Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De hjälpte ju ts att ringa sin man som kom och hämtade henne! Vad kan de mer göra?
Uppenbarligen lyckades ju telefonsamtalet eftersom hon blev hämtad.
Varför jobbar du inom vården om du inte bryr dig nå speciellt om människor?
Nu har ju jag blivit sövd många gånger/år för både operationer och undersökningar de senaste 12 åren.
Jag har kunnat både gå i skolan och arbetat efter det och inte haft ett helvete av trötthet och att känna mig dum i huvudet.
När det varit stora grejer har jag varit sliten några dagar men då har jag å andra sidan inte fått lämna sjukhuset heller.
Gör ni verkligen så i skåne att ni ger enbart propofol vid längre operationer? här används det vid väldigt korta op, dsom "dåsmedel" eller som induktion..
Jag har blivit sövd en gång senaste tio åren och det var förra måndagen. Jag har ingen aning om vad jag sövdes med, ingreppet var inte särskilt avancerat (borttagning av gallblåsan) och tog ungefär två timmar. Jag mådde fruktansvärt dåligt på uppvaket (trots regelrätt fasta innan) och var helt sänkt även dagen efter. Normal i skallen blev jag inte förrän efter ytterligare några dagar, att plugga var inte att tänka på förrän framåt helgen då även kroppen började piggna till lite.
Så det där är nog himla individuellt och kan även skilja från gång till gång. Förra gången jag blev sövd var jag 17 år och skulle dra ut tänder, då mådde jag prima och hade skitkul på uppvaket.
hahahaha vad skönt att du skrek!!![]()
tack för pepp- till er ALLA som skrivit peppande saker.
Jag känner mig fortfarande dum- som inte skaffade info (all info), som inte såg till att till varje pris få någon med mig ....
och för att jag "upptagit tid" för nåt som inte blev av ...
Nu var jag väl inte den besvärligaste patienten rent medicinskt men ändå ...
Jag ska tydligen få en ny tid. Tills då ska jag göra i ordning en kortfattad informationalapp vad jag har för sjukdom OCH vad den gör med mig.
Man lär sig ....
Åh ja! Så länge vi väntade på OP av mitt utomkveds så var de hur gulliga som helst i nästan ett dygn.
Efter op så var det i princip tack och hej!
Tyvärr har man många gånger inte ens möjlighet att observera patienten så som denne borde observeras. Häromdagen publicerades en studie där man kommit fram till att för få ssk leder till ökad dödlighet (det behöver man ju inte vara raketforskare för att förstå) och det beror bl a på att man inte hinner se tecken på t ex sepsis och organsvikt pga av orimliga arbetsförhållanden. I TS fall kan det ha varit så att ssk helt enkelt inte hade tid och möjlighet att upptäcka tecknen på att hon mådde så dåligt som hon gjorde. Vår verklighet ute på sjukhusen är en verklighet som man som patient nog inte vill veta omJag är en fullständig lekman. Men din reaktion i det läget hade jag självklart tolkat som en panikångestattack. Och jag blir VÄLDIGT förvånad och faktiskt ganska arg av att läsa att de som är proffs inte agerade annorlunda. Att de inte hjälpte dig ringa, inte kollade upp när du kom ut att du kom fram till skjutsen osv.....
Det låter konstigt. Får man inte prata med läkaren/operatören efteråt? Min kom och pratade med mig på rummet efteråt, trots att det var en rätt enkel operation jag gjort och egentligen hade fått veta det mesta innan.