Bukefalos 28 år!

Misslyckat selköp!

Sv: Misslyckat selköp!

Har du undersökt måttbeställda lokor/coller åt liten ponny/åsna?:)
Jag har inte gjort de, då jag har shettisar som kan ha 24";)
Men varför funkar inte vanliga shettislokor på en åsna då?:angel:

Om däckelgjorden är för kort kan du ju köpa en längre bukgjord?:idea:
Är det spännen på båda sidor om den gjord du har nu?
 
Sv: Misslyckat selköp!

Mina åsnor (de äldre) har tyvärr späcknacke, så jag vete tusan hur det blir med lokor. Goatlover har väldigt små åsnor så "vanliga" shettislokor passar nog inte. Men det ska ju finnas till getter och liknande, så kanske.:D
 
Sv: Misslyckat selköp!

Zilcon har selar med eller utan ergonomisk brösta för åsnor :p. Såg det härom dagen när jag kollade i deras katalog! :D

Mvh
Emma
 
Sv: Misslyckat selköp!

Ojdå, läste lite fel, trodde du menade av bröstan! Skav av gjorden, det var lite lurigare. Tar den för stor plats alltså?

Tror attd et kan vara något sådant. Men den går knappast att få tunnare.. Ska prova med en bit fårskinn nästa gång vi är ute..
 
Sv: Misslyckat selköp!

Har du undersökt måttbeställda lokor/coller åt liten ponny/åsna?:)
Jag har inte gjort de, då jag har shettisar som kan ha 24";)
Men varför funkar inte vanliga shettislokor på en åsna då?:angel:

Om däckelgjorden är för kort kan du ju köpa en längre bukgjord?:idea:
Är det spännen på båda sidor om den gjord du har nu?

Inga utstickande spännen eller liknande. Ser inget konstigt när jag går bredvid och kollar funktionen på gjordarna.
Ja det är spännen på båda sidor.
Shettisar har garanterat bredare halsar än mina små minisar.

Specialbeställda lokor från danmark går på ca. 3.000:- ( ska beställa hem et senare men inte just nu, har köpt hus precis så det får vänta lite....
 
Sv: Misslyckat selköp!

Mina åsnor (de äldre) har tyvärr späcknacke, så jag vete tusan hur det blir med lokor. Goatlover har väldigt små åsnor så "vanliga" shettislokor passar nog inte. Men det ska ju finnas till getter och liknande, så kanske.:D


Visst finns det men inte i Sverige ännu :mad: och jag är för feg för att våga beställa från USA och hittade inte rätt i England..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp