Missfärgning på våtrumsmatta

tott

Trådstartare
Har en drygt 1 år gammal Tarkett våtrumsmatta i badrummet. Katten gillar golvvärmen och jag har därför satt en kattbädd under kommoden. Idag märkte jag att en stor fläck färgats röd under bädden. Går det att få bort fläcken eller är det bara att svära och konstatera att mattan är förstörd just där?
 

Bifogade filer

  • 20231119_161011.jpg
    20231119_161011.jpg
    314,1 KB · Visningar: 154
Ja.

Färgen ser ut att ha "sugits in" i mattan och då är det omöjligt att få bort.

Det beror helt pa ... nar jag fick mina nya fina ljust gula ladersoffor fran en finlandsk valkand (kommer inte ihag namnet just nu) mobel affar i Stockholm hade nagot ljushuvud lindat in dem i plast och med svart "permanent marker" skrivit en massa nummer hogst upp pa ryggstoden.
Nar jag tog av plasten hade fargen gatt igenom och det var lika lasbart pa det gula ladret som pa plasten. Den svarta fargen hade helt klart sugits in i ladret.

Jag rev upp himmel och jord och medan det "krigades" mellan Florida, Stockholm, och Finland bleknade den svarta fargen snabbt ... bara nagra manader, nagot halvar efter att de anlant var det borta. Det var den period jag skotte om moblerna och behandlade ladret precis som foretaget skickat med i en beskrivning.

Jag skulle inte ge upp pa golvet, men jag skulle anvanda ett bra rengornings medel som kanske inte ar det "vanligaste" och tvatta dagligen.
 
Jag tror att jag har liknande golv hos mig. Ser ut som så på bilden iallafall. Trodde jag hade förstört det när jag färgade håret och golvet i duschen vart rosa. 😅
Jag tog såpa och skrubbade försiktigt på golvet med en rotborste. Nu har kanske din fläck varit där mycket längre än min, då jag såg det direkt, så kanske inte fungera för dig.
 

Liknande trådar

Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
38 017
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 248
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår åkte mamma och jag för att titta på huset. Vädret var skit. Det var mulet och regnet hängde i luften. Några regnstänk kom det...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Magiana
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
31 548
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp