Bukefalos 28 år!

Misslyckad dräktighet

Zarro

Trådstartare
Hej
Vi trodde att vi väntade kattungar nu i dagarna men efter att ha pratat lite med en mer van uppfödare så är det mest troligt att ungarna har blivit terminerade när moderkakan skulle ta över :(.
Skulle ni ha väntat till dag 70 och åka in och kolla honan för säkerhets skull eller hade ni låtit det vara?
 
Av vilken anledning misstänker ni att honan inte är dräktig? Vilken dygn borde hon vara på?
 
Mår honkatten bra? Om ja skulle jag inte åka iväg till veterinären. Hade dräktighet konstaterats av veterinär? Skendräktighet förekommer och man kan bli rejält lurad.

Men även om det är så att hon varit dräktig och fostren har dött så brukar kroppen sköta det där själv. Före dag 42 kan kroppen resorbera fostren, därefter stöts de ut. Grovt sett.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 981
Senast: cirkus
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 078
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 751
Senast: MML
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 735
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp