Minneskort till gammal kamera

Bukefalos 30 år!

Wille

Trådstartare
Jag har fått en Nikon D70s, men jag fick inte med något minneskort. Dessvärre har jag inte lyckats hitta något kompatibelt minneskort på nätet att köpa. Ett minneskort som jag hittat är SanDisk Extreme III Compact Flash 4 GB. Är det någon motsvarighet till SanDisk SDCFX (Extreme III) 2GB? Eller vad tusan ska jag leta efter?

Det borde vara ett vanligt SD-kort som passar.
Nej, tyvärr.
1000009288.webp

Jag provade om jag kunde sätta in ett minneskort från min gamla kamera som gått sönder och det gick inte alls.

Jag har fått en Nikon D70s, men jag fick inte med något minneskort. Dessvärre har jag inte lyckats hitta något kompatibelt minneskort på nätet att köpa. Ett minneskort som jag hittat är SanDisk Extreme III Compact Flash 4 GB. Är det någon motsvarighet till SanDisk SDCFX (Extreme III) 2GB? Eller vad tusan ska jag leta efter?
Bara för att vissa specifikationer kort är testade, betyder det inte att det är de enda som fungerar.

Med det sagt, baserat på listan du har lagt in, skulle det kanske kunna vara ett problem med SD-kort som är "för stora", även om jag inte vet hur stort det du försökte använda var.

Men, jag skulle nog vågat chansa på att det kort du nämnde här kommer att fungera.

Bara för att vissa specifikationer kort är testade, betyder det inte att det är de enda som fungerar.

Med det sagt, baserat på listan du har lagt in, skulle det kanske kunna vara ett problem med SD-kort som är "för stora", även om jag inte vet hur stort det du försökte använda var.

Men, jag skulle nog vågat chansa på att det kort du nämnde här kommer att fungera.
Som du ser så passar det inte ens i minneskortfacket.
1000009291.webp

Compact Flash har helt annan fysisk form. Jag vet inte om nyare CF-kort är kompatibla. Men formen är som detta Compact Flash kort.
Ja.
Du försöker stoppa ned ett SD-kort (Secure Digital) i en CF-slot (Compact Flash).
Det står CF på den gula lappen på insidan av luckan.

Här är en film om hur man tar ur och sätter i kort till en Nikon D70, som ser ut som din kamera.
Han som talar säger i början "no SD card, CF only", och visar också hur det ser ut på bilden.

Din tabell visar antingen kort för en nyare modell av D70, eller är helt enkelt trasig.

Har också en kamera med ett Compact Flash-minneskort. Köp ett CF för digitalkamera så ska det fungera. Jag har aldrig haft problem med kompabilitet i alla fall, utan har köpt lite olika från Sandisk och de har funkat :)

Liknande trådar

• Moln, minneskort eller något annat?
  • Reparera eller ny kamera?
  • Ny kamera? Tips!
  • Problem med minneskort till kamera

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat