Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis till att vara ett medicinskt under... För de flesta andra är det jobbigt med narkos för kroppen.
Det handlar fortfarande inte om värderingar utan om att det oftast inte finns någon som kan och har tid att göra det lilla extra..
Det tror jag inte.
I en av de folders jag fått står det att de ev kommer att ge stesolid (vilket jag brukar få) när man kommer och sen sövas med propofol, man kan vara trött resten av dagen och inte får köra bil den dagen efter narkosen och ingenting om att det skulle sitta i i flera dagar/veckor.
Man brukar vara sövd rätt precis 1h.
Men det kanske är olika med olika sömnmedel.
Fast underbemanning är ju oftast inte en fråga om brist på arbetskraft, utan om att antalet tjänster är för lågt av ekonomiska skäl.
Aktuellt toppade ikväll med en studie som visar att dödligheten på sjukhus ökar när antalet sjuksköterskor skärs ned (om jag hörde rätt med ett halvt öra).
De hjälpte ju ts att ringa sin man som kom och hämtade henne! Vad kan de mer göra?
Eftersom ts man var på väg; så ja. Det hade jag gjort. Hade ts varit ensamstående är jag övertygad on att hon inte hade lämnats.
Det handlar fortfarande inte om värderingar utan om att det oftast inte finns någon som kan och har tid att göra det lilla extra.. Vi har den tiden som fullbemannade, sen november har vi gått på 150% kort och förväntas göra samma jobb. Och nej, vi får inte anställa, det är det nämligen stopp för... Även för sjukfrånvaro. Det är ett jobb ( ett dåligt betalt sådant), precis som andra. Inte ett kall även om många av oss sträcker på allt vi har för att täcka upp..
Resurserna är slut vid vårat åtagande, vi klarar inte mer. Så ser det nog ut på många ställen.
Propofol är inte "riktigt" sövningsmedel utan mer dåsmedel vilket kan förklara saken.
Jag fattade att de gav HENNE telefonen och att hon upplevde det som omöjligt att ringa själv just då...![]()
Därför "riktigt" inom citation. Man kan somna på propofol men det används som startsömn SAS.