konflikter bara för att jag reagerar som jag gör.

Kommunikation brukar vara det som hjälper i längden. Uttrycka sig i jagtermer, och göra det tydligt att "jag behöver" inte är samma sak som att "du måste ge". Om du kan uttrycka att du behöver något och han kan uttrycka att han behöver något annat kanske ni kan respektera varandras behov och mötas på något sätt.

Alltså typ: Om jag behöver närhet och bekräftelse och du behöver vara ifred, hur kan vi hantera det?

Så att båda tar ansvar för lösningen. Om bara hans behov, eller bara dina behov, är viktiga för någon av er så är något fel, anser jag.
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

Fast jag menar inte att felet nödvändigtvis ligger hos dig. Det KAN vara du som är klängig, men det kan också vara partnern som är lite nonchalant. Kanske är det en kombination? Ni får försöka hitta ett sätt som funkar. Känner du dig respektlöst behandlad så är det ett problem du måste ta tag i. Man ska inte behöva må dåligt pga en relation. Men det är ju lite svårt för oss här på buke att avgöra.
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

Jag skulle aldrig trivas med en man som bemötte mig sådär. Inte en suck att han skulle få stanna. Män ska INTE tillför stress och oro och de ska absolut inte generera självkritiska tankar om att man är "fel" på något vis.

Det finns ju en hel del män som gärna hör av sig när de är ute, och som kan trösta dig när du är orolig, oavsett orsak. Skaffa en sådan man. Du har blivit psykiskt knäckt och behöver kramar och förståelse. Du behöver bli prioriterad. Du ska inte bemötas med irritation eller oförståelse. Du behöver hänsyn och hjälp att komma på fötter.

En riktigt bra man som förstår ditt värde tillåter absolut att du är lite "klängig", orolig eller osäker. Han hittar en väg,tillsammans med dig, för att hjälpa dig att känna dig trygg och tillfreds med dig själv. Nöj dig inte med mindre. Du är för värdefull. Du lever bara en gång.

Så mitt råd är att dumpa honom. Ta aldrig skit. Och skaffa dig världens snällaste nallebjörn som intuitivt vet hur man lugnar en orolig kvinna.

:P
 
Senast ändrad:
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

KL

TS - Är det så enkelt att det kokar ner till bekräftelsebehov? Det kan manjobba med.

Istället för att konstatera att jag mår dåligt och du måste ge mig mer så kanske du kan utforska vad det är som ligger bakom klängandet.
För det är ju inte - om jag tolkar rätt - så att han gillar dig mindre när du mår dåligt. Du använder honom som flytdyna. Det är kanske inte så klokt...
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

*knapplån*

I ett nyförälskelsestadie sitter man ju på telefonen och hela världen kretsar runt att just HAN ringer eller hör av sig med de mest banala meddelanden. När relationen sedan är etablerad försvinner (tackochlov!) den förväntans berg-och-dalbana och går över i något som förhoppningsvis är trygghet i var man har varandra.

Att då kräva att alltid få veta var, när och med vem partnern är, när denne ska vara hemma, att få kontakt så fort man funderar över något (Är du sen? När kommer du? Blir det länge) är ju en effektiv förhållandedödare.

Jag tycker det låter som bekräftelsebehov, vilket kanske inte är konstigt om du mår dåligt. MEN det kan fortfarande döda en bra relation om du inte får hjälp med det. Och inte hjälp inom förhållandet, utan sök hjälp utanför relationen. Det är inte din partners jobb att forma sig efter dina behov.
 
Sv: Mindre roliga egenskaper hos partnern

Jag hade inte slängt iväg ett sådant sms, eftersom jag inte ens hade sett att någon försökt nå mig. När jag träffar mina vänner vill jag inte sitta och dela min uppmärksamhet mellan dem och telefonen. Således har jag ingen signal för sms och har ofta telefonen i väskan.

Inte jag heller. Träffar jag mina vänner träffar jag dem och besvarar SMS vid lämpligt tillfälle. Om jag väntar något viktigt kan jag ha koll på om det kommit något SMS, men övrigt kan vänta.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 367
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 388
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 596
Senast: Flixon
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp