Missade drömhuset

Pasha

Trådstartare
Märkte nog sent en kommande försäljning (villa) men kontaktade iaf mäklaren bums, denne meddelade att det fanns redan en trolig köpare, affären gick sedan igenom samma vecka. Jag kan inte släppa tanken, läget o planlösningen var det bästa jag sett. Finns det något vettigt jag kan göra, skriva till nya ägarna och ge ett högre bud ? Händer det att köparen ångrar sig o säljer direkt igen.. någon mäklare här ?
 
Märkte nog sent en kommande försäljning (villa) men kontaktade iaf mäklaren bums, denne meddelade att det fanns redan en trolig köpare, affären gick sedan igenom samma vecka. Jag kan inte släppa tanken, läget o planlösningen var det bästa jag sett. Finns det något vettigt jag kan göra, skriva till nya ägarna och ge ett högre bud ? Händer det att köparen ångrar sig o säljer direkt igen.. någon mäklare här ?
Ja jag vet folk som varit tvungna att sälja pga ekonomi, att deras tidigare boende inte sålde etc.
Du kan ju säga att du önskar att de kontaktar dig om de vill sälja framöver. Folks livssituationer kan ju ändras snabbt.
 
Fortfarande surt här.. är så sjukt kräsen, får väl fundera på husbyggarresan då ifall det ska bli något. Tänker iaf att det är nog bäst att hoppas i tysthet att huset kommer ut på marknaden igen så att priset inte påverkas ifall jag visar mig angelägen.. rätt eller fel ?
 
Fortfarande surt här.. är så sjukt kräsen, får väl fundera på husbyggarresan då ifall det ska bli något. Tänker iaf att det är nog bäst att hoppas i tysthet att huset kommer ut på marknaden igen så att priset inte påverkas ifall jag visar mig angelägen.. rätt eller fel ?
Gav du inget högre bud när du kontaktade mäklaren, eller var det inte i planen att köpa ännu?

Vill de sälja i framtiden och har en intresserad köpare så kan det (om de själva tycker det) vara värt för säljaren att slippa lägga ut huset till allmän försäljning - under förutsättning att du betalar ett marknadsmässigt pris för huset.

Vad gäller planlösningar så går mycket att ändra på, om man har kunskap och öga för det.
 
Kontakta mäklaren ändå med ett bud. Även om affären är avklarad så kan saker hända och säljaren ångra sig.
För många år sen så förlorade jag och barnets far en budgivning. Ett halvår senare ringde mäklaren upp och undrade om vi fortfarande var intresserade. Köparna hade upptäckt saker de var missnöjda med och det hade blivit tjafs med säljaren där tillslut de hade bestämt av riva upp försäljningen och huset skulle säljas på nytt.
Vi hade dock redan köpt ett annat.
 
När jag kom in i bilden hade säljaren redan ett intressant bud att ta ställning till, mäklaren sa att den planerade riktiga visningen (då om en vecka) skulle bli inställd om affären gick i hamn. Av bilderna så är huset i top top skick och relativt nybyggt så några stora fel antar jag inte finns..
 
Märkte nog sent en kommande försäljning (villa) men kontaktade iaf mäklaren bums, denne meddelade att det fanns redan en trolig köpare, affären gick sedan igenom samma vecka. Jag kan inte släppa tanken, läget o planlösningen var det bästa jag sett. Finns det något vettigt jag kan göra, skriva till nya ägarna och ge ett högre bud ? Händer det att köparen ångrar sig o säljer direkt igen.. någon mäklare här ?
Vi förlorade budgivningen på vårt hus, efter ett par veckor ringer mäklaren och det visar sig att det skurit sig rejält mellan köpare och säljare. Köparna hade efter skrivet kontrakt försökt pruta 500'... Så vi fick köpa det istället. Har efter det fått höra att det inte är helt ovanligt att "näst på tur" får köpa istället
 
När jag kom in i bilden hade säljaren redan ett intressant bud att ta ställning till, mäklaren sa att den planerade riktiga visningen (då om en vecka) skulle bli inställd om affären gick i hamn. Av bilderna så är huset i top top skick och relativt nybyggt så några stora fel antar jag inte finns..

Då hade alltså inte kontraktet skrivits på. Alla bud måste förmedlas till säljaren, så i det läget hade jag gett ett bud och bett mäklaren framföra det.
 
När jag kom in i bilden hade säljaren redan ett intressant bud att ta ställning till, mäklaren sa att den planerade riktiga visningen (då om en vecka) skulle bli inställd om affären gick i hamn. Av bilderna så är huset i top top skick och relativt nybyggt så några stora fel antar jag inte finns..

Då hade jag lagt ett högre bud om jag verkligen ville ha huset.

När vi sålde vårt var budgivningen avslutad men så fick vi ett betydligt högre bud som vi valde att ta eftersom kontraktet inte var skrivet.
Inte så kul för de som vann budgivningen men fullt lagligt och de fick möjlighet att buda över men tackade nej.
 
Då undrar jag såklart varför mäklaren inte upplyste mig om att jag kunde iaf ge ett bud även om säljaren förmodligen skulle sälja till någon som hade varit snabbare framme.. huset såldes 4% under utgångspris. Inte helt lätt att kunna alla spelregler ..
 
Då undrar jag såklart varför mäklaren inte upplyste mig om att jag kunde iaf ge ett bud även om säljaren förmodligen skulle sälja till någon som hade varit snabbare framme.. huset såldes 4% under utgångspris. Inte helt lätt att kunna alla spelregler ..

Jag tror att mäklare ofta vill få igenom en bra affär utan strul. Om säljaren har fått in ett villkorat bud före visning som ligger långt över planerat utgångsbud som säljaren har accepterat så sitter det nog långt inne att ta emot nya bud. Skulle den som bjuder över dra sig tillbaka så kommer kanske den första budgivaren, som blivit lovad, att sura ihop. Med det sagt så ska mäklaren kommunicera bud fram tills dess att kontrakt är skrivet, vilket inte är samma sak som en skyldighet att informera om det.
 
Då undrar jag såklart varför mäklaren inte upplyste mig om att jag kunde iaf ge ett bud även om säljaren förmodligen skulle sälja till någon som hade varit snabbare framme.. huset såldes 4% under utgångspris. Inte helt lätt att kunna alla spelregler ..

Missade att det var under utgångspris. Då är det i så fall märkligt!
 
Platsen är unik, finns 5-6 hus i området o endast två i rätt storlek, mitt objekt helt klart finast enligt mig.. det behövs en rejäl dos av attraktionslagen ifall jag kan vända detta :-)
 
Testa att ringa mäklaren och säg att du är intresserad och ifall det händer något innan tillträdet så är du intresserad. Sen vet man ju aldrig vad som händer, men jag är helt övertygad om att universum ser till så att man får vad man vill ha och vad man behöver. Så får du inte köpa detta huset så finns det en mening med det, även om du inte är helt med på vad den meningen är.

Att good things comes to those who wait.
 
Då undrar jag såklart varför mäklaren inte upplyste mig om att jag kunde iaf ge ett bud även om säljaren förmodligen skulle sälja till någon som hade varit snabbare framme.. huset såldes 4% under utgångspris. Inte helt lätt att kunna alla spelregler ..

Och det sura är att vissa mäklare skiter i spelreglerna.
 
Jag har som säljare suttit på kontraktskrivning där köpare dragit sig ur i sista sekunden då de insett att de inte hade täckning för sitt bud, så mkt kan hända. Framför ditt bud, inget är sålt förrän pengarna bytt ägare....
 
Då undrar jag såklart varför mäklaren inte upplyste mig om att jag kunde iaf ge ett bud även om säljaren förmodligen skulle sälja till någon som hade varit snabbare framme.. huset såldes 4% under utgångspris. Inte helt lätt att kunna alla spelregler ..

Tycker det låter som man sålde till en släkting eller bekant kanske?
Bara hade med mäklaren som stöd?
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 815
Senast: lundsbo
·
Hemmet Okej, trådstart på vad jag hoppas kommer bli en lång tråd uppdateringar regelbundet. Sambon och jag har köpt hus här i Far North...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
12 436
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 128
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder, hur snabbt kan man orsaka inflammationer/hältor på häst efter försäljning? Hästen såldes och ska lite mer än en...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 771
Senast: Kingsland89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp