Bukefalos 28 år!

Misskött/bortsprungen kisse

Septicemia

Trådstartare
Under en tid, jag vet inte hur länge, så har det strykit runt en katt på vår tomt.
Den har kommit lite till och från och vi har inte brytt oss så mycket då det finns en hel del katter i skogen bakom huset.
Men idag la jag märke till hur raggig och mager den var så jag gick ut för att se om den ville komma fram.
Det ville den, och den var helt tam, la sig ner (på rygg!) och spann när jag kliade och strök sig mot mina ben. Den ville även in i huset och jamade länge och väl när jag gick in.

Men återigen, katten var väldigt tanig, inte alls som en välmående katt och man kände väldigt lätt revbenen/såg dem i vissa vinklar och pälsen var väldigt lång och raggig, vinterpälsen tappade den i stora sjok när jag klappade den.

Men vad ska man göra? Hur tar man reda på om den faktiskt har ett hem? Den verkar inte vara speciellt gammal, lite drygt 1-2 år, kan det vara en sommarkatt?
Kan man ta katten till veterinären eller borde man höra av sig till polisen före?
Ska man sätta upp flygblad om upphittad katt?
Den hade ganska annorlunda teckning, randig men mycket vitt, vita tassar och även mycket gult i det vita.
 
Sv: Misskött/bortsprungen kisse

Jag skulle ringa polisen och veterinär för att höra om odm hört ifall det finns någon bortsprungen katt...
Och medans jag gör det skulle jag ge den lite kattmat....och fri tillgång till vatten...
Tänk på att ge den flera små mål så den inte får ont i magen...
Titta i affärerna om det finns någon efterlysning och även sätta upp lappar om upphittad katt...
Är det ingen som svarar, så verkar det som om du har blivit med katt :)
 

Liknande trådar

M
Katthälsa Det är väldigt intressant att läsa allt ni skrivit om att tämja vild kattor. Jag har "problem" med min katt. Jag fick honom då han...
Svar
0
· Visningar
962
Senast: MariaNora
·
Övr. Katt Har jag hemma på gården. I lördags så kom det hit en röd liten herre som inte är våran. Han är underbart söt och otroligt kelig. Jag...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: Skuggabaldur
·
Övr. Katt Jahapp, så var det dags igen. Jag blir lika ledsen varje gång. (Varje år dyker X antal katter upp i byn, magra som stryk, hungriga som...
2
Svar
21
· Visningar
2 446
C
Övr. Katt Jag och min familj har nu råkat ut för ett beskymmer som vi verkligen inte kommer på någon lösning till. Igår (onsdag) hämtade vi en...
Svar
3
· Visningar
998
Senast: cooli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp