Misstänker hälta

Solhäst

Trådstartare
Hej, förra veckan när jag longerade min kille så snubblade han och satte i ena knäet i backen men vi sprang efter o se så att han inte blev halt då såg vi inget. Vänster fram var det.
Hovslagaren kom nån dag efter och då passade jag på att rådfråga henne och hon sa att han kändes lite stel men inte svullen eller liknande.
Vi travade för någon dag sedan på en lägda och han verkade små hoppa men vi trodde det var för att han var pigg. Fortfarande inte varm. Idag när jag longerade såg han lite små halt ut i höger varv endast i trav. (Det var gångarter han snubblade i)
Men jag vet inte om det var för att det blev lite neråt men det ska inte spela någon roll. Jag sprang på rakstäcka i båda varven o då såg han inte halt ut och han är inte varm svullen eller liknande. Vad hade ni gjort? Åkt till veterinär? Avvaktat? Eller ridit och tränat på som vanligt?
 
Hej, förra veckan när jag longerade min kille så snubblade han och satte i ena knäet i backen men vi sprang efter o se så att han inte blev halt då såg vi inget. Vänster fram var det.
Hovslagaren kom nån dag efter och då passade jag på att rådfråga henne och hon sa att han kändes lite stel men inte svullen eller liknande.
Vi travade för någon dag sedan på en lägda och han verkade små hoppa men vi trodde det var för att han var pigg. Fortfarande inte varm. Idag när jag longerade såg han lite små halt ut i höger varv endast i trav. (Det var gångarter han snubblade i)
Men jag vet inte om det var för att det blev lite neråt men det ska inte spela någon roll. Jag sprang på rakstäcka i båda varven o då såg han inte halt ut och han är inte varm svullen eller liknande. Vad hade ni gjort? Åkt till veterinär? Avvaktat? Eller ridit och tränat på som vanligt?
Om du misstänker att hästen är halt ska du givetvis inte rida på som vanligt. Låt hästen vila tills en kunnig person tittat på den.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 302
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
389
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
920
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp