maria_b
Trådstartare
Jag brukar alltid löshoppa mina hästar i ridhuset pga säkerhetssjäl och att jag alltid haft tillgång till ridhhus. Men så ville en som var intresserad av att köpa min ena häst se löshoppningsbilder, o det blev inget bra ljus alls i ridhus. Så jag tänkte, att för den här gången så kan jag väl försöka o pröva några skutt i paddocken för att få några bilder. Jag ser ju hela tiden (bla. här på bukefalos) bilder på andra hästar som löshoppas i paddock o det verkar ju fungera, o långt i från alla har ju tillgång till ridhus. Dessutom var det ponnyn som skulle löshoppas o han hade knapppt gjort det innan så jag tänkte att han borde hålla sig innanför staketet. Men det trodde jag, och blev straffad med det samma. Ponnyrackarn tog ett språng över hindrena och sprang sen rakt igenom staketet till hagen
O då är det inget gammalt ruttet staket inte. Han var iallafall nöjd, men jag stod där med trasigt staket, inte en enda bild och sen dåligt samvete för att jag ens kom på tanken att löshoppa ute..
Hur gör egentligen ni som löshoppar ute? Håller de sig alltid innanför staketet? Jag har ju ridhus o kommer i fortsättningen löshoppa inne, men det är värdelöst att inte ha några bilder som är okej.
Hur gör egentligen ni som löshoppar ute? Håller de sig alltid innanför staketet? Jag har ju ridhus o kommer i fortsättningen löshoppa inne, men det är värdelöst att inte ha några bilder som är okej.