Misslyckade ridbilder

Vi jobbar lite på annorlunda böjning på halsen, tycker det är viktigt och sådär -för mjukheten liksom ;)

DSC_0097red1-1024x671.jpg

DSC_0098red-1024x720.jpg


DSC_0103red-1024x731.jpg
 
Ja, vi tycker att hästen ska vara lika böjlig åt båda håll ;) Ja, kul hade vi! Finns seriösare bilder i senast tagna bilder eller vad den heter :)

Tack så mycket, vi tycker med den är fin men vi är ju partiska ;)

Ursäkta kanske en dum fråga, men vilka är vi? Är ni fler under nicket eller är ni fler ägare på hästen? :o
 
@fridaxi Min förra häst räddade mig på riktigt en gång. Det var på vårkanten vid snösmältning. Jag var precis på väg att öppna porten in i ridhuset när min häst helt plötsligt for iväg som ett jehu och jag åkte med. Några sekunder senare landade ett stort isflak på marken precis där vi hade stått. Då var jag glad över att jag hade en reaktionssnabb häst....något jag inte alltid uppskattade annars. ;)
 
@fridaxi Min förra häst räddade mig på riktigt en gång. Det var på vårkanten vid snösmältning. Jag var precis på väg att öppna porten in i ridhuset när min häst helt plötsligt for iväg som ett jehu och jag åkte med. Några sekunder senare landade ett stort isflak på marken precis där vi hade stått. Då var jag glad över att jag hade en reaktionssnabb häst....något jag inte alltid uppskattade annars. ;)

Ja absolut, de är egentligen så himla mycket bättre på oss gällade uppmärksamheten ju, och som du säger - när det verkligen är i farligt läge är man tacksam över det. Ibland ölnskar man dock bara att de litar lite mer på en ;)
 
Idag var jag och wilddjuret på vår första pay and jump:

elin04_545fd2a2ddf2b30c5e91ae3c.jpg

Första hindret. Tvärstopp följt av grodhopp. Jag hängde lite löst och ser för all del lite skräckslagen ut, men över kom vi!


elin02_545fd62f9606ee1597140c29.jpg

Ännu ett stopp-hopp. (Om min sits skär för mycket i ögonen kan man istället notera hur fint matchade vi är, min tröja har exakt samma nyans som passpoalen på schabraket!)

elin03_545fd212ddf2b34ba033e052.jpg

Undrar om Wilda trodde att hindret skulle bita henne i tassarna, eller bara ansåg att 60cm var under hennes värdighet? :D

Vi tog oss över alla hinder i samlad tropp iaf, och med det är jag väldigt nöjd för att vara första gången :)
 

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
38 910
Senast: scizofren
·
Ridning Som ni kanske läst i en annan tråd här på forumet, Från "smygskritt" och "mockasintrav" till piaff, har jag kommit en bit längre i...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: emindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp