Misstänkt Gravid????

I

isaacmydog

Vet egentligen inte vad jag vill med denna tråd eller om den ligger fel... ingen aning men jag känner att jag behöver få tips och råd om det här.. för just nu så vet jag inte riktigt om jag är gravid eller inte :crazy: det kan ju inte ni svara på heller men ni kanske känner igen er

Lite bakrunds info först:

Februari i år fick jag reda på att jag hade en gigantisk myom i livmodern, som var lika stor som en honungs melon plus en cysta som var lika stor som en körsbär och fick jag domen av gynekologen att dom är tvungna att ta bort hela livmodern... för den gick ju inte och rädda :( och jag bröt ihop och hela min värld rasade samman.. men efter mycket pepp talk från min omgivning så tog jag mig i kragen och gav mig f-n på att jag skulle träffa en annan läkare... sagt och gjort fyra månader efter träffade jag min läkare som kom med andra besked och gav mig förhoppningar... jag var inne och gjorde magnet röntgen och massa andra kontroller... mina blodvärden var hur kassa som helst så jag fick ju äta järntabletter och ligga inne och få blod, blev uppsatt på väntelista för bukoperation... så nu förra månaden blev jag opererad och dom lyckades rädda livmodern :bow: sen att det har varit en resa efter operationer med infektioner och grejer det förtäljer inte historien allt är bra nu och värdena är bra osv...

Men för tre veckor sen hade jag min mens och jag har sedan mensen haft oskyddat sex två ggr tillsammans med min fästman... men på den senaste tiden har jag haft ömma bröst, lite öm i äggstockarna, illamående som kommer och går under dygnets timmar, kaffe smakar metall i emellanåt, ökad matlust, blir trött fort, yrselfall... jag ska ha mensen nästa helg... jag har idag varit på kontroll för ärret och kolla mina värden och så och allt var bra... så därför funderar jag på om det kan vara så att jag är gravid? eller vad tror ni?
 
Sv: Misstänkt Gravid????

Köp ett test. Kanske är i tidigaste laget så du kanske får göra om det. Beror på när du ska ha nästa mens.
Annars är det bara att ringa och prata med dem på mvc. Är lixom omöjligt att gissa sej fram om du är gravid eller inte;)
 
Sv: Misstänkt Gravid????

Var de och skar i livmodern under operationen? Då vet jag inte hur troligt det är att den skulle vara redo för - eller hur bra det skulle vara - att ta emot en graviditet så snart inpå? Men jag är ingen läkare så det ska jag inte uttala mig om... Men dock, om du inte har mycket kort menscykel normalt vilket det ju inte låter som eftersom du säger att du beräknar mens ca 4 veckor efter förra, så är det väldigt tidigt att ha några gravsymptom. Ägget fäster först någon vecka efter befruktning och ägglossning sker ju genomsnittligt mitt i cykeln eller ca 2 veckor innan nästa mens. Först när ägget har fäst och börjat utsöndra hormoner så kan man tänkas börja känna av det... Men som du själv säger, för att få veta ta ett test, och säkrast blir det ju om du väntar tills då mensen är beräknad.
 
Sv: Misstänkt Gravid????

Nej dom har inte varit inne och rört själva livmodern,
Och jag vet att det e helt omöjligt för er och sitta och säga
Vad det kan bero på varför jag känner det så här.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag och min man har försökt få barn i ungefär två år, efter en "hoppsan-graviditet" som slutade i missed abortion och akut skrapning...
Svar
3
· Visningar
2 208
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Okej.. just nu tusen frågor som cirkulerar i mitt huvud. Varnar för långt inlägg men hoppas att någon som har gått igenom detta orkar...
2
Svar
20
· Visningar
6 609
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 139
Senast: Tramptass
·
Kropp & Själ Behöver era kloka råd nu känner jag.. varnar för att det blir långt.. Jag har diagnosen svårt Tvångssyndrom som en del av er här inne...
2
Svar
27
· Visningar
2 862
Senast: _FiA_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp