Missat blogga om ridlektion vecka 40

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur kunde jag missa det? Kanske för att det hänt massor av annat skoj och mindre skoj

Iallfall var jag (fortfarande) uppsatt på lille Petter. KAN det vara så att jag skulle kunna få honom resten av terminen? Ingen blir mer förvånad än jag isåfall.

Lektionen bestod av galoppfattningar. Inte bara att få hästen i galopp utan FATTINGAR med stora bokstäver. Herreduminje hur svårt kan inte det vara på en skala. När dessutom hela gruppen hade en typ av sammarbetsövning samtidigt där vi red i en åtta och möttes på mitten :rofl:
Iallafall fick jag nog till hela två st näst intill perfekta fattningar (hur länge har jag ridit sa jag?)
MEN de två futtiga tillfällena kände jag verkligen en AHA-upplevelse och det är ju det som är grejen.

Det är som icke häst-kunniga personer alltid frågar "Rider du fortfarande på ridskola? Kan du inte rida redan?"När blir du fullärd?" Ja, Jo och aldrig brukar vara mitt standardsvar :D

Dottern hade haft US-möte och stod och kollade lite på vår lektion. Hennes kommentar lämnar vi därhän. Men lite nervös blev jag nog, hon har nog inte sett mig rida på flera år tror jag och det är bra så.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår red jag min första ridlektion på ridskolan och jag undrar vad jag har gett mig in på. Hästen jag fick var en liten ponny. Han var...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 705
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp